A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum középtávú stratégiájának alapja, hogy erősíti a hazai mezőgazdasági és élelmiszeripari ágazat szereplőinek együttműködését, marketingtevékenységük összehangolását. Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. agrármarketingért felelős vezérigazgató-helyettese szerint partnerségen és bizalmon alapuló gyökeres szemléletváltásra van szükség az agrármarketingben. A széles körű együttműködés első lépése egy olyan Közösségi Agrármarketing Kódex létrehozása, amely első ízben fogalmazza meg az ágazati szereplők közös érdekminimumát. – hangzott el a mai napon Budapesten megrendezett konferencián amelyen negyven érintett szakmai szervezet vett részt.
Az agrármarketing stratégia bemutatásának is otthont adó Közösségi Agármarketing Kódex Konferencián Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium agrárgazdaságért felelős államtitkára köszöntőjében hangsúlyozta: a kormány és a tárca célkitűzései között kiemelten szerepel a magyar, minőségi, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése. Az államtitkár úgy vélte: az MT Zrt. új megközelítéssel, innovatív megoldásokkal és az érintettek közötti széleskörű együttműködés megteremtésével segíti a magyar élelmiszergazdaságot. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára kiemelte: Magyarország világviszonylatban is kiemelkedő turisztikai eredményeit nem érhettük volna el, illetve nem tudjuk meghaladni a jövőben, ha nem ismertük volna fel annak a hagyományokkal és értékekkel bíró, stabil hátországnak a szerepét a turizmusban, amelyet összefoglaló kifejezéssel magyar agráriumnak nevezünk. A helyettes államtitkár hozzátette: csak üdvözölni tudja a Magyar Turizmus Zrt. minden arra irányuló tevékenységét, amelynek célja Magyarország két zászlóshajójának, a kiváló magyar agrártermékeknek és a turizmusnak a közös promóciója.
Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke köszöntőjében hangsúlyozta: hatékony marketing nélkül az agrárgazdaság fejlesztése “félkarú óriás”, a fogyasztókat folyamatosan tájékoztatni kell a magyar termékek megbízható minőségéről. Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elnöke köszöntőjében kiemelte: a kormány számos intézkedéssel igyekszik megteremteni a magyar élelmiszerek piaci helyzetének javítását.
A Magyar Turizmus Zrt. hároméves agrármarketing stratégiája (2015-2017)
A Magyar Turizmus Zrt. a 2014-2020-as európai uniós tervezési ciklushoz igazodva éves tervét 2015-től a középtávú stratégiai célkitűzések megfogalmazásával és 2017-ig szóló szakmai elképzelésekkel bővítette ki. Az MT Zrt. Agrármarketing Centrum tevékenységével erősíteni kívánja az ágazat szereplőinek együttműködési hajlandóságát, illetve a közösségi marketingtevékenységben való aktív részvételüket. Legfőbb partnerei a termékpályákat képviselő reprezentatív és regionális szakmai szervezetek, az agrárium és a borászat területén tevékenykedő termelői csoportok, illetve az ágazatot irányító szervezetek.
Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese a konferencián hangsúlyozta: az Agrármarketing Centrum tevékenységének döntő részét továbbra is a közösségi agrármarketing és közösségi bormarketing feladatok ellátása képezi. Hozzátette: küldetésünk, hogy a lehető leghatékonyabb módon teremtsünk piacot a minőségi hazai agrár-termékeknek, ez pedig csupán olyan gyökeres szemléletváltozás eredményeképpen érhető el, amely mind a finanszírozást, mind valamennyi tevékenységünket érinti. Hozzátette: a megújulás stratégiai igénye hívta életre a Közösségi Agrármarketing Reform-Alapprogram (KAMRA) gondolatát is, amely az új szemléletű kezdeményezéseink összefoglaló elnevezése. A vezérigazgató-helyettes kiemelte: 2015 a KAMRA prémium fogyasztói magazin létrehozásának éve lesz, illetve a KAMRA azon részprojektjeit is idén készíti elő az Agrármarketing Centrum, amelyeket a 2016-ot követő években, fokozatosan vezetnek be.
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum hároméves (2015-2017) stratégiájának teljes szövege – regisztrációt követően – a következő linkről tölthető le 2015. február 26-a után: http://szakmai.itthon.hu/teljes-agrarmarketing-strategia-igenylese
Közösségi Agrármarketing Kódex
A Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai, az agrár- és az élelmiszeripari ágazatok szereplői közötti partnerség megerősítését, a koordinált, közös marketingtevékenység támogatását fogalmazta meg legfőbb célkitűzéseként. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex létrehozása, amely megfogalmazza az együttműködő szakmai szervezetek és az érintett állami szféra közös érdekminimumát a közösségi agrármarketingre vonatkozóan. A Kódex tervezetének megalkotását követően partneri egyeztetésekkel, valamennyi érintett szereplő vélemények beépítésével kívánják létrehozni a dokumentum végső verzióját. Az egyeztetés a mai szakmai konferenciával vette kezdetét és ünnepélyes aláírással zárul a 2015 őszére tervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár keretei között.