A négyajtós Audi Aicon dizájntanulmánnyal a négykarikás márka megmutatja, milyen a jövő – kormánykerék és pedálok nélküli – önvezető járműve. A 2+2 üléses tanulmányautó egyúttal az elkövetkező évtizedek Audi típusainak külső és belső formavilágát is megmutatja. Ugyanez igaz jövőt idéző technológiai arzenáljára, a hajtáslánc, a futómű, a digitális megoldások és a fenntarthatóság tekintetében. Az Aicon mindemellett tisztán elektromos hajtású, két töltés között megtehető 700-800 kilométeres hatótávolsággal.
A jövő önvezető luxusautóját jeleníti meg az Audi Aicon tanulmányautó, a repülőgépek első osztályú kabinjait idéző utastérrel. Sem kormánykerék, sem pedálok nem zavarják a tökéletes ergonómia és a modern kommunikációs és szórakoztató eszközök élvezetét. Míg a jövő robottaxijai a funkcionalitás jegyében készülnek majd, addig az Audi Aicon a legigényesebb ízlésnek is eleget tevő prémium személyautók csúcsát képviseli.
Nemes megjelenés – a külső
Az Audi Aicon minden szögből magával ragadó jelenség és méretei is a legmagasabb osztályba sorolják: hossza 5444 milliméter, szélessége 2100 milliméter, magassága 1506 milliméter. 3470 milliméteres tengelytávja még a jelenlegi Audi A8 hosszított változatáénál is 240 milliméterrel több. Alapvetően meghatározzák az Aicon megjelenését a hatalmas, 26 colos kerekek, amelyek a lehető legközelebb kerültek az autó sarkaihoz. Az első és hátsó túlnyúlások minimálisak. Orrkialakítása jóvoltából természetesen az Aicon is félreismerhetetlen Audi.
Érzelem és információ – a LED fénytechnológia
Hagyományos lámpatestek helyett elöl és hátul egyaránt digitális kijelzőket kapott az Audi Aicon. Az egyenként több mint 600 darab háromdimenziós pixelekből álló, világító felületeken bármi megjeleníthető. Az autó figyelmeztetheti a közlekedés többi résztvevőjét az esetleges veszélyekre, vagy egyéb üzenet is megjelenhet itt. Sőt, projektoraival az útra is tud jelzéseket vetíteni, így azokkal is képes kommunikálni, akik nem tekintenek az autóra. A távolsági fényszóró szükségtelen, hiszen az Aicon lézer és radar érzékelői mindent látnak. Sötétben pedig egy mini drón világítja meg az autóból kiszálló utasok előtti területet.
Tér, forma, funkció – a belső
Az Audi Aicon egymással szembe nyíló ajtóin keresztül kényelmesen közelíthető meg az otthonos utastér. A tágasság érzetét fokozza, hogy nincs B-oszlop. Hatalmasak az oldalablakok, sőt az első és a hátsó szélvédő, a tetővel együtt szintén egyetlen óriási üvegfelületet képeznek. A két különálló első ülés a hajdani kényelmes nappali fotelek stílusában készült. Ezek akár 500 milliméterrel hátrébb csúsztathatók és 15 fokkal az ajtó felé fordíthatók, a ki- és beszállást segítve. Természetesen számos kisebb-nagyobb tároló is szolgálja az utasok kényelmét. A kis helyigényű villanymotorok jóvoltából előre és hátulra is jutott poggyásztér, összesen 660 liter.
Szolgálatkész – működés és kommunikáció
A kormánykeréken és a pedálokon túl egyéb kezelőszervet is hiába keresünk az Audi Aicon utasterében. A műszerfal helyén egy jókora polc fogad, fölötte egybefüggő kijelzővel. Az utasok érkezésére gyorsan életre kel a belső. PIA, az elektronikus járműasszisztens a mobiltelefonok alapján azonosítja az utasokat. Így a személyre szabott beállítások aktivizálódnak a kijelző megjelenése, az utastér hangulatvilágítása, valamint a légkondicionáló és az ülésbeállítások tekintetében. Az egyes funkciók hangutasítással, valamint az utastérben körbefutó érintőkijelző és a szemmozgást figyelő rendszer jóvoltából bárhonnan kényelmesen elérhetők. Filmnézéshez akár az egész szélvédő head-up kijelzőként funkcionálhat. Az utasok rengeteg szórakozási lehetőséget választhatnak, amíg az Aicon beavatkozás nélkül, biztonságosan eljuttatja őket úti céljukhoz.
Hosszú távra optimalizálva – hajtáslánc és futómű
Az Audi Aicon megjelenése abszolút a jövőt idézi, és ehhez igazodik műszaki tartalma is. Ez az autó olyan világban mozog otthonosan, ahol minden jármű önvezető. A forgalom résztvevői a jelenleginél jóval egyenletesebben haladnak, mivel folyamatosan kommunikálnak egymással. Ennek köszönhetően egyáltalán nincsenek balesetek, így az Aicon is nélkülöz bármiféle biztonsági rendszert, mert ilyenekre nincs szükség.
A hajtásrendszer is ezekhez a feltételekhez optimalizált, az első és hátsó tengelyekre telepített, összesen négy darab villanymotorral. Ezek együttesen 354 lóerőt és 550 newtonmétert szolgáltatnak, összkerékhajtással kombinálva. Az elsődleges cél nem a kiugró gyorsulás, hanem a maximális hatékonyság megvalósítása volt, az energia-visszatermelő fékrendszerrel összehangolva. A maiaknál jóval hatékonyabb szilárdtest akkumulátorok a padló alá kerültek. Ezek az Aicon könnyű, áramvonalas karosszériájában 700-800 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé.
A rendszerhez kifejlesztett 800 voltos töltővel az akkumulátorok töltése is gyorsabb. Az Aicon akár vezeték nélkül is 30 percen belül 80 százalékosra tölti saját magát, emberi beavatkozás nélkül.
A kényelemhez az Aicon légrugózású futóműve is nagyban hozzájárul. Továbbá a gyorsulás, a lassulás és a kanyarodás karosszériamozgásait is külön rendszer tompítja. Mivel az első és a hátsó futómű azonos kialakítású, így mindkét tengely kormányzott. Ennek köszönhetően, hatalmas méretei ellenére az Aicon városban is ugyanolyan otthonosan mozog, mint nagysebességű utazások alkalmával. Fordulási átmérője csupán 8,5 méter. Az Audi Aicon ezáltal is hű eredeti küldetéséhez, hogy minden körülmények között maximális kényelemben szállítsa utasait, kompromisszumok nélkül.