A Német Rali következik…
A rali világbajnoki szezon második fele az augusztus elején rendezett Finn Ralival vette kezdetét, így a csapatok már bemelegedve érkeznek meg a Német Rali helyszínére. Öt murvás megmérettetés után egy gyors és nagyon kedvelt aszfaltos futam következik, ahol a szakértő pilóták alig várják, hogy megmutathassák, hogy ki is az úr betonon. Nagyszerű élményt nyújt majd a rali mind a résztvevőknek, mind a várhatóan 200 ezres nézőseregnek. Az időjárás keserítheti meg csak a résztvevők dolgát, amely itt általában eléggé kiszámíthatatlan. Jelenlegi állás szerint viszont idén napos és meleg idő várható a rali idejére.
A Német Rali végeredménye megjósolhatatlan, bár az aszfaltspecialisták előnye megkérdőjelezhetetlen, de időnként érheti a mezőnyt meglepetés. Ilyen meglepetés volt Ott Tanak teljesítménye 2018-ban. Az észt pilóta tavaly is és idén is megnyerte a murvás Finn Ralit, majd 2018-ban a Finn Ralit követő aszfaltos Német Ralin is győzedelmeskedett. A Toyota pilótája ráadásul zsinórban másodjára nyert tavaly Németországban, így nem is lehet más az idei favorit, mint a Toyota ultratehetséges autóversenyzője.
Úgy tűnik ezen a ralin is hiányolnunk kell néhány versenyzőt. Elfyn Evans és óriási meglepetésre Sebastien Loeb sem áll rajthoz a Trier környéki utakon. Evans még a Finn Rali előtti Észt Ralin sérült meg, s a háta sajnos nem gyógyul olyan mértékben, hogy az orvosok engedték volna rajthoz állni a hétvégén. „Nagyon frusztráló, hogy a szezon ezen kritikus pontján ki kell hagyjak ralikat, de biztosra kell menjek, hogy a felépülésem zavartalan és teljes legyen.” – szögezte le a jelenleg az egyéni ponttábla negyedik helyén álló walesi pilóta. „Úgy érzem, hogy Scottal együtt biztosan kezdtük meg a szezon, és mindent megteszek, amit csak tudok, hogy ezen az úton haladjunk tovább. Amint tudok visszatérek, hogy folytassuk, amit elkezdtünk a szezon első felében.” – tette hozzá.
2015-ben és 2016-ban Sebastien Ogier volt a Német Rali koronázatlan királya. Igaz, ezeket a sikereket még teljes gyári volkswagenes színekben érte el a francia pilóta. 2017-ben a harmadik, tavaly pedig már csak a negyedik helyet tudta megszerezni, így idén kérdéses mire lesz képes az egyre kevésbé motivált hatszoros (!) világbajnok citroenes színekben azután, hogy a jövő szezon végén biztosan befejezi pályafutását a Rali Világbajnokságban.
A hétvégi raliverseny a német központtal üzemelő Hyundai számára hazai futam lesz. A rali főhadiszállásától ugyanis mindössze kétórányira van a csapat központja Alzenauban. A 2014-es Német Rali mérföldkő volt a csapat életében. A Hyundai és belga pilótája, Thierry Neuville ugyanis megszerezte mindkettőjük számára az első rali vb-s győzelmet. A koreai gyártó abszolút sikert könyvelhetett el akkor, hiszen Dani Sordo révén kettős győzelmet szerzett. A csapat Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen mellett Sebastien Loebnek, a hírhedten jó aszfaltmenőnek szavazott bizalmat a hétvégére. Andrea Adamo csapatfőnök viszont szardíniai győzelmét követően a harmadik autót Loeb helyett Dani Sordónak adja.
A csapat három pilótájával (Neuville, Sordo és Mikkelsen) idén augusztus elején tesztelt a helyszínen, a moseli szőlőkertek alatt és a Baumholder katonai bázison. Meglepő módon a tavaly Németországban legjobb hyundai-os Hayden Paddon ezúttal nem áll rajthoz. Törökországban láthatjuk újra az új-zélandi pilótát. Paddon egyébként begyújtotta a rakétákat és elkezdett ezerrel a visszatérésén dolgozni. Az M-Sporttal továbbra is kapcsolatban marad és további megbeszéléseket folytat a visszatéréséről.
A március végi Korzika Rali óta rengeteg időt telt el, s ennyi kihagyást követően következik egy új aszfaltos megmérettetés, Németországban. Így ez az a helyszín, ahol lélegzetvételnyi szünethez és egy kis változatossághoz jutnak a csapatok a sok murvás futamot követően. Ez egy igazán jellegzetes aszfaltos rali, ahol ezúttal is három különböző helyszínen kell átvágnia magát a mezőnynek. A Mosel-völgyi szűk és buckás szőlőskerti utakon gyakori a kanyarok levágása, ami miatt sok kosz kerülhet a betonra. Ez csökkentheti a tapadást, és trükkössé teheti a versenyautók számára az úton maradást. Az elmúlt években nagy borulások szemtanúi lehettünk, ahol a helyi szőlősgazdák nagy bánatára többször a szőlőtőkék között kötöttek ki a versenyautók.
A rali során a pilóták elérkeznek a nagyon kedvelt Baumholder katonai táborba is, amely inkább a katonai tankok gyakorlatozására lett kitalálva, nem pedig raliautók száguldozására. Ezen a terepen az utak gyorsabbak és szélesebbek, de nagyon óvatosan kell itt haladni, mivel betontömbök hevernek szerteszét, s ezeknek a kerekek és a felfüggesztések könnyen áldozatul eshetnek. Ezek a katonai utak mindig koszosak, porosak és szárazban-esőben egyaránt nagy kihívást jelentenek a versenyzők számára.
A hírhedt és rettegett Panzerplatte Arena és a maratoni Panzerplatte a maga 41 km hosszával természetesen ezúttal is megrendezésre kerül. A ralit a Dhrontal Power Stage zárja, amelyet a díjátadó ceremónia követ.
A rali
A Német Rali helyszínével kapcsolatban ezúttal is voltak változások. A Bostalseeben rendezett rajtceremóniát követően csütörtökön a St. Wendeler Land teszten sprintel végig a mezőny. A pénteki nap változatlan lesz a tavalyihoz képest, vagyis az akció aznap a Mosel-völgyben zajlik majd. Két trükkös pályaszakasz is bekerült a pénteki repertoárba Wadern-Weiskirchenben.
Szombaton egy sor nézőbarát programot terveztek be a szervezők. Délelőtt Saarlandban hajtanak az autók, majd a délután nagy része a kihívásokkal teli Baumholder katonai táborban telik. Ahelyett, hogy a szokásos reggeli és délutáni látogatásokat tenné itt a mezőny, négy gyorsasági követi itt szorosan egymást. Kétszer a 10 km-es Arena Panzerplattén, majd kétszer a maratoni Panzerplatte gyorsaságin hajt át a mezőny.
Vasárnap visszatérnek a csapatok a szőlőskerti szervizutakra, ahol a Mosel folyó melletti szakaszokon zárják a nyár utolsó raliját.
A 2019-es Német Rali három igen intenzív napon át tart, s a 19 gyorsasági szakasz 344,04 km-t tesz majd ki. Az össztáv: 1228,23 km.
A világbajnokság állása a Finn Ralit követően:
Egyéni
- Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 180 pont
- Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 158 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 155 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 71 pont
- Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 66 pont
- Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 60 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 58 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 262 pont
- Toyota Racing WRC 238 pont
- Citroen WRT 198 pont
- M-Sport Ford WRT 158 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/