Ausztriában magyar kolbásszal is népszerűsítik az új Bécs-Debrecen járatot

A Magyar Turizmus Zrt. és az Osztrák Államvasutak (ÖBB) Debrecen várossal közösen népszerűsítik az új vonatösszeköttetést, amely Bécs és Debrecen között naponta közlekedik december 14-től.

A járatnyitást népszerűsítő reklám kreatív koncepciójában a Debreceni páros kolbászt is megjelenítették, mivel Ausztriában ismert és kedvelt termék a „Debreziener.” A játékos asszociációt és nyelvi leleményt egyaránt tartalmazó plakátok megtalálhatók a bécsi főpályaudvar óriáskivetítőin, valamint az Ausztriában közlekedő vonatok fedélzeti magazinjaiban, illetve számos utazási irodában, és a VIP váróteremben. Ausztria piacvezető utazási magazinja, a közel 700 ezer olvasóval rendelkező Onrail (www.onrail.at) Debrecen-tematikus számmal jelent meg, s a kiadvány online kiadása is címlapon foglalkozik a „cívis várossal”.  A Magyar Turizmus Zrt. sajtótájékoztatóval, hírleveleivel és további aktivitásokkal segíti az új járat bevezetését és népszerűsítését az osztrák piacon.

Az MT Zrt. ausztriai külképviseletének stratégiai célja, hogy Kelet-Magyarország is mind hangsúlyosabban felkerüljön az osztrákok utazási térképére, és ezáltal ismert és kedvelt úti céllá váljon. Ennek érdekében éppen három évvel ezelőtt Debrecen város és az ÖBB képviselőinek találkozóján merült fel az ötlet, hogy közvetlen vasúti összeköttetés létesüljön Bécs és Debrecen között. „Három év alatt az elképzelés valóra vált, s az osztrák beutazás szempontjából megvalósulhat a magyarországi „keleti nyitás”; miszerint az osztrák turisták számára Kelet-Magyarország évről-évre egyre jobban elérhető és kedveltebb célpont lesz” – írja Ausztria vezető turisztikai szaklapja, a TAI beszámolójában. 2014 végétől Debrecen mellett Kecskemét is elérhető vonattal Ausztriából átszállás nélkül, amely lehetőség tovább növeli a két ország között a vendégforgalmat. Az ÖBB aktuális információs kiadványa a magyarországi csatlakozásokról letölthető innen: http://bit.ly/1Ac750Z. A „Mit den ÖBB nach Ungarn” (ÖBB-vel Magyarországra) című információs füzetben a két országot érintő valamennyi EURegiós, InterCity és EuroCity (railjet) vonatjárat menetrendje feltüntetésre került, és a jegyárak mellett az Ausztriából vonattal elérhető hazai települések turisztikai programajánlója és a látnivalók leírása is megtalálható. A brosúrák 20.000 példányban készültek: az ÖBB valamennyi érintett vasútállomásán, információs irodákban, illetve a jelentősebb utazási irodákban is kihelyezték. Az MT Zrt. ausztriai képviselete ezen kívül nagyközönségi vásárokon, 30-40 egyéb rendezvényen és workshopon, valamint információs irodájában terjeszti az infó-kiadványokat. Az MT Zrt. és ÖBB rendszeres közös nyereményjátékokon, hírleveleken, hirdetési akciókon keresztül invitálja a turistákat Magyarországra. Az osztrák nagyvárosokat Budapesttel összekötő railjet-komfortvonat immár naponta tizenegyszer teremt közvetlen oda-vissza kapcsolatot a két ország között.

Ausztria hazánk második legnagyobb turisztikai partnerországa. Az osztrák látogatók – az elmúlt évek átlagában – évente 120 milliárd forintot költöttek Magyarországon, aminek 70%-a turisztikai célú költés. A forgalmi adókon keresztül az osztrák látogatók naponta 80 millió forinttal (!) járulnak hozzá a magyar költségvetés bevételi oldalához. Turisztikai jellegű költésük közel fele az egészségturizmushoz kapcsolódik, amely arány kétszerese az EU-ból érkező vendégek átlagának. Az MT Zrt. ausztriai képviseletének aktuális piaci előrejelzése, teljes terjedelemben letölthető innen: http://at.gotohungary.com/dokumentumok (Piackutatás). Az MT Zrt. ausztriai képviseletének további kampányairól, s egyéb piaci információkról bővebb háttér itt: http://at.gotohungary.com/hirek_ms_at

Forrás: turizmus.com