A Wizz Air járatokon is a turisták elé viszik az új, okos Budapest Kártyát

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. június 3-án a Szent Lukács Gyógyfürdőben mutatta be az újságíróknak az áprilisban elstartolt új Budapest Kártyát. A több grátisz-szolgáltatást nyújtó, intelligens városkártyától a BFTK az eladások 20%-os növekedésére számít, értékesítését támogatja, hogy június 1-jétől a Wizz Air Budapestre közlekedő járatainak fedélzetén is megvásárolható.

A megújult budapesti turizmusmarketing szervezet egyik legfontosabb projektje az áprilisban debütált új Budapest Kártya, melynek forradalmi újdonsága a kártyába épített NFC-chip, mely nemcsak a kártyaelfogadást teszi könnyen adminisztrálhatóvá, de fontos információkat szolgáltat arról is, mely látványosságokat, szolgáltatásokat vették legszívesebben igénybe a városlátogatók. A kártyabirtokosokat regisztrációra kérve pedig a fővárosba érkezők küldőpiac, nem, életkor szerinti megoszlására lehet információkhoz jutni. Év végén összegezni fogják az így nyert információkat, s addigra nem csak az fog tisztán látszani, melyek a legnépszerűbb látnivalók, de az egyes látványosságokra, szolgáltatásokra lebontva is tudni lehet majd, hogy pontosan kik ezeknek az attrakcióknak a látogatói. Az új, okos 24, 48 és 72 órás Budapest Kártyák 2014. március 31-ig lesznek forgalomban, továbbra is 24 (4500 Ft), 48 (7500 Ft) és 72 órás (8900 Ft) verzióban lesznek elérhetők. Hátoldalukon QR-kód, weblap címek, valamint telefonszám is segíti a tájékozódást. A szolgáltatói kör kialakításakor a fő szempont a minőségi szolgáltatások integrálása volt, illetve, hogy a plasztik ingyenesen elfogadóhelyeinek bővítésével a főváros minél több minőségi attrakcióját, látványosságát tudják helyzetbe hozni.  Hétre nőtt a grátisz látogatható budapesti múzeumok köre, és az ingyenesen igénybe vehető tömegközlekedési eszközök a BKK menetrendi hajójárataival is bővültek. A kártyabirtokosok ugyancsak ingyen vehetnek részt egy alkalommal a népszerű vezetett gyalogos városnézőtúrák valamelyikén, ezeken áprilistól délelőttönként a budai, délutánonként a pesti oldal látnivalóval lehet ismerkedni. A Pocket Guide mobilapplikáció budapesti tematikus túráiból 12-félét (négy nyelven) tölthetnek le ingyenesen a kártyabirtokosok. A kártyával további mintegy 70 elfogadóhely kínál 10-50% közötti kedvezményeket, újdonságként megjelent köztük a felújított Városligeti Műjégpálya és Csónakázó Tó, valamint a Magyar Állami Operaház is. Ezekről a 40 oldalas franciaméretű kártyaprospektus két mutációja hat nyelven részletesen is tájékoztat, de informálódhatunk a www.budapest-card.com oldalról ahol a kártya 5% kedvezménnyel meg is vásárolható.
Az első hónapban közel 8000 budapesti okoskártya talált gazdára, 75%-ban a 72 órás verzióra voltak vevők a turisták. A grátisz attrakciók közül a legnépszerűbbnek a Magyar Nemzeti Galéria bizonyult a várban, melyet 1450-en kerestek fel Budapest Kártyával, a birtokosok  15%-a vette igénybe az ingyenes Szent Lukács-fürdőbelépőt és 10%-uk az ingyenes gyalogos városnézést. A megújult, jóval több grátisz szolgáltatást nyújtó városkártyától az eladások 20%-os növekedésére számít a BFTK.  Az értékesítési hálózatot bővíti, hogy június 1-jétől a Wizz Air Budapestre közlekedő járatainak fedélzetén is megvásárolható a Budapest Kártya, illetve, hogy a Várnegyedben hamarosan újranyíló turisztikai információs irodában is elérhető lesz.
Vitézy Zsófia, a BFTK ügyvezetője a sajtótájékoztatón röviden megemlékezett a fővárosi turizmusmarketingért is felelős szervezetet is érintő közel egyéves átalakulási folyamatról, melynek során 100 millió Ft működési költséget takarítottak meg. Mint elmondta: a megújult szervezetben a főváros új turisztikai stratégiájának kidolgozása és a szakmai szervezetekkel való egyeztetése több más feladat mellett a turisztikai divízió vezetőjére, Máté Gáborra vár, a divíziót május vége óta Trencsényi Mariann is erősíti. Elhangzott:  a Guide és a turistatérkép mellett a BFTK újra kívánja indítani a főváros imázskiadványait. A küldetésének a Budapestre érkezett turisták minél színvonalasabb kiszolgálását tekintő marketingszervezet mobil infópontjaival ennek jegyében az idei főszezonban is találkozhatnak majd a főváros látogatói.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*