Egy különleges utazás a csúcsra, lélegzetelállító felvételek és az első rekord a Tianmen hegységben: a Volkswagen egy óriási mérföldkőhöz érkezett az ID.R modellel Kínában. Olyan állomáshoz, amelynek segítségével a szó szoros értelmében új magasságokba érhet az elektromobilitás. A francia versenyző, Romain Dumas minden eddiginél gyorsabban, 7:38.585 perc alatt teljesítette a Tianmen hegység 99 szűk kanyarját. A Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen (Egyesült Államok) és a Goodwood Festival of Speed (Egyesült Királyság) eseményén jelenleg az ID.R tudhatja magáénak a legjobb időt, a Nürburgring-Nordschleife versenypályáján pedig övé a leggyorsabb, elektromos autóval megtett kör. Most pedig a kínai Tianmen hegység emelkedőin bizonyított az eddigi leggyorsabb idővel. Az ID.R a motorsportos képviselője a Volkswagen új, tisztán elektromos járműinek, az ID. modellcsaládnak, amelyek közül az első – az ID.31 – világpremierjét szeptember 10-én a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon tartja a márka.
„Új rekord egy lélegzetelállító, nem mindennapi úton. A Volkswagen és az ID.R ismét megmutatták, hogy a jövő elektromobilitása már mai is rendelkezésre áll.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka operatív igazgatója. „Nem csupán az bizonyosodott be, hogy az elektromos autók, mint amilyen az ID.R képesek rekordok megdöntésére és új mércék felállítására, de az ID.R azt is megmutatta, milyen izgalmas és érzelemgazdag a jövő mobilitása.”
Kimerítő rekordkísérlet embernek és gépnek
A „Tianmen Shan Big Gate Road” út a Tianmen hegységben egy igazi próbatétel. Romain Dumas bátran, de a feladatot tisztelve vágott neki a 10.906 kilométer hosszú „Kínai Kihívásnak” a „Mennyek Kapuja” – egy 131,5 méteres természetes boltív – felé. 99 hajtűkanyar, némelyik csupán hat méter sugarú, majd azt követően rövid egyenesek és akár 230 km/órás sebességet is lehetővé tévő, gyors kanyarokkal tarkított útszakaszok és kemény fékezésekkel bevehető extrém keskeny alagutak. Dumas tökéletesen teljesítette ezeket a komoly kihívásokat és egy új hivatalos rekordot is felállított mindeközben. Az ID.R hajtásáról két elektromos motor gondoskodik, ahol a rendszer összteljesítménye 500 kW (680 LE), az erőátvitelnél pedig az egyedi készítésű Bridgestone Potenza abroncsok voltak segítségére. A rajt illetve a célvonal kijelölése – kifejezetten az ID.R rekordkísérlete miatt – közjegyzői hitelesítéssel történt.