Autóverseny a vásárvárosban

Budapesten a Magyar Szlalom Bajnokság. Ezúttal a sokak által várt Hungexpo területén rendezték a negyedik futamot 2. Totalcar Parkoló Parádé szlalom néven. Igen népes mezőny készült fel a precíz vezetést igénylő pályára. 83 induló nevezett erre a versenyre.

A várva várt helyszín

A résztvevők a belépéskor láthatták először az új épületeket, mivel a Hungexpo – régebbi nevén BNV vásárváros – épületeit, területét és az infrastruktúráját is újjáépítették, illetve az építkezés már 2 éve folyamatban van. Ennek ellenére a már kész épületek és utcák között mehetett a verseny. A passzázs alatt helyezkedett el a depó. Itt nem csak kényelmes tér volt mindenki számára, hanem a tető is védte a napsütéstől az alatta letáborozókat.

Sződy Szabolcs és Sződy Zsolt a dunaújvárosi dobogós helyezések után szintén várta az utcai jellegű pályát:

„Ez megint egy lassabb, technikásabb pálya lesz. Nem a lóerő számít, nem is az autó gyorsulása. Véleményünk szerint itt a kisméretű, pörgős motorú, könnyű és fordulékony, főleg elsőkerék-meghajtású versenyautók végeznek ez élen. A pályabejárást követően azt gondoljuk, hogy lesz egy-két meglepetés, amit még az edzőkörben sem lehet eléggé begyakorolni.” – mondták el gondolataikat a testvérek.

Versenykörök

Az edzésen sok tapasztalatot szerzett minden versenyző, főleg a vonalvezetésről, ami igen bonyolultnak tűnhetett elsőre.

A Track Racing csapat versenyzője Sződy Zsolt a 38-as rajtszámmal indult el első mért körére.

„Sajnos az edzőkör sem volt elég ahhoz, hogy a pályát megtanuljam. Ez sejthető volt már a bejáráskor is. Pályatévesztés miatt kaptam húsz másodperc büntetést, ez a köröm nem lesz versenyképes.” – bánkódott Zsolt. Így az eredetileg mért 1:27:297-es idő 1:47:297-re nőtt.

Szabolcs a 68-as rajtszámmal indulva nézett farkasszemet a pályával és a bójákkal:

„Nekem már az edzésen sem volt problémám a vonalvezetéssel, sem a szűkebb pályarészekkel. Ez egy precíz vezetést követelő, szűk, technikás pálya. Szeretem az ilyeneket, mert kell némi bátorság és pontos vezetés hozzá. Egyelőre a kategóriában elég jó helyen vagyok, persze a többiek hibáit is bele kell kalkulálni.” – mondta most elégedetten Szabolcs. Körideje jelenleg a második helyre volt jó (1:28:987).

A második körben mindenki gyorsult. Az ellenfelek mellett Zsolt is 1:26:612-es idejével szűk kilenc tizeddel volt jobb előző körénél, Szabolcs pedig szűk négy tizeddel (1:28:613). Jelenleg harmadik helyre sorolta Szabolcsot az összesítés.

Az ebédszünetben a Parkoló Parádé autóit csodálhattuk meg, majd a harmadik és egyben záró körre készültek fel a versenyzők.

Zsolt a leggyorsabb körét futotta:

„Most végre összeállt minden. Nem hibáztam, megfelelő volt a tempóm és gyorsultam is. Igaz, már jól megismertem a pályát és több időm volt arra, hogy még gyorsabb legyek. Bíznék egy dobogóban, de nem tudom a többiek milyen köridőket futottak.” – bizakodott Zsolt. Körideje 1:25:852 lett.

Szabolcs is legjobbját teljesítette:

Mindenhol egy picivel tempósabban és máris faragtam majdnem másfél másodpercet. Ez persze javulás, de az összesítés után tudom meg, mit ér valójában a két legjobb köröm.” – mondta Szabolcs, akinek körideje 1:27:279 lett.

 

Eredmények

Az óvási idő után a díjkiosztó következett. A Sződy fivérek most nem jutottak fel a dobogóra, mivel az ötödik és hatodik helyen végeztek. Azonban nem szomorkodtak, mert összetettben Zsolt megőrizte – ugyan holtversenyben – a harmadik helyét. Szabolcs jelenleg is az ötödik helyen áll.

Szabolcs és Zsolt foglalja összefoglalja a versenynapot:

„Egy tartalmas és mozgalmas versenynapon vagyunk túl. Ez a pálya trükkös volt, de nem éreztünk benne semmi olyan nehézséget vagy megtanulhatatlant, ami miatt ne lehetne teljesíteni. Korrekt körök voltak, talán egy picit lehetett volna hosszabb egy-egy szakasz. De jó volt így. Sokat számított, hogy a passzázs alatt voltunk árnyékban a nap során. A köridejeink megfelelőek voltak, elfogadjuk, hogy voltak nálunk gyorsabbak. Értékes pontokat gyűjtöttünk és még van hátra három futam a bajnokságban.”- foglalták össze a napot a Sződy fivérek.

Fergeteges forgatás:

Szabolcs mielőtt a Hungexpo-n rendezett versenyre jött volna, előtte két napig forgatta a volánt egy filmforgatáson: „Kedden és szerdán én már versenyeztem, de az persze nem a bajnoki futam volt. Filmforgatáson vettem részt ezen a két napon, de az Opellel. Így az autóversenyzés épített pályán nekem már három nap volt a héten. Lehet, elmegyek főállású autóversenyzőnek…” viccelt Szabolcs, aki valóban sokat autózott a pályákon a héten, de ha fárasztó is volt, élvezte ezeket a napokat.

A következő futam szeptember 18-án lesz Kiskunlacházán.

Beszámolónkat a futam utáni héten olvashatják.

Fotók: Track Racing