Egy százalékkal, 7,136 milliárd euróra (2220 milliárd forint) növelte tavaly árbevételét az Audi Hungaria Zrt. – jelentette be a győri székhelyű társaság csütörtökön az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A tájékoztatás szerint 1 965 165 motort gyártottak 2017-ban, ami 1,9 százalékkal több az előző évinél, míg a gyártósorokról legördült 105 491 jármű 16,5 százalékos csökkenést jelez.
A tavaly december 31-i 12 307 fős létszám 5,8 százalékos bővülés eredménye, a 442 millió eurónyi beruházás 45 százalékkal haladja meg az előző évit. A 25 évvel ezelőtti cégalapítás óta a összberuházás volumene 8,753 milliárd euró.
A társaság az MTI érdeklődésére azt közölte a nap folyamán: 2017-es adózás előtti eredményük 367 millió euró volt, a dolgozók pedig havi fizetésük 1,3-szorosát kapják meg prémiumként.
A társaság vezetői csütörtökön kiadott közleményükben hangsúlyozták: a vállalat bizakodva tekint a jövőbe, hiszen az Audi-konszern elektromos meghajtásainak sorozatgyártása és az Audi Q3 gyártása idén nyáron kezdődik.
Az Audi Hungaria Magyarország egyik legmeghatározóbb és legnagyobb árbevételű vállalata és az ország legnagyobb beruházóinak egyike – hangsúlyozzák a közleményben.
Kihívásokkal teli gazdasági keretfeltételek ellenére az Audi Hungaria elmúlt üzleti évét stabil eredményekkel zárta. “Büszke vagyok arra, hogy a motorgyártásban ismét túlszárnyaltuk az előző évi gyártási volument” – idézik Achim Heinflinget, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke.
Jelentős szerepet töltött be a győri cég az Audi Konszernen belül és eredményeivel ismét hozzájárult az Audi versenyképességéhez – teszi hozzá a magyarországi leányvállalat első számú vezetője.
A közlemény kiemeli: a csaknem kétmillió erőforrással a vállalat továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára, ahol tavaly hat Otto- és három dízelmotor-variánst gyártottak; a vállalat mintegy 6 ezer munkatársa több mint 9 ezer motort gyártott naponta a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelye számára.
Megemlítik: a járműgyártás majdnem 4500 munkatársa az Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Limousine és A3 Cabriolet modelleket gyártotta teljes gyártási mélységben. 2017-ben kezdődött az Audi Hungariánál az Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása, mely az Audi első RS kompakt limuzinja.
A közlemény kiemeli, hogy a műszaki fejlesztés Győrben az elmúlt években egyre nagyobb jelentőséget kapott. 2017-ben a járműfejlesztés tovább bővítette kompetenciáit. Meghajtások tesztelésére újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe, valamint egy Magyarországon egyedülálló járatópadon teljes járműveket tudnak vizsgálni.
Mint írják, 2018-ban a motorgyártás palettája az elektromos meghajtásokkal bővül, gőzerővel folynak a sorozatgyártás előkészületei.
A e-motorgyártás területén az Audi Hungaria egy teljesen új gyártási koncepciót valósít meg, a moduláris gyártást. A járműszereldében kialakított gyártószigetek között a logisztikai feladatokat vezető nélküli szállító eszközök végzik – áll a közleményben.
Kitérnek arra is: idén kezdődik a győri telephelyen az Audi Q3 sorozatgyártása. A SUV gyártásához egy új, 80 ezer négyzetméteres karosszériagyárat építettek fel.
Magyar újságíróknak nyilatkozva Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja arról beszélt: a konszern teljes elektronikus hajtástechnológiája a győri üzemben készül majd.
Az MTI azon kérdésére, hogy mekkora összegekkel részesülhet a győri üzem a 2022-es átalakításra és fejlesztésre fordítani kívánt, több tízmilliárd eurónyi összegből, úgy nyilatkozott, az üzem fontos része az Audi termelésének, ennek megfelelően fejlesztik a jövőben.
Kevéssel korábban, az Audi AG éves eredmény-bejelentő sajtótájékoztatóján az hangzott el: 2022-ig 10 milliárd eurót fordít a társaság akciótervének és átalakítási programjának megvalósítására, négyszer ekkora összeget fejlesztésekre és befektetésekre.
Forrás:MTI