Ismét bebizonyosodott, hogy a Mercedes jó szereplése az edzésen semmire sem elég: a Ferrari volt a leggyorsabb a versenyen, de a Lotus köszönhetően gumikímélő konstrukciójának szorosan a nyomában van.
A Ferrarik már a rajtnál is jók voltak: Alonso és Massa is több helyet javított már az első kanyarhoz érve. Räikkönen is jól indult, de egy helyet mégis veszített. Különösen jól rajtolt még Vettel, aki a célegyenes után másodikként fordult az első kanyarba.
Az első hat sorrendje az ötödik körben: Rosberg, Vettel, Alonso, Hamilton, Räikkönen, Massa. A kerékcseréket Webber nyitotta a hatodik körben, aki keményebb keverékre váltott. Őt Massa követte egy körrel később. Alonso hamarabb cserélt, mint Vettel, és ennek köszönhetően a német elé tért vissza. A spanyol ezután, a 13. körben leelőzte Rosberget és az élre állt. A Mercedes pilótája nem sokkal később szomorúan vehette tudomásul, hogy Vettel és Massa is elmegy mellette: a Mercedes “gumifogyasztása” ismét visszaütött.
Ekkor már lehetett sejteni, hogy a Lotus ismét megpróbálja egy kerékcserével kevesebbel: Räikkönen a többiekkel szemben csak a 27. körben cserélt ismét kereket. A lágyabb keverékkel rögtön elég erős tempót autózott, aminek köszönhetően, a 33. körben a pályán előzte meg a keményebb keverékkel autózó Vettelt.
Alonso a 37. körben cserélt ismét, míg Räikkönen várt egészen a 46. körig. Igaz ez volt a finn utolsó bokszkiállása. Ekkor Alonso 20 másodperccel vezetett Massa, és 27-tel Räikkönen előtt. A finn stratégiája csak a spanyol pilóta ellen nem volt elég: Alonso utolsó kiállása után is az élre tért vissza. A hajrában Massa még indított egy támadást Räikkönen ellen, a második helyért, de a finn behozhatatlan távolságban volt. A brazilnak felesleges lett volna kockáztatni a gumi épségét.
Így Alonso 2006 után ismét győzött hazai pályáján, Räikkönen viszont második helyével sokat faragott a negyedikként célba érő Vettelen. Massa harmadik helyének örülhetett, Rosberg pedig annak, hogy szemben csapattársával, Hamiltonnal, aki a kiábrándító 12. helyen végzett, ő a hatodik lett.
A verseny végeredménye:
Helyezés | Versenyző | Csapat | Különbség | Átlagsebesség |
1 | F. Alonso | Ferrari | 1:39:16.596 | 185,605 |
2 | K. Räikkönen | Lotus | +0:09.338 | 185,315 |
3 | F. Massa | Ferrari | +0:26.049 | 184,797 |
4 | S. Vettel | Red Bull | +0:38.273 | 184,42 |
5 | M. Webber | Red Bull | +0:47.963 | 184,122 |
6 | N. Rosberg | Mercedes | +1:08.020 | 183,51 |
7 | P. di Resta | Force India | +1:09.988 | 183,45 |
8 | J. Button | McLaren | +1:19.506 | 183,16 |
9 | S. Perez | McLaren | +1:21.738 | 183,093 |
10 | D. Ricciardo | Toro Rosso | +1 Rnd. | 182,614 |
11 | E. Gutierrez | Sauber | +1 Rnd. | 182,604 |
12 | L. Hamilton | Mercedes | +1 Rnd. | 182,456 |
13 | A. Sutil | Force India | +1 Rnd. | 182,441 |
14 | P. Maldonado | Williams | +1 Rnd. | 181,902 |
15 | N. Hülkenberg | Sauber | +1 Rnd. | 181,859 |
16 | V. Bottas | Williams | +1 Rnd. | 180,416 |
17 | C. Pic | Caterham | +1 Rnd. | 180,344 |
18 | J. Bianchi | Marussia | +2 Rnd. | 179,850 |
19 | M. Chilton | Marussia | +2 Rnd. | 179,028 |