A Tianmen hegység sok szállal kötődik a kínai mitológiához. Az ország déli részén található, 1 519 méter magas hegyről úgy hitték, hogy a mennyországba vezet. Éppen ezért a Volkswagen projektje – amely során a tisztán elektromos ID.R modell rekordidő alatt teljesíti a csúcshoz vezető, nem kevesebb, mint 99 kanyarból álló, közel tizenegy kilométeres utat – szimbolikus jelentőséggel bír. A nulla károsanyag-kibocsátással üzemelő ID.R látványos útja kíséri ugyanis a Volkswagen márka átfogó elektromobilitási offenzíváját Kínában.
„Kína úttörő szerepet tölt majd be a fenntartható mobilitás, a digitalizáció és az új mobilitási szolgáltatások területén.” – nyilatkozta Dr. Stephan Wöllenstein, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának tagja és a Volkswagen Kína vezérigazgatója. „2020-ra a Volkswagen márka portfóliójában már 10 új energiával működő jármű kap helyet, amelyet a tisztán elektromos, innovatív MEB platformra épülő ID. modellcsalád bevezetése követ majd. 2023-ig 10 különböző karosszériaváltozatú, hálózatba kapcsolt ID. modell jelenik meg Kína utcáin.”
A Volkswagen, mint piacvezető Kínában
A Volkswagen 1983. óta gyárt autókat Kínában. A Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) és a First Automotive Works (FAW) társaságokkal közös leányvállalata révén a Volkswagen piacvezető szereplővé nőtte ki magát. A leányvállalatokkal együtt a Volkswagen Csoport Kína jelenleg 33 termelési helyszínt üzemeltet, ahol összesen több, mint 100 000 embert foglalkoztat. Az ország pedig a Volkswagen legnagyobb önálló piaca. 2018-ban a konszern 4,21 millió kiszállítást teljesített Kínában, ezek közül 3,11 millió jármű a Volkswagen márka modelljei közül került ki. A Volkswagen által 2018-ban világszerte kiszállított 6,24 millió autót figyelembe véve ez azt jelenti, hogy minden második Volkswagen Kínában talált gazdára.
A Center of Automotive Management (CAM) intézet piaci adatai alapján 2018-ban közel egymillió elektromos autót értékesítettek Kínában. 2020-ban várhatóan több, mint öt millió elektromos jármű gurul majd az ország útjain. Ezért a Shanghajhoz közeli Antingban található SAIC Volkswagen üzem olyan járművek gyártására rendezkedik be, amelynek alapját a Volkswagen moduláris elektromos hajtásrendszer-platformja (MEB) adja majd. Ugyanígy a Fosanban található FAW Volkswagen gyáregység is MEB platformra épülő elektromos autókat készít majd. Mindkét üzemben 2020-ban indul majd a gyártás.
A „Kínai kihívás” – új küldetés a Tianmen hegység meghódítására
Szűk, meredek és kanyargós – a Volkswagen elektromos offenzívája Kínában egy igazán látványos eseménnyel veszi kezdetét. Az ID.R rekordkísérlete a Tianmen hegység útján egyedülálló kihívást jelent és egyben egy izgalmas utazást az ismeretlenbe, hiszen mindeddig nem született hasonló rekordkísérlet a Mennyei Kapuhoz való feljutásra, kiváltképp nem szén-dioxid kibocsátás nélkül. A Volkswagen Motorsport történetében most először a kínai eseményhez kapcsolódó logisztikai előkészületek is alacsony károsanyag-kibocsátással járó elektromos eszközökkel és folyamatokkal történtek. Az ID. R modell vonattal érkezik a rekordkísérlet helyszínére, a Volkswagen versenyautóját a Selyemút mentén a Tianmen hegységhez szállító szerelvény három hét alatt közel 11 000 kilométert tesz meg útja során.
Történelemkönyvekbe kívánkozó elektromos rekord
Az ID.R rekordkísérlete a Tianmen hegységben igen látványos módon irányítja a figyelmet a Volkwagen elektromos offenzívájára, és teszi mindezt szén-dioxid kibocsátása nélkül. Az 500 kW (680 LE) teljesítményű elektromos versenyautó mindenféle károsanyag kibocsátása nélkül állította fel minden idők legjobb eredményét a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen (Egyesült Államok) és a Goodwood Festival of Speed (Egyesült Királyság) eseményén. A legendás németországi Nürburgring-Nordschleifén pedig a legjobb, elektromos autóval teljesített köridő mellett a leginkább energiahatékony kör is az ID.R versenyautó nevéhez fűződik.