ÁTADTÁK A MAGYAR TURIZMUS ZRT. SZAKMAI DÍJAIT

A 24. Turisztikai Díjátadó Gálán és Évadnyitó Fogadáson a Magyar Turizmus Zrt. szakmai díjait is átadták február 1-jén, a Budapesti Kongresszusi Központban.

2015-ös kiemelkedő szakmai teljesítményéért

  • Az év turisztikai újságírója díjat Gerencsér Dóra, a Világjáró Magazin szerkesztő-újságírója,
  • Az év turisztikai szerkesztő-riportere díjat Pilisy Csenge, a Kossuth Rádió Heves megyei tudósítója;
  • Az év Tourinform iroda fenntartója díjat a Tourinform Hajdúböszörmény fenntartója, a Szabadhajdú Közművelődési Média és Rendezvényszervező Nonprofit Kft.;
  • Az év TDM szervezete díjat a Hévízi Turisztikai Desztinációs Menedzsment Egyesület,
  • Az év TDM menedzsere díjat pedig Máyerné Bocska Ágnes, a Kaposvár és a Zselic vidéke TDM Egyesület TDM menedzsere vehette át.

 

Az év turisztikai újságírója díjat 2006-ban alapította a Magyar Turizmus Zrt. azzal a céllal, hogy a turisztikai ügyekben jártas újságírói kör működését és bővítését segítse. Olyan nagyközönségi újságírók szakmai munkásságát ismeri el, akik rendszeres, objektív tájékoztatást adnak a magyar turizmus aktuális kérdéseiről, pozitív írásaikkal, tudósításaikkal hozzájárulnak a téma társadalmi presztízsének növeléséhez, a turizmus megszerettetéséhez, továbbá a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítéséhez. Az általuk közvetített hírek, tudósítások pedig amellett, hogy segítik a magyar lakosság tájékozódását, ösztönzik a belföldi utazásokat is.

A 2015. év turisztikai újságírója díjat Gerencsér Dóra, a Világjáró Magazin szerkesztője, újságírója érdemelte ki.

Gerencsér Dóra

Gerencsér Dóra

Gerencsér Dóra a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karának kommunikáció-germanisztika szakán, majd a Komlósi Oktatási Stúdióban végzett. 2012-ben került a Világjáró Magazinhoz gyakornokként. Jelenleg szerkesztő-újságíróként dolgozik a magazin print kiadványain és  hivatalos honlapján, a VJM.hu turisztikai honlapon. – A Magyar Turizmus Zrt. tanulmányútjainak köszönhetően hazánk csodálatos desztinációiról és (emberi, kulturális, gasztronómiai) értékeiről  számolhatok be az érdeklődőknek, amikről eddig talán nem is tudtak. Ezen új információk átadása számomra a legfontosabb. – mondta el a díj kapcsán.

csenge

Pilisy Csenge

A 2015. év turisztikai szerkesztő-riportere díjat Pilisy Csenge érdemelte ki, Pilisy Csenge az egri Eszterházy Károly Főiskolán, majd a Szegedi Tudományegyetemen szerzett diplomát. 18 éves kora óta dolgozik helyi televízióknál, 2006-tól a Magyar Televízió Észak-Magya rországi Regionális Stúdiójában dolgozott, 2011 óta a Kossuth Rádió heves megyei tudósítója, több műsor szerkesztője, riportere. Rendszeresen tudósít a régió turisztikai életéről, programjairól. Szívesen fedez fel érdekes-értékes embereket, akiket a Hajnal-Táj, Napközben, a Közelről vagy a hétvégi műsorokban, pl. a Jelenlétben szólaltat meg.

 

Az év Tourinform iroda fenntartója címet 2007-ben alapította a Magyar Turizmus Zrt. azzal a céllal, hogy hangsúlyozza a bel- és külföldi turisták számára nélkülözhetetlen személyes információnyújtás fontosságát és a szakmai háttérmunka jelentőségét. A címre a Tourinform Szövetség és az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságai tettek javaslatot. A díjazott ajándéka az elismerő oklevélen túl a fenntartó által működtetett Tourinform iroda marketing tevékenységére költhető 1 millió Ft.

A tíz jelölt 2015-ben a bajai, győri, gyulai, hajdúböszörményi, hévízi, kaposvári, miskolci, tatai, tokaji és váci Tourinform iroda fenntartója volt. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozta meg, a próbavásárlás és a jelölési kritériumok alapján.

Az év Tourinform iroda fenntartója díjat 2015-ben a Tourinform Hajdúböszörmény fenntartója, a Szabadhajdú Közművelődési Média és Rendezvényszervező Nonprofit Kft. nyerte el.

A Szabadhajdú Közművelődési és Rendezvényszervező Nonprofit Kft. elkötelezett a turizmus iránt: a hajdúböszörményi Tourinform iroda az elmúlt években minősített státuszt szerzett kiváló munkájának köszönhetően. Az alapfeladatok mellett fontosnak tartják az intézménypótló funkciók folyamatos ellátását (színházi előadások, kiállítások, konferenciák szervezése stb.).  Évről évre egyre több szórakoztató, hagyományt felelevenítő rendezvényt tartanak (Hajdúsági Disznótor, Gyermeknap, Hajdúhét, Város Napja, Szüreti mulatság). A Kft. a Tourinform-iroda mellett több, Hajdúböszörmény életét meghatározó szervezetet működtet: a Városi Televíziót, a Szabadhajdú hetilap szerkesztőségét, a hajdúböszörményi tájházakat, a Fürdőkerti Ifjúsági és Szabadidőközpontot. A Hajdúböszörményi Tájház folyamatosan fejlődik, évről évre több látogatót fogad.  Nemcsak a korabeli életmód és a népi építészet bemutatóhelye, számos rendezvény helyszínéül is szolgál. Az elmúlt évek egyik legnagyobb volumenű fejlesztése a Fürdőkerti Ifjúsági Szálló fejújítása volt: a megújult környezetben összesen 54 vendéget tudnak fogadni.

Az év TDM szervezete és Az év TDM menedzsere díjakat a Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben alapította. Az Év TDM szervezete díj nyertese nettó egymillió forintos, marketingre felhasználható támogatásban, Az Év TDM menedzsere pedig tárgyi ajándékban részesül.

A díjra a Magyar Turizmus Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságainak vezetői jelölnek régiójukból egy TDM menedzsert, valamint egy TDM szervezetet. A döntést a díjak kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozza meg.

Az év TDM szervezete díj jelölési és elbírálási kritériumai:

  • NGM által regisztrált vagy nyertes szervezet,
  • tagsági kör reprezentativitása, folyamatos bővítése,
  • tervezett szakmai programok és azok megvalósítása,
  • vendégéjszaka-szám tekintetében növekedést tudott felmutatni a megalakulása óta,
  • nincsenek elszámolási problémái vagy tartozása a Miniszterelnökség vagy az irányító hatóságok felé.Az év TDM menedzsere díj jelölési és elbírálási kritériumai:
  • Az elbírálásnál előnyt élveznek azok a TDM szervezetek, amelyek Tourinform irodát tartanak fenn.
  • szakmai munkája magas szintű,
  • turisztikai desztinációját hitelesen képviseli,
  • munkája a saját szervezete és régiója szerint is hatékony.A TDM Egyesület fő tevékenységei közé tartozik többek között a helyi kiadványok, térképek, információs füzetek szerkesztése és kiadása; a vendégek komfortérzetét biztosító szolgáltatások megteremtése, például a Tourinform Iroda üzemeltetése vagy a Touch Info pultok működtetése is, valamint a turisztikai fejlesztések elősegítése pályázati források bevonásával. Az Egyesület üzemelteti a városközpontban lévő Tourinform Irodát és aktív támogató szerepe volt a HeBi – Hévíz város közösségi kerékpáros rendszerének kialakításában. A gyógyfürdő 220 éves évfordulója kapcsán az év 220. napján: 2015. augusztus 8-án az egyesület, a Hévízi Tófürdő, a Szent András Reumakórház és Hotel Spa Hévíz közös rendezvényekkel várta vendégeit.Az elmúlt időszakban a fejlesztéseknek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően a város és a szolgáltatói egyaránt számos elismerésben részesültek. A Hungarikum Bizottság döntése alapján a Magyar Nemzeti Értéktár része lett a Hévízi-tó és az ottani hagyományos gyógyászat; kerékpárosbarát település díjat nyert a város; szálláshelyei többek között “Év Szállodája 2014”, „Magyar Brands díj 2014” és „Magyar Turizmus Minőségi díj 2014” elismerésekkel gazdagodtak.A Hévízi TDM Egyesület számos Magyar Turizmus Zrt. által szervezett kitelepüléshez, rendezvényhez és kampányhoz csatlakozott, emellett a Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság akcióiban is aktívan részt vesz.A Kaposvár és a Zselic vidéke TDM Egyesület eredményei és Máyerné Bocska Ágnes, TDM menedzser munkássága összefonódnak egymással, aki az egyesület munkaszervezetében, a Tourinform Irodában látja el az irodavezetői feladatokat. Országosan egyedülálló az egyesület akadálymentes turizmus programja. 2009-től foglalkoznak a segítséggel élők turizmusba bevonásával. A vakok számára biztosítanak Braille-írásos Kaposvár-kiadványt, tapintható térképet, elektronikus idegenvezetést. A hallássérülteknek jelelős, feliratos Kaposvár turisztikai kisfilmet készítettek. Máyerné Bocska Ágnes munkájának eredményeként a kaposvári Tourinform iroda teljes körűen akadálymentes. Rendeztek Érzékenyítő Konferenciát, szinte minden szolgáltatást elérhetővé tudnak tenni a segítséggel élőknek.- 2008. Év Tourinformátora
•A képen balról jobbra a díjazottak: Horváth Orsolya (elnök, Hévíz TDM Egyesület), Dr. Zsadányi Zsolt (ügyvezető, Szabadhajdú Nonprofit Kft.), Máyerné Bocska Ágnes (irodavezető, Tourinform Kaposvár)

•A képen balról jobbra a díjazottak: Horváth Orsolya (elnök, Hévíz TDM Egyesület), Dr. Zsadányi Zsolt (ügyvezető, Szabadhajdú Nonprofit Kft.), Máyerné Bocska Ágnes (irodavezető, Tourinform Kaposvár)

  • – 2014. „Kaposvár Szolgálatáért”
  • Máyerné Bocska Ágnes korábbi kitüntetései:
  • 1984-től folyamatosan a turizmusban tevékenykedik, az értékesítés minden területén kipróbálta már magát. A kezdetektől aktív idegenvezető, rendszeresen tart tematikus helyi idegenvezetést, és várostörténeti előadásokat – a kaposváriaknak is. 2005 óta látja el az irodavezetői feladatokat a kaposvári Tourinform irodában. Vezetése alatt a kaposvári iroda 2005-2015. között minden évben kiváló minősítést ért el, 2007-ben elnyerte az Év Tourinform irodája díjat is, fenntartója pedig az Év Tourinform iroda fenntartója lett ugyanebben az évben. A városvezetéssel napi szintű, termékeny együttműködést alakított ki, a Dél-Dunántúli RMI által szervezett akciókban aktívan részt vesz. Elkötelezettsége és kitartó, fáradhatatlan munkája eredményeként 2013-ban Kaposvár EDEN nyertes lett akadálymentes turizmusban.
  • Az év TDM menedzsere 2015-ben Máyerné Bocska Ágnes, a Kaposvár és a Zselic vidéke TDM Egyesület TDM menedzsere lett.
  • 2015. májusában a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai megállapodást kötött Hévízzel. A stratégiai együttműködés célja a külföldi, elsősorban gyógyvendégek számának növelése Hévízen és térségében. A megállapodás keretében Hévíz és a Magyar Turizmus Zrt. ebben az évben közösen mintegy 160 millió forintot fordít a német, az orosz és az osztrák piacon végzett munkára.
  • Hévíz a Balaton turisztikai régió leglátogatottabb települése. 2014-ben itt töltötték el a régió vendégéjszakáinak mintegy 20 %-át, a régió külföldi vendégkörének több mint a negyede (97 ezer fő) itt foglalt szállást. A mind belföldi, mind külföldi vendégek körében népszerű település legfőbb vonzereje természetesen maga a Hévízi-tó, az arra épülő fürdő és az ehhez kapcsolódó gyógy-, és egészségturisztikai szolgáltatások. Hévíz turisztikai kínálatába szervesen beépültek az aktív lehetőségek, a bor és gasztronómia, valamint a környék kulturális programlehetőségei is.
  • Az év TDM szervezete 2015-ben a Hévízi Turisztikai Desztinációs Menedzsment Egyesület lett.