Már kapható Magyarország motorsport magazinjának legfrissebb száma, amelynek kiemelt témája ezúttal Kimi Raikkönen rejtélyes pályafutása. Vajon a finn adott rá elegendő okot, hogy a Formula-1 legjobbjai között említsük?
Kimi Raikkönen Bahreinben végre visszatért a dobogóra, ahol másfél éven át nem volt jelenése. Az autójával tavaly végig küszködő finn idénre olyan járgányt kapott maga alá, amiből már képes a legtöbbet kihozni. De indokolt-e egyáltalán ekkora formaingadozás egy világbajnok versenyző számára? Miért van az, hogy Raikkönen pályafutása során a kelleténél sűrűbben tűnt el a mezőnyben hosszabb időkre? És miről árulkodnak a csapattársak elleni mérlegei? Az Autosport és Formula Magazin részletesen elemzi a finn F1-es pályafutását, arra a kérdésre keresve a választ, hogy a 2007-es bajnok vajon hol helyezkedik el a sport nagyságai között.
A Mercedes tavalyi autója az egyik legsikeresebb gép lett a Formula-1 történetében, de nem csak a tempója miatt válhat egy járgány emlékezetessé. Az AFM felsorakoztat tíz olyan modellt, amelyek nagy hatást gyakoroltak a sportra és máig felemlegetik őket, akár különleges dizájnjuk, forradalmi technikai újításaik vagy lehengerlő eredményeik miatt. A világmegváltótól az óriásölőn át a legradikálisabb külsejű autóig a lap hasábjain bemutatkoznak a sport legmeghatározóbb remekművei.
A 2015-ös szezonban, mint mindig, több száz lelkes fiatal vág neki a kisebb formulaautós szériáknak egy fő céllal a szemeik előtt: hogy előbb-utóbb a Formula-1-ben kössenek ki. Az AFM egy tízes listával segít olvasóinak, kikre érdemes közülük odafigyelni. Többük neve talán nem is olyan sokára a királykategória rajtrácsán köszön majd vissza. Egyesek már az F1 közvetlen előszobájában toporognak, míg mások, mint például a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia legelső formaautós hétvégéjén keltette fel a világ figyelmét.
Az F1 előírásai évről évre változnak és finomodnak, a szabálykönyvek egyre vastagabbak lesznek, a csapatoknak pedig egyre több olyan részletre kell odafigyelniük, amin adott esetben elcsúszhatnának. De hogyan zajlik a szabályalkotás folyamata, mely tényezők a módosítások legfőbb mozgatórugói, és hogyan lehet különböző módon értelmezni ugyanazokat a regulákat? Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója rántja le a leplet a szabályalkotás rejtelmeiről, és megválaszolja azt a kérdést is, hogy egyszerűbb szabályokkal miért nem lenne egyszerűbb a csapatok élete.
Történelmi pillanatot hozott a Rali-világbajnokság befutója Argentínában, hiszen Colin McRae óta először tudott versenyt nyerni brit pilóta. A Volkswagenek kálváriájából előnyt kovácsoló Kris Meeke a 2007-ben elhunyt ralilegendának ajánlotta győzelmét, amit a Citroen kettős sikere tett még különlegesebbé. Ám az Argentin Rali nem csak emiatt marad sokáig emlékezetes, hanem az éllovasok nehézségei és egy csúnya baleset miatt is – a verseny történéseiről az AFM részletesen beszámol.
További témák a lapból:
– Kínai és Bahreini Nagydíj versenyriport
– Christian Horner, az időutazó csapatfőnök
– Dávid Sándor különvélemény rovata
– Miért fontos a DTM az F1 számára?
– MotoGP: A Doktor csúcsformában
– Stoner védelmében – Miért nem tért vissza a bajnok?
– Petter Solberg – A Ralikrossz-vb bajnokával beszélgettünk
– Beszámoló a WEC, a GP2 és a Kamion-Eb nyitányáról
– A B3 Racing a SEAT Leon Európa-kupában
– Kiss Pál Tamás ralikrosszban is a csúcson
– Herczig duplázott a Miskolc Ralin
– Feltámadt a legenda – Ford GT, a trónkövetelő
– Egy lány és egy autó: Barbara és a Kia Sorento
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.