- ADAM ROCKS mini-crossover, Swing Top vászontetővel
- Új háromhengeres 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo benzines
- 110 kW/150 LE teljesítményű ADAM S
- Abszolút sportos: OPC Astra EXTREME a Nürburgringről az utcára
- 2015-től vezeti be az Opel az OnStar szolgáltatást
Genf/Rüsselsheim. Stílusos, sportos, feltűnő: három abszolút izgalmas újdonságot prezentál az Opel az idei Genfi Autószalonon. Nagy publikum előtt debütál a karizmatikus ADAM ROCKS, a karakteres ADAM S és a OPC Astra Extreme. Ezek mellett már készül az Opel a járművel való kapcsolódás következő lépcsőfokára: Európa autózását 2015-től teszi biztonságosabbá és komfortosabbá az OnStar.
Az ADAM ROCKS és az ADAM S későbbi sorozatgyártmányok előfutáraként gazdagítják és teszik attraktívabbá az ADAM-családot. A ROCKS gépteteje alatt mutatkozik be egy további újdonság: az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Elsőként az ADAM kapja meg a háromhengerest, amely aztán fokozatosan terjed át más modellekre. Folytatódik az Opel nagy hajtómű-offenzívája az gázolajosoknál is: Genfben lesz először látható az Astra az új generációs 1.6 CDTI turbódízel 81 kW/110 lóerős változata. A rendkívül takarékos és tiszta „suttogó dízel” már kapható a márka volumentípusához, ám az Astra nemcsak nagyon halk, hanem igen hangos is lehet, miként az OPC EXTREME Concept mutatja. Minden idők leggyorsabb Astrájaként most száguld ki a versenypályáról a közútra!
Mini-crossover maxi karizmával: az Opel ADAM ROCKS
Egyszerre vagány és karizmatikus, dögös és elbűvölő: a premierjét Genfben ünneplő Opel ADAM ROCKS a nyitott autózás élvezetét ötvözi a kalandkereső természettel. A mindössze 3,74 méteres autó a tiszta életörömöt képviseli – városban és kinn a zöldben egyaránt. Elektromosan hátrahúzható Swing Top vászonteteje, körbefutó, markáns karosszéria-burkolatai és 15 milliméterrel megemelt futóműve új piaci területet nyit meg előtte: ez az első háromajtós, négy méter alatti városi e mini-crossover. Az új ADAM ROCKS már idén nyáron piacra kerül.
Az arányosan atletikus megjelenésű ROCKS hozza el az ADAM-család teljesen új motornemzedékét, hiszen az 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo hajtja. A modern, kompakt motor új standardot állít fel a háromhengereseknél: 115 lóerős, 166 newtonméter nyomatékát már alacsony fordulatszámon leadja, és rendkívül takarékos, csupán 4,3 litert fogyaszt (a VO [EG] Nr. 715/2007 szerint, ideiglenes adat). Szintén új manuális, hatfokozatú sebességváltója nagyon könnyen és gyorsan kapcsolható.
Trendi és sportos: az Opel ADAM S
A ROCKS azonban még messze nem zárja le az ADAM sokrétűségét: a hamarosan gyártásba kerülő ADAM S árulja el, milyen lehet a család új, energikus sportautója. Teljesítményről, húzós nyomatékról és élénk reakcióiról olyan elemek gondoskodnak, mint a 110 kW/150 lóerős 1.4 Turbo ECOTEC motor, a sportosan hangolt futómű és az OPC fékberendezés. A turbóerő 200 km/órás csúcssebességig repíti a markáns kis életstílus autót. Kirobbanó energiáját a feltűnő „Red ʼn Roll” stílus sejteti. A vezető és az első utas nagyszerűen támasztó Recaro-Performance ülésben foglal helyet. Az okostelefonos kapcsolódásról természetesen nem kell lemondani az ADAM-család sportolójában sem, hiszen kívánságra ebben is benne van az IntelliLink.
Kompromisszum nélküli teljesítmény: az OPC Astra EXTREME
Igazán extrém az OPC Astra EXTREME is, amelyet a világ legnehezebb versenypályáján – a Nürburgring-Nordschleifén – fejlesztettek, kétliteres turbómotor több mint 300 lóerejével tüzeltek fel, és elláttak a versenyváltozat valamennyi lényeges szerkezeti elemével. Az OPC Astra EXTREME az OPC Cup verzió alapján készült, így a legtisztább autósport-technikát hozza ki az utcára – szénszálas alkatrészei jóvoltából például száz kilóval könnyebb a hagyományos Astra OPC-nél. Technikája és designja, megalkuvást nem ismerő teljesítménye vágyat kelt a száguldásra. Kellő érdeklődés esetén kis szériát tervez az Opel a rendszámos versenygépből.
Extrém takarékos: az Opel Astra 1.6 CDTI (81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE)
Azt, hogy nemcsak rendkívül sportos, hanem extrém hatékony is lehet egy Opel, az új 1.6 CDTI demonstrálja. Miután bemutatkozott a Zafira Tourerben, most a márka központi jelentőségű típusában gondoskodik erőteljes és mindenekelőtt tiszta hajtásról. Az 1.6 CDTI (100 kW/136 LE, 320 Nm) máris kapható a négy- és ötajtós Astrához és az Astra Sports Tourerhez. Teljesítménye példás, zaja minimális, kombinált ciklus szerinti fogyasztása pedig csupán 3,9 liter gázolaj 100 kilométeren (a VO EG] Nr. 715/2007 szerint). Még takarékosabb és tisztább a Genfben bemutatkozó 81 kW/110 LE teljesítményű változat, amely mindössze 3,7 litert fogyaszt, és 97 grammos CO2-kibocsátásával alatta marad a 100‑as határnak.
Kapcsolódás ma és holnap: az Opel előkészíti az OnStar 2015-ös bevezetését
Az autó és a digitális környezet összekapcsolásának útján újabb döntő lépést tesz az Opel: a Genfi Autószalonon hozza nyilvánosságra az OnStar bevezetését. A műholdas rendszer összeköti az autóst és járművét segélyhívó központokkal és további beszélgetőpartnerekkel – akárhol is tartózkodjék éppen. További előny, hogy az OnStar nagysebességű 4G-LTE internet-hozzáférés mellett akár hét készülékhez nyújt rácsatlakozási lehetőséget, például okostelefonoknak és táblagépeknek. Ezzel a márka megerősíti vezető szerepét a mobil kapcsolódásban. Az egésznek a szíve a többszörösen kitüntetett, modern IntelliLink-rendszer, amely máris okostelefon-tartalmakat és alkalmazásokat hoz be az ADAM mellett az Insigniába, a Cascadába, az Astrába, a Merivába és Zafira Tourerbe.