A Volkswagen a nagy volumenű autógyártók között elnyerte a leginnovatívabb márka díját

A Volkswagen márka kapta a Leginnovatívabb Nagy Volumenű Márka díját, immár sorozatban harmadszor. A csoport központi márkája további elismeréseket is begyűjtött az Alternatív Hajtásrendszerek, az Önvezető Üzemmód illetve a Biztonság és Hagyományos Hajtásrendszerek kategóriákban. A díjakat évente ítéli oda közösen egy független kutatóintézet, a Center of Automotive Management és a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló cég. A döntés alapjául a CAM és a PwC által közösen összeállított AutomotiveINNOVATIONS tanulmány szolgált, amely az elmúlt hét évben a különböző autómárkák innovációs törekvéseit és jövőbemutató megoldásait vizsgálta a járművek műszaki innovációinak vonatkozásában.

DB2018AL01014_small

 

Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős vezetője így nyilatkozott: „Közös törekvésünk, hogy folytassuk járműveink folyamatos fejlesztését és elérhetővé tegyük a legújabb innovációkat minden ügyfelünk számára. Ezek a kitüntetések a Volkswagen globális fejlesztői csapatát dicsérik. Ők napról napra azon dolgoznak, hogy ezek a fejlesztések a jövőben megjelenhessenek sorozatgyártású modelljeinknél is.”

A zsűri kiemelte, hogy a Volkswagen az elmúlt év során 62 saját innovációval rukkolt elő, amely bizonyítja, hogy a nagy volumenű autógyártók között ez a vállalat joggal érdemli ki a leginnovatívabb márkának járó elismerést. A CAM és a PwC által kiadott hivatalos közlemény kiemelte, hogy „26 százalékos arányával a Volkswagen rendelkezik a legnagyobb részesedéssel a nagy volumenű gyártók világszintű innovációit vizsgálva.” Példaként emelték ki a Volkswagen Arteon modellt opcionálisan elérhető, a sávváltást segítő rendszert alkalmazó Emergency Assist 2.0 rendszeréért. Emellett elismerő szavakkal illették az Arteon négyajtós kupé tanulmánymodelljét a felső középkategória szegmenséből, az 1.5 TSI Golf1 modellt és energiatakarékos (a motor lekapcsolásával működő) vitorlázó funkcióját illetve a benzin részecskeszűrővel szerelt Volkswagen up! GTI2 modellt.

Az Alternatív Hajtásrendszerek kategóriájában szerzett első hely kapcsán tíz Volkswagen innovációt emelt ki a tanulmány. A CAM véleménye szerint a legkiemelkedőbb innovációs törekvések között helyet kapott az átdolgozott Volkswagen e-Golf3, amely jelentősen megnövelt hatótávolságával és teljesítményével (plusz 15 kW/20 LE) győzte meg az ítészeket. A tanulmány szintén méltatta a Volkswagen Polo4 (TGI) modell földgázüzemű változatát is alacsony szén-dioxid kibocsátása miatt.

A Volkswagen márka úttörő modellje az Önvezető Üzemmód és Biztonság kategóriában is kiemelt figyelmet kapott, hiszen az Arteon az első modell, amelyet második generációs vészhelyzeti asszisztens rendszerrel szereltek. A rendszer beállításai lehetővé teszik, hogy a közlekedés többi résztvevőjét figyelmeztesse, ha a vezető esetleges rosszulléte esetén nem képes a jármű irányítására. Ekkor automatikusan a jobb szélső sávba kormányozza az autót és egészen megállásig fékezi azt.

Az idei év tanulmánya alapján a Volkswagent díjazták a nagy volumenű autógyártók között a Hagyományos Hajtásrendszerek kategóriában is. A zsűri által kiemelt legfontosabb innovációk ebben a kategóriában a márka kettős SCR katalizátorával kapcsolatos kutatásai illetve az up! GTI és a Volkswagen Arteon modellekbe szerelt benzin részecskeszűrők voltak. Előbbi esetében a mini autók szegmensében elsőként alkalmazták ezt a megoldást, az Arteon esetében pedig a részecskeszűrő alkalmazásával számottevő javulást értek el az üzemanyag-fogyasztás terén.

Stefan Bratzel professzor a Bergisch Gladbach városában székelő Center of Automotive Management (CAM) vezetője. Az elmúlt hét év során minden esztendőben ez az autóipar és a mobilitás gyakorlati kérdéseivel foglalkozó független kutatóintézet – a PricewaterhouseCoopers támogatásával – díjazta a világ leginnovatívabb autógyártóit. Összesen 60 nemzetközi autóipari márkát értékeltek az idei évi tanulmányukban.

1) Golf 1.5 TSI ACT BlueMotion DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (96 kW/130 LE) –

üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) (NEDC): városban 6,2 – 6,1 / városon kívül 4,2 – 4,1 / kombinált 4,9 – 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 113 – 110; gazdaságossági besorolás: B-A

 

2) up! GTI 1.0 TSI (85 kW/115 LE) – üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km) (WLTP): 5,7 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 129 – 127;

üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) (NEDC): városban 6,0 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: C

 

3) e-Golf – elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 12,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+

 

4) Polo TGI (66 kW/90 LE) – üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) (NEDC): városban 4,2 – 4,0 / városon kívül 2,7 – 2,5 / kombinált 3,2 – 3,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 87 – 84; gazdaságossági besorolás: A+