Az Audi R8 és Tordai István: „Egy életre megtanulom, mit jelent a kilátástalan hitel”

Szerkesztőségünk a SportVerda forgatásán járt.

 Tény, hogy a legtöbbet látható magyar autós-műsor a SportVerda. Ez azért van, mert négy csatorna is – Sport1 (HD), Sport2 (HD), SportM, Spektrum – sugározza, havonta minimum 30 ismétléssel.  Az is tény, hogy nincs még egy autós-produkció, ami 75 perc hosszú.  No meg az is tény, hogy a műsorvezető stílusa teljesen elrugaszkodik a megszokottaktól.  Az utóbbi miatt vezetett bennünket a kíváncsiság, hogy kimenjünk egy forgatásra és személyesen is megismerkedjünk Tordai Istvánnal.

 Megérkeztünk a Hungaroringre és azt láttuk, hogy félelmetes tempóval egy Audi R8 jön felénk, majd visszafordul és padlógázon hajt az operatőr előtt. Ezt megismételték legalább ötször, aztán megállt mellettünk a fehér sportkocsi. Ajtó nyílik, kikászálódik, széles mosoly, kézfogás és már kérdezünk is.

Fotó: Dóka Attila

– A képernyőről az jön le, hogy nagyon furcsa vagy. Sokszor oda nem illő poénok, idióta szituációk. Szerepet játszol?

 Tordai István: Egyfajta abszurd humort csempészek a technikai műsorok világába. Használjuk a szerethető bakikat, használunk vicceket, de sokszor a magyar irodalom gyöngyszemeit is alkalmazzuk.  Hogy a kérdésre válaszoljak: Teljesen átgondolt amit és ahogyan csinálok.

– Miért pont így? Ne érts félre, szórakoztató a SportVerda, de kilóg a sablonból.

 T.I.: Pontosan azért, amit az előbb magad is mondtál. A SportVerda célja, elszakadni a megszokottaktól.

– Rendben, akkor ezt túl is beszéltük. Mesélj a mostani tesztről, avagy milyen vezetni az Audi egyik leggyorsabb autóját?

 T.I.: Meglehetősen könnyen lehet vele bánni. Szemben például egy Ferrarival – ami állandóan vétkezik és ha vétkezett azon jót nevet – az Audi kellemes, mindennapi társ is tud lenni. Persze ha letapossuk, akkor nagyon megindul, de egyáltalán nem fájó.

– 300 km/h felett van a végsebessége és 3.9 másodperc alatt százon van. Ezek azért tekintélyes számok.

 T.I.: Az Audi R8 nem egyszerűen sportkocsi, hanem szuper-sportkocsi. Ha az autók kategorizálását nézzük, akkor a legfelső, a legdurvább szintet képviseli, de mégsem bántó a viselkedése. Ki van ez találva, ugyanis nem minden gazdag ember autóversenyző is egyben. Másként fogalmazva, nem minden tehetős autóvásárló kedveli a puritán, kezelhetetlen sportautókat. Őkelme akkor válik rettenetté, ha a sofőr is azt akarja. Viszont ha azt akarja, akkor az 5200 köbcentis V10-es kiénekli a magas c-t és jaj nekünk.

– Mondhatjuk, hogy ez volt a leggyorsabb autó, amit valaha vezettél?

 T.I.: Sok hasonló sportgépet volt már szerencsém kipróbálni a forgatásokon.  Az az igazság, hogy az efféle autókat csak a felvételek alkalmával vezetem és olyankor nincs időm élvezni a dolgot. Mindig azt nézem, hol van az operatőr, milyenek a fényviszonyok, jó szögből jövök-e a kamera felé… lényeg, hogy a képességeinkhez mérten a lehető legjobb filmeket készítsük.

– A műsorban rengeteg olyan autócsoda szerepel, amelyekből nem sokat látni a hétköznapokban. Gondolom ez sem tesztautó.

 T.I.: A szuper-sportkocsikból nagyon ritkán van tesztautó. Azokat, amiket forgatunk, más utakon szerezzük be.  Az R8-ast is egy kedves ismerősöm intézte a forgatásra.

– Mi történik, ha összetörsz egy ilyen verdát?

 T.I.: Egy életre megtanulom, hogy mit jelent a kilátástalan hitel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*