Ausztria polgárai értő és igényes kultúra-fogyasztók: külföldi utazási döntéseik közel harmadát a kulturális motiváció határozza meg. Az MT Zrt. ausztriai külképviselete éppen ezért Ungarn GroßARTig (Magyarország nagyszerű) szlogen alatt átfogó kampányt valósít meg Ausztriában a kulturális turisztikai attrakcióink népszerűsítésére. A turisztikai főszezon közeledtével a szomszédos Ausztriában Voralbergtől Alsó-Ausztriáig egymást érik az MT Zrt. közreműködésével megvalósult magyar napok, melyek célja, az igényes magyar kulturális vonzerők prezentációja és ez alapján turisztikai vendégforgalom generálása. A téli hónapokban a Szépművészeti Múzeummal, tavasszal pedig a Művészetek Palotájával folytatott átfogó forgalomélénkítő kampányt az MT Zrt. az osztrák piacon.
Június 8-án a festői szépségű alsó-ausztriai Perchtolsdorf várában (www.burg-perchtoldsdorf.at) és rendezvényközpontjában, a „magyar zene ünnepe” címmel egész napos koncertsorozatot rendeztek. A magyar szerzők műveit Liszt Ferenctől Bartók Bélán keresztül kortárs zeneszerzőkig nemzetközileg ismert művészek szólaltatták meg, többek között a Budapesti Vonósok Kamarazenekar, Drahos Béla fuvolaművész az Alba Regia Szimfonikus Zenekar karmestere, valamint Szabadi Vilmos hegedűművész és Várjon Dénes zongoraművész. A kortárs magyar írók műveiből felolvasó délutánt is magában foglaló kulturális eseményen az MT Zrt. turisztikai infónapot tartott. A perchtoldsdorfi magyar nap része az ausztriai magyar külképviseletek (Nagykövetség, Balassi Intézet, Magyar Turizmus Zrt.) összefogásában 2013 első félévében megvalósult 48 közös szervezésű rendezvénynek, amelyek Ausztriában népszerűsítik hazánkat, a magyar kultúrát és a főbb turisztikai attrakcióinkat.
Az immár ötödik alkalommal megvalósuló, sikeres összefogásnak köszönhetően a magyar intézetek közötti szinergiákat kihasználva, egységes és átfogó képet kaphatnak az osztrákok Magyarországról. Az MT Zrt. stratégiai célkitűzésének megfelelően, az Ungarn GrossARTig (Magyarország nagyszerű) turisztikai kampányt is erősítve több, turisztikai szempontból is releváns téma került terítékre az elmúlt félév során. A félév kiemelt eseménye a május 16-18. között a felső-ausztriai Linzben ’Auf nach Ungarn’ mottó alatt szervezett magyar napok voltak, amelyhez hasonló méretű és koncentráltságú Magyarország-prezentáció még nem volt Ausztriában. Az ORF és a Kronen Zeitung médiapartnerségével zajló három napos mega-rendezvény közvetlen médiaértéke félmillió euró volt. A linzi magyar napokra több mint 100 kézműves, turisztikai szolgáltató, borász, mezőgazdasági kistermelő, gasztronómiai kiállító érkezett hazánkból, hogy kulturális keretprogrammal együtt bemutassák Magyarország mai arcát és főbb turisztikai attrakcióinkat, a közel 350 ezer látogatónak.
Szintén az MT Zrt. együttműködésében került sor idén május 28-án a voralbergi Musiktheater (zenei színház) Csárdáskirálynő operett premier előadására. A kapcsolódó nagyszabású nyári bálon Voralberg tartomány gazdasági és kulturális életének meghatározó képviselői voltak jelen. Május és június hónap során a nagyközönségi rendezvények mellett számos szakmai fórumra is sor kerül(t), Ausztria szinte valamennyi tartományában turisztikai roadshow keretében megfordulnak és prezentálnak az MT Zrt. ausztriai képviseletének munkatársai. Az elmúlt években rekordszámú osztrák turista érkezett Magyarországra, akik évente 120 milliárd forintot költenek Magyarországon. A Europe Assistance megbízásából készült friss kutatás szerint az osztrákok az egyik legjobban költő turisták, akik az idei nyári szabadságuk alatt átlagosan 2.500 eurót terveznek kiadni. Az MT Zrt. osztrák piacon folytatott aktivitásáról és a tervezett akciókról további infók itt: http://at.gotohungary.com/