Az új WLTP eljárásra való átállás eredményeképpen a Volkswagen Csoport kevesebb járművet adott át ügyfeleinek októberben, mint az előző év ugyanezen hónapjában. Világszerte összesen 846 300 ügyfél vehette át járművét a Volkswagen Csoport valamely márkájától, 10 százalékkal kevesebben, mint egy évvel korábban. Október hónapban az Európában tapasztalt – előző évhez viszonyított – 15,6 százalékos visszaesés jelentősen kisebb volt, mint a szeptemberben regisztrált csökkenés. A Dél-Amerikában elért kétszámjegyű növekedés hozzájárult ahhoz, hogy egy alapvetően stagnáló összpiaci környezetben 2,6 százalékkal 8,98 millióra növekedjen a kiszállított járművek száma január és október között. Dr. Christian Dahlheim, a konszern értékesítésért felelős vezetője így kommentálta az eredményeket: „A WLTP átállást illetően Európa már túl van a mélyponton. A pozitív elmozdulás novemberben és decemberben várhatóan tovább folytatódik, hiszen a márkáink továbbra is folytatják modelljeik felkészítését az új menetciklus alkalmazására. Az egész évet tekintve arra számítunk, hogy a kiszállítások éppen meghaladják majd az előző év eredményét.”
Az egyes régiókban a következőképpen alakultak a kiszállítások:
Európában egyértelmű volt, hogy a Volkswagen Csoport keményen dolgozik modelljeinek az új WLTP tesztciklusra történő átállításán. A komoly visszaeséseket hozó szeptemberi eredmények után a helyzet októberben némiképp javult és 295 400 járművet (-15,6 százalék) vehettek át tulajdonosaik ebben a régióban. A nyugat-európai régióban azonban továbbra is gyengébb eredmények születtek a WLTP tesztciklusra való átállás miatt. Októberben 229 300 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely 19,3 százalékkal kevesebb, mint 2017. októberében. A vállalat hazai piacának számító Németországban ez a negatív hatás különösen erősen éreztette hatását, itt a visszaesés 23,2 százalékos volt. Ezzel szemben Közép és Kelet-Európa térségében sikerült visszafordítani ezt a folyamatot és 66 100 kiszállítással a régió októberben elérte az egy évvel korábbi, 2017. októberi szintet. Itt ismét Oroszország játszott vezető szerepet, a 21 300 átadott autó 22,4 százalékkal több, mint az előző évi eredmény. Ennek a térségnek a pozitív eredménye hozzájárult a január és október között regisztrált 2,3 százalékos bővüléshez, így 3,7 millió jármű kiszállítására nyílt lehetőség az európai régióban.
Észak-Amerikában a Volkswagen konszern októberben 79 700 járművet adott át ügyfeleinek, amely az előző évhez viszonyítva 2,4 százalékos visszaesés. A régión belül Kanada 4,8 százalékos növekedést tudott felmutatni, ellensúlyozva ezzel az Egyesült Államok (-3,6 százalék) és Mexikó (-3,1 százalék) alacsonyabb számait. Január és október között az észak-amerikai régió kiszállításai elérték a 793 000 darabot, amellyel éppen elmaradt a térségnek a tavalyi év hasonló időszakában elért eredményétől (-0,9 százalék).
Dél-Amerikában a konszern jelentős bővülést regisztrált októberben, itt az előző évhez viszonyítva 19,8 százalékkal több, összesen 54 500 jármű találta gazdára a tízedik hónapban. Ebben a hónapban Brazília volt a növekedés motorja, 41 800 kiszállításával 56,7 százalékot javított a tavalyi év októberéhez képest. Ez kompenzálta az argentin piac elhúzódó gyengélkedését, itt a nehéz piaci környezetben 48,7 százalékkal kevesebb, összesen 7 000 kiszállítást sikerült teljesíteni a Csoportnak.
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben októberben 7,6 százalékkal 391 600 járműre csökkent a kiszállítások száma. A régió legnagyobb piacán, Kínában tapasztalható – az Egyesült Államokkal kapcsolatban kialakult vámvita nyomán létrejött – feszült gazdasági helyzet továbbra is negatív hatással van a térség teljesítményére. A kínai ügyfelek továbbra sem hajlandók rászánni magukat az autóvásárlásra. Kínában 365 100 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely a korábbi évhez képest 8,3 százalékos visszaesés. Az év elejétől számítva a Volkswagen Csoport 3,4 millió járművet adott át kínai ügyfeleinek, amely 3,4 százalékos bővülés a 2017-es év hasonló időszakához képest.
Kiszállítások
piaconként |
2018.
október |
2017. október | Változás (%) | 2018. január-október | 2017. január-október | Változás (%) |
Európa | 295 400 | 350 000 | -15,6 | 3 707 400 | 3 625 800 | +2,3 |
Nyugat-Európa | 229 300 | 284 000 | -19,3 | 3 047 900 | 3 017 400 | +1,0 |
Németország | 79 400 | 103 400 | -23,2 | 1 086 700 | 1 076 800 | +0,9 |
Közép-és Kelet-Európa | 66 100 | 66 000 | +0,2 | 659 500 | 608 400 | +8,4 |
Oroszország | 21 300 | 17 400 | +22,4 | 182 400 | 152 100 | +20,0 |
Észak-Amerika | 79 700 | 81 700 | -2,4 | 793 000 | 800 400 | -0,9 |
Amerikai Egyesült Államok | 50 300 | 52 200 | -3,6 | 528 900 | 509 200 | +3,9 |
Dél-Amerika | 54 500 | 45 500 | +19,8 | 490 900 | 435 200 | +12,8 |
Brazília | 41 800 | 26 700 | +56,7 | 326 400 | 252 100 | +29,5 |
Ázsia és csendes-óceáni térség | 391 600 | 424 000 | -7,6 | 3 688 200 | 3 558 800 | +3,6 |
Kína | 365 100 | 398 100 | -8,3 | 3 404 900 | 3 293 100 | +3,4 |
Világszerte összesen | 846 300 | 940 300 | -10,0 | 8 976 500 | 8 746 600 | +2,6 |
Kiszállítások
márkánként |
2018.
október |
2017. október | Változás (%) | 2018. január-október | 2017. január-október | Változás (%) |
Volkswagen Személyautók | 516 900 | 550 900 | -6,2 | 5 139 800 | 5 041 800 | +1,9 |
Audi | 117 600 | 158 200 | -25,7 | 1 525 300 | 1 538 700 | -0,9 |
Skoda | 99 400 | 107 400 | -7,4 | 1 038 500 | 978 500 | +6,1 |
SEAT | 33 400 | 40 200 | -16,8 | 449 000 | 395 100 | +13,6 |
Porsche | 17 900 | 20 200 | -11,4 | 214 500 | 206 100 | +4,1 |
Volkswagen Haszonjárművek | 37 900 | 43 000 | -12,0 | 409 300 | 410 900 | -0,4 |
MAN | 12 900 | 10 700 | +20,7 | 110 600 | 91 000 | +21,5 |
Scania | 8 800 | 8 500 | +3,1 | 77 400 | 72 500 | +6,8 |
Volkswagen Csoport összesen | 846 300 | 940 300 | -10,0 | 8 976 500 | 8 746 600 | +2,6 |