Elvégezték az utolsó simításokat, az elmúlt hat évhez hasonlóan véglegesítették a nevezési listát, és St. Cyprienben minden készen áll a 7. Africa Eco Race adminisztratív és technikai ellenőrzésére, amelyet december 28-án tartanak meg.
Célegyenesébe érkezett tehát a Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelő klasszikus afrikai verseny, amelyre az idén többen neveztek, mint valaha, s a mauritániai extra szakasznak köszönhetően valószínűleg minden idők legnehezebb megméretésére számíthatnak az indulók.
A rendezők számára az idén is a biztonság volt a legfontosabb, ettől függetlenül azért kijelöltek új szakaszokat Marokkóban, és hát a plusz egy mauritániai szelektív is nehezíti a küzdelmet a nevezők számára. Főleg, hogy az utóbbi hónapok árvizei még az egyébként ismerős helyszíneket is teljesen megváltoztatták. Ez jó hír az újoncoknak, hiszen így majdnem azonos esélyekkel állhatnak rajthoz.
Az Africa Eco Race 12 szakaszát teljesítve 5800 kilométert tesz meg a mezőny, amelyből 3500 kilométer a szelektívek hossza.
REKORDSZÁMÚ NEVEZŐ
Évről évre új versenyzők csatlakoznak a versenyhez – a 2015-ben a motoros és a kamionos mezőnyben történt látványos létszámemelkedés.
Tíz kamion vág majd neki az emberpróbáló távnak, és ami nagyon jó hír a drukkereknek, hogy a világverő Kamazok visszatérnek Afrikába. Az orosz armada Anton Sibalovot és Szergej Kuprianovot indítja a viadalon, méghozzá egy hibrid kamionnal, ami minden kétséget kizáróan a jövő egyik nagy szenzációja lesz.
Nem hiányozhat a rajttól a cseh Tomas Tomecek (aki Tatra kamionjával már négy alkalommal győzedelmeskedett a viadalon), vagy a portugál Elisabete Jacinto, aki évről évre borsot tör a férfiak orra alá.
És persze harcol majd a dobogós helyek valamelyikéért Kovács Miklós erőtől duzzadó Scaniája is – a magyar drukkereknek ez az egyik legfontosabb hír –, a jó kedélyű magyar versenyző már nyert is ezen a viadalon, s tavaly másodikként ért célba. Hozzá csatlakozik egyébként még egy magyar egység – az Opel Dakar Team képviseletében Vörös Ferenc irányítja a csapat MAN típusú versenykamionját.
KÉT KERÉKEN
A motorosok mezőnye körülbelül harminc tagú lesz – 13 nemzetből érkeznek pilóták, és 2 hölgy is lesz a mezőnyben, ami több, mint érdekes. A norvég Pal Anders Ullevalseter a legnagyobb név, aki az utóbbi 20 évben folyamatosan a világ élmezőnyében vitézkedett, és tapasztalatait felhasználva Afrikában megszerezheti pályafutása legnagyobb győzelmét.
A vikingnek kemény harcot kell majd vívnia az osztrák Robert Theuretzbacherrel, aki a legutóbbi Africa Race-en lélegzetelállítóan gyors volt. Minden esélye megvolt arra, hogy a dobogón végezzen, ám végül egy technikai hiba megakadályozta ebben.
És akkor a hölgyekről: ketten lesznek, a brit Patsy Quick és a női világbajnokság második helyezettje, a rettenetesen gyors Anasztaszija Nifontova. A brit versenyző bővelkedik sivatagi tapasztalatokban, az orosz azonban most először megy Afrikába, viszont nagyon elszánt, hogy elérje a Rózsaszín tó partján felállított céldobogót.
SŰRŰ AUTÓS MEZŐNY
Nagyon szerencsés az, aki az autós kategóriában eltalálja a jövő évi győztest, ugyanis a mezőny rendkívül sűrű.
Jó hír a magyar drukkereknek, hogy a szervezők is a nagy esélyesek között emlegetik a magyar Szalay Balázs, Bunkoczi László (Opel Mokka) kettőst, amely tavaly is a dobogós helyekért, sőt, valójában az első helyért vívott hatalmas harcot a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesserrel , ám féltáv után a motorja felmondta a szolgálatot.
S hogy kikkel kell megküzdeniük a magyaroknak?
Jacky Loomans már tavaly is nagy ellenfélnek bizonyult a Toyotával, de az előzetes nevezési alapján ott lesz a mezőnyben a régi nagy ellenfél, a cseh Miroslav Zapletal, s nem egyedül jön Hummerjével, hanem elhozza Jurij Sazonovot és Andrej Cserednyikovot – a magyar páros számára ők sem ismeretlenek, a nemzetközi versenyeken jó néhányszor összecsaptak egymással.
Noha a marokkói szakaszok a négykerékhajtású járműveknek kedveznek majd, nem szabad elfeledkeznünk a mauritániai, dűnés szakaszokról, amelyeken Jean Antoine Sabatier rettenetesen gyors volt legutóbb, s aligha lesz másként ez az előttünk álló versenyen. S rajta kívül is rajthoz áll még jó néhány Buggy, szóval velük is számolni kell.
Az Africa Race az előző évekhez hasonlóan szerepel a nemzetközi tévétársaságok programján – az Eurosport 2015-ben is közvetíti az eseményeket.
S további nemzetközi elismerés, hogy összesen 29 ország versenyzői állnak majd rajthoz a viadalon.