Valósággá válik az ID.CROZZ2 show-modell, hivatalos neve: ID.4. A Genfi Autószalon törlését követően webcast formájában kínált konkrét betekintést a Volkswagen első tisztán elektromos SUV-modelljére. Az új ID.4 a tervek szerint még 2020-ban megérkezik, az ID.33 után így már az új moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő második modell számára ketyeg a visszaszámlálás. „Akárcsak az ID.3, az ID.4 szintén szén-dioxid-semleges mérlegű járműként jelenik meg a piacon” – jelentette be Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka ügyvezető igazgatója (COO). „ID.4 modellünket Európában, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban gyártjuk, illetve értékesítjük majd.”
A károsanyag-kibocsátás nélkül üzemelő SUV-modell kialakítása különösen aerodinamikus. Ralf Brandstätter: „Kedvező aerodinamikája mérsékli az ID.4 légellenállását és hajtásváltozattól függően akár 500 kilométerre növeli hatótávját.”
Az ID.4 először hátsókerék-hajtással érkezik a piacra, amelyet elektromos összkerékhajtású változat is követ majd. A mélyre, a karosszéria padlózatába épített nagyfeszültségű akkumulátor alacsony, így menetdinamikai szempontból optimális az autó tömegközéppontja, emellett kiegyensúlyozott tengelyterhelés-eloszlásról gondoskodik. Mint minden MEB-modell, kompakt elektromos hajtástechnikájának köszönhetően az ID.4 is különösen tágas utastérrel szolgál. A nulla károsanyag-kibocsátású SUV-modell vezetőterét letisztult felépítés és következetes digitalizáció jellemzi, kezelése pedig messzemenőkig az érintőfelületeken, valamint az intelligens és intuitív hangvezérlésen keresztül zajlik.
Az ID.4 és az ID.3 egyaránt jelentős mérföldkő a Volkswagen számára azon az úton, amely – a párizsi klímavédelmi célkitűzésekkel összhangban – a márka 2050-ig megvalósítandó teljes szén-dioxid-semlegessége felé vezet. A Volkswagen-paletta szén-dioxid-kibocsátását a tervek szerint már 2025-re harmadával kell csökkenteni. A Volkswagen jelenleg egymilliárd eurót invesztál kínálata elektromossá alakításába, illetve hibridmodelljei számának növelésébe, ugyanis a volumenmodellekben – mint például a nagysikerű Golf – alkalmazva, amint az elektromos hajtásrendszerek, úgy az új mild- és hálózatról tölthető (Plug-in Hybrid) hibridhajtások is nagymértékben hozzájárulnak a jövőben a flottaemisszió csökkentéséhez.
Ezért nem csupán az ID. modellek álltak a webcast középpontjában, hanem az új, hibrid hajtású Volkswagenek is. Ezek közé tartozik az új Touareg R4 is, amellyel mostantól már a legerősebb Volkswagen hajtásáról is gazdaságos, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer gondoskodik. A 100 kW (136 LE) teljesítményű elektromos motor és a 250 kilowattos (340 LE) V6-os, turbófeltöltésű benzines erőforrás (TSI) együttese 340 kW (462 LE) rendszerteljesítményt produkál. A tisztán elektromos üzemmódjában (E-Mode) akár 140 kilométer/órás sebességre is gyorsítható Touareg R akkumulátorának kapacitását úgy méretezték, hogy az újdonság károsanyag-kibocsátás nélkül tehesse meg a munkahelyi ingázók többségének átlagos napi futásteljesítményét.
Ugyanez érvényes az új Golf GTE5 modellre: az elsősorban a menetteljesítményekre összpontosító, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerét 85 kW (115 LE) teljesítményű elektromos gép és egy 110 kilowattos (150 LE), négyhengeres, turbófeltöltésű benzinmotor (TSI) alkotja, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt bocsátanak a vezető rendelkezésére. Az új Golf GTE tisztán elektromos hajtással akár 130 kilométer/órás tempóban is közlekedhet. További különlegességként mutatja be a Volkswagen új Golf GTD6 modelljét, amely innovatív Twindosing-technikájának köszönhetően jelentősen mérsékli elődjéhez képest a nitrogén-oxidok kibocsátását. Nemkülönben az immár több mint 2,3 millió példányban készült Golf GTI7 nyolcadik generációja, amelynek legújabb változatát 2,0 literes, 180 kW (245 LE) teljesítményű, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű motor hajtja. A maximális forgatónyomaték ez esetben 370 newtonméter. A négyhengeres erőforrás alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, extrafelszerelésként pedig az új GTI hétfokozatú kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) is rendelhető.
1 ID.4: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
2 ID.CROZZ: Tanulmány
3 ID.3: Ez a modell Európában még nem kapható kereskedelmi forgalomban.
4 Touareg R: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
5 Golf GTE: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
6 Golf GTD: Ez a modell szériaközeli tanulmány.
7 Golf GTI: Ez a modell szériaközeli tanulmány.