Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

Audi increases budget for electromobility up to 2025Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére – továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják. A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő – együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét.

 

„A most végrehajtott beruházási tervvel megerősítjük az Audi márkát az alapvető üzleti tevékenység küszöbön álló átalakítására. A felügyelőbizottság és az igazgatótanács célja, hogy élen járjunk az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Az Audinak minden ehhez szükséges erőforrás a rendelkezésére áll.” – nyilatkozta Herbert Diess, az AUDI AG felügyelőbizottságának elnöke.

„A most jóváhagyott beruházások, amelyek tovább erősítik az Audi jövőbe mutató területeit, az elektrifikációt, a hibrid technológiát és a digitalizációt, kiemelten fontosak számunkra az átalakítás során. Ezek biztosítják a konszern technológiai vezető szerepét. Ez számos projekt kapcsán előnyünkre válik, de a legmagasabb szintű munkahelyek teremtésénél is nekünk kedvez. Az Audi Neckarsulmban és Ingolstadtban található üzemei pedig hosszú távon élvezhetik ennek előnyeit. Ez döntő fontosságú számunkra, akik a dolgozókat képviseljük.” – hangsúlyozta Peter Mosch, az AUDI AG felügyelőbizottságának alelnöke és az AUDI AG üzemi tanácsának elnöke.

 

Elektrifikáció és hibridizáció

  1. és 2025. között az AUDI AG közel 35 milliárd eurót tervez a kutatás és fejlesztés területére illetve tárgyi eszköz beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot szán a prémium gyártó járműprojektjeire és innovatív járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

A fejlesztési költségek teljes összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Például az elektromos platformok fejlesztése és alkalmazása a márkákon átívelve valósul meg. Ebben az esetben az Audi a Porsche márkával közösen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric – PPE), ezzel párhuzamosan viszont az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB). A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közötti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) tökéletes megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán illetve részben elektromos járművek modelloffenzíváját tartalmazza. Kizárólag az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a vállalat a tervek szerint, amely a teljes előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka kifejezetten az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára. 2025-ig az AUDI AG közel 30 modellre bővíti elektromos járműveinek portfólióját, amelyek közül hozzávetőleg 20 kizárólag elektromos hajtással rendelkezik majd.

Digitalizáció és a Car.Software-Organisation

Az Audi a digitalizáció esetében is profitál a konszernen belüli együttműködésből, most még hatékonyabban kihasználva ezt a versenyelőnyt. A szoftverfejlesztés területén az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann veszi át a Car.Software-Organisation elnöki tisztét, amellyel megvalósul a márkák tapasztalatának egyesítése és bővítése.

 

Ennek értelmében a konszern saját szoftverrészlege egy egységes, az alapvető funkciókat tartalmazó operációs rendszert hoz létre a Volkswagen Csoport minden járműve számára. A Car.Software-Organization feladata többek között az önvezetést támogató funkciók további fejlesztése.

 

„A beruházási terveink egyértelműen megmutatják, hogy nem mondunk le termékeink lényegéről, teljes elsőbbséget biztosítunk az elektromobilitásra és szoftverfejlesztésre szánt kiadásoknak.” – nyilatkozta Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „A siker kulcsfontosságú összetevője, hogy ezekben a központi, jövőbemutató témákban következetesen összpontosítsunk a konszernen belüli együttműködésre.”

Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft

A termékkínálat hatékonyságot és letisztultságot megcélzó optimalizálása, a belső folyamatok összetettségének csökkentése, a fix költségek javulása azt eredményezte, hogy az Audi márka stabil pénzügyi helyzetben van. Az Audi Átalakítási Tervnek (Audi Transformation Plan – ATP) és az Audi.Zukunft alap megállapodásnak köszönhetően jelentős előnyre tesz szert a márka a hatékonyság terén. Egyedül az Audi Átalakítási Terv az indítása óta eltelt három év alatt 6,5 milliárd eurós megtakarítást eredményezett. A koronavírus járvány okozta kihívások ellenére idén az AUDI AG továbbra is azt a célt tartja szem előtt, hogy a program révén 2022-re elérje a 15 milliárd eurós összeget. Ezen kívül az Audi.Zukunft megállapodás megteremti az AUDI AG erős piaci pozíciójának, a biztos munkahelyeknek és a jövedelmező vállalati telephelyeknek az alapjait. A tervezett kiadások révén a németországi üzemek is maximálisan versenyképesek maradnak és jó helyzetből várják a jövőt.

 

Arno Antlitz, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyi és jogi kérdésekért felelős tagja így nyilatkozott: „Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft felkészíti vállalatunkat a jövőre. Mindkét program biztos pénzügyi alapot biztosít a jövő technológiáiba történő folyamatos befektetésekhez és ezzel jelentősen hozzájárulhatunk az autóipar átalakításához.”