Az Amway tegnap napon nyilvánosságra hozta elmúlt évi pénzügyi adatait, mely szerint a vállalat globális árbevétele 2014-ben 10,8 milliárd dollárt ért el.
A vállalat továbbra is elkötelezett a hosszú távú, intenzív növekedés mellett. Az Amway 68 százalékkal növelte forgalmát az elmúlt évtizedben, és az elmúlt 15 évből 13-ban értékesítés-növekedést tudott felmutatni. Kínában is kedvezően alakultak a vállalat eredményei: az elmúlt 5 évet tekintve 27 százalékos, míg az elmúlt 10 évet tekintve 45 százalékos volt a növekedés.
„A 2014-es értékesítési adatok jól tükrözik az Amway termékforgalmazóinak és munkatársainak erőfeszítéseit, akik annak ellenére jó teljesítményt értek el, hogy a vállalat néhány fő piacának számító országban komoly nehézségekkel kellett szembenézniük” – mondta Steve Van Andel, az Amway elnöke. „Globálisan nézve továbbra is bizakodóak vagyunk, mert egyes piacokon rekord értékesítési adatokat értünk el, más országokban pedig olyan lendületet tapasztalunk, ami nagyon kedvező 2015-ös eredményeket vetít előre.”
Az Amway független termékforgalmazói nagyon erős globális vevői bázist alakítottak ki. A legutóbbi felmérések alapján a vállalat 10 legnagyobb piacán 71 millió háztartásban használják az Amway™ termékeit – és ez a szám nem tartalmazza az Amway termékforgalmazókat.
A vállalat néhány legrégebbi piaca (köztük Dél-Korea és Tajvan) jelentős növekedést ért el 2014-ben. Egyes piacokon, így például Brazíliában, Mexikóban, Argentínában, Costa Ricában, Guatemalában, Chilében, Panamában, Olaszországban és Spanyolországban kétszámjegyű növekedést sikerült elérni, de a vállalat még a politikai és gazdasági problémáktól sújtott országokban (Oroszország, Thaiföld, Ukrajna) is megőrizte lendületét és stabil értékesítési eredményeket ért el.
2014-ben az Amway 10 legnagyobb piaca Kína, Dél-Korea, Japán, az Egyesült Államok, Thaiföld, Oroszország, Tajvan, India, Malajzia és Ukrajna volt.
Az Amway 2014-es eladásai elsősorban a táplálkozás, a szépség, a tartós fogyasztási cikkek és az otthon termékkategóriákra koncentrálódtak. A sort továbbra is a táplálkozási termékek vezetik, amelyek a közvetlen értékesítési árbevétel 43%-át teszik ki. A szépség termékkategória 25%-kal járult hozzá az eladásokhoz, míg a tartós fogyasztási cikkek 19%-kal, az otthon termékkategória termékei pedig 8%-kal részesedtek a forgalomból. A többi termék részaránya 5% volt. Az új termékek, például a Truvivity by Nutrilite™ étrend-kiegészítők és az Artistry Hydra-V™ kollekció kedvező fogadtatásra találtak.
„Optimistán tekintünk 2015-re és az azt követő időszakra, úgy érezzük, hogy megfelelően felkészültünk a növekedésre. Öt új gyártó létesítményt nyitunk, több új Amway Élményközpontban várjuk Amway üzleti vállalkozóinkat, és online virtuális jelenlétünket is fejlesztjük. Ráadásul minden eddiginél magasabb az emberek érdeklődése és szimpátiája a vállalkozói létforma iránt” – mondta Doug DeVos, az Amway elnöke.