A hosszú nyári szünetet követően ismét hosszabban pihenhettek a ralisok. A Finn Ralit követően három héttel kell ismét munkába állnia a Rali Világbajnokság szereplőinek a nagyon kedvelt aszfaltos raliversenyen, a Német Ralin. A szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Várhatóan nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőtömegnek. Egy dolog változtathat csak ezen, s ez az időjárás, amely gyakran kiszámíthatatlan, s az időjósok szerint ez ezúttal sem lesz másként a Trier környéki utakon.
2014-ben meglepetés eredmény született Németországban. Bár Thierry Neuville esélyesként indult a Német Ralin, mégis meglepő volt, hogy a belga pilóta ralis pályafutása első győzelmét megszerezte a Hyundai volánja mögött. A koreai gyártó abszolút sikert könyvelhetett el, hiszen Dani Sordo révén a második helyezésért járó pontokat is begyűjthette. A bronzérmes helyen Andreas Mikkelsen ért célba. Nem sikerült az áttörés a Volkswagen számára. Sem a hazai versenyen való győzelem, sem pedig a konstruktőri világbajnoki cím megszerzésére tett kísérlete nem járt sikerrel.
Thierry Neuville-t akkor a szerencse gyermekének lehetett nevezni. A csütörtöki pályabejáráson hatalmas bukó pilóta – többször megpördült a szőlőtőkék között – kisebb karcolásokkal megúszta a balesetet. Folytatta a versenyt és nyert. Neuville az esélyesek között volt, a Hyundai nem. Fortuna jóvoltából azonban a fő esélyesek kiestek, s Neuville élni tudott a lehetőséggel és nyert.
A hétvégi futamon az aszfaltspecialisták lesznek előnyben, így nem kizárt Thierry Neuville és Dani Sordo jó szereplése Németországban. Neuville Finnországban sem szégyenkezhetett, negyedik lett a Hyundai-jal. Kris Meeke is erősíti a mezőnyt. A brit pilóta pénteken még vezette is a mezőnyt Finnországban, s aszfalton is remekelni szokott.
Az aszfalt tisztelet érdemel, s ezt tudja a világbajnokságban vezető Sebastien Ogier is. A francia pilótának nem volt szerencséje a Skandináv ralin. Sokáig úgy tűnt, hogy harmadik zsinórban megszerzett győzelemmel térhet haza Finnországból, amikor is egy sziklának ütközve elszálltak a győzelmi reményei. A Power Stage győzelemmel és a második hellyel együtt azonban még növelte is előnyét az egyéni ponttábla élén, s ha a hétvégén is feláll a dobogó tetejére, akkor némethonban ünnepelheti harmadik világbajnoki címét!
Nem lesz könnyű dolga a Volkswagen elsőszámú pilótájának. A Német Rali az egyetlen, amelyen a német gyártónak még nem sikerült nyernie. A csapat azon lesz, hogy ezt a rossz sorozatot most megtörje.
Ami pedig a ralit és a helyszínt illeti, gyakran nevezik a versenyt „három az egyben” ralinak- A rali három teljes napján ugyanis különböző helyszíneken: szűk keskeny utakon, hosszú egyeneseken és a Mosel-völgyi szűk, buckás kanyarokon kell átvágnia magát a mezőnynek. Mivel itt gyakori a kanyarok levágása, sok kosz kerülhet az utakra, ami a tapadást csökkenti és trükkössé teheti a versenyautók számára. A rali során a pilóták elérkeznek a Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására van kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell haladniuk az autóknak, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.
A híres Arena Panzerplatte szakaszon háromszor (kétszer egymás után és egy kicsit később harmadszor is) és Panzerplatte Lang gyorsasági szakaszon is kétszer fog végigrobogni a mezőny a szombati nap során. A Panzerplatte Lang szakasz 45,61 (!) km hosszúságával a szezon leghosszabb szakaszainak egyike, hosszabb a tavalyinál is. Ez egy borzalmasan nehéz rész még szárazon is, nem hogy egy esetleges esőzéskor. Olyankor egy rémálom.
A rali
A Német Rali útvonala kevés változtatáson esett át az idei évre. A rali rajtja korábban visszakerült Trierbe. A startceremóniát idén is Trier római kori jelképénél, a Porta Nigránál rendezik meg, s a befutó is itt lesz. Az utolsó szakasz, a Dhrontal 2 lesz a Power Stage is egyben.
A 2015-ös Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 21 gyorsasági szakasz 379,03 km-t tesz majd ki.
A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 182 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 93 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 84 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 83 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 70 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 54 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 53 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 50 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport N 44 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 39 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 257 pont
- Citroën WRT 141 pont
- Hyundai WRT 139 pont
- M-Sport WRT 126 pont
- Volkswagen Motorsport II 49 pont
- Jipocar Czech National Team 43 pont
- Hyundai Motorsport N 43 pont
- FWRT SRL 9 pont
(Forrás: Amber PR)