A monacói és kanadai utcai pálya után egy nagy hagyományokkal rendelkező épített pályára érkezik meg a Forma-1-es mezőny, a Brit Nagydíj helyszínére. Pár évvel ezelőtt hatalmas átalakításon átesett ez a második világháborús reptérből kialakított addig szegényesnek tartott versenypálya és környezete, hogy egy, a kor kihívásainak minden szempontból eleget tévő ultramodern pályává nője ki magát. Az időjárás Angliában sem kedvező a héten, így bár jelenleg vasárnapra napos időt jósolnak, az azt megelőző két napban szeles-esős idő várható, s ez megnehezítheti az autók beállítását.
Nagy múlttal rendelkezik a hétvégi futam, hiszen 1950 óta minden évben rendeznek Nagy-Britanniában Forma-1-es Nagydíjat. Angliát az autósportok bölcsőjeként is aposztrofálják. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda és Michael Schumacher három vagy több alkalommal is felállhatott itt a dobogó tetejére. A Brit Nagydíj-győzelem így nem meglepő módon több pilótának is szerepel a bakancslistáján.
A 2012-es versenyszezon különleges indítása után Silverstone-ban született meg az első duplázó Mark Webber személyében. A Red Bull ausztrálja ugyanis Monaco után itt is győzni tudott. A tavalyi évben az ideihez hasonlóan várhatón ismét a gumik és az időjárás határozta meg a versenyhétvégét és annak végkimenetelét. Utóbbi kegyesnek bizonyult vasárnap, hiszen akkor is esős előzmények után alakult szárazra a futam. Fernando Alonso bár második lett, de kopott gumijai miatt veszítette el a Brit Nagydíj győzelmét.
A Pirelli a hétvégén ismét lehetőséget nyújt a csapatoknak arra, hogy új gumijait kipróbálják. Spanyolországban ugyanis az eső miatt nem adódott lehetőség azok hosszasabb tesztelésére. A 2012-es gumikhoz hasonlító prototípusokat a Forma-1-es istállók a pénteki edzésnapon próbálhatják ki. Az abroncsgyártó cég egyébként a kemény és közepes abroncsait viszi el a hétvégi futamra. „Tavaly két bokszbeállást láthattunk száraz körülmények között két vizes edzésnap után. Idén azonban lágyabbak az összetevők, így amennyiben száraz időjárásunk lesz, három-négy bokszbeállásra számíthatunk.” – szögezte le a pirellis Paul Hembery.
A Forma-1-es híradások Kanada után még mindig a Mercedes-Pirelli titkos gumitesztről és a résztvevők vitatott büntetéséről szólnak. A Red Bull állítólag arra készül, hogy a Mercedeshez hasonlóan csaljon, hiszen a német csapat szerintük olyan enyhe büntetést kapott (a Brit Nagydíj utáni fiatal pilóták tesztjétől tiltották el őket), hogy akár ők is megtehetnék ugyanezt. A hétvége Forma-1-es híradásaiban ismét a Mercedes fog szerepelni, hiszen a McLarentől leigazolt Paddy Lowe már ott lesz a Silverstone-i pályán. Lowe technikai igazgatói pozíciót tölti be, s sokan úgy vélik, hogy Ross Brawn nyugdíjazását követően ő veheti majd át a csapatfőnöki szerepet.
A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. A motorerősségnek fontos szerep jut majd a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra.
Az 52-körös Brit Nagydíj június 30.-án helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot az átépített pályán Kimi Raikkönen tartja 2012-ből, ideje 1 perc 34,661 másodperc.
2012-ben Mark Webber szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban, így tehát Red Bull-siker született. Az ausztrál pilóta ideje 1:25:11.288 volt. A második helyezett Fernando Alonso (Ferrari) lett, míg a bronzérmes helyen Webber csapattársa, Sebastian Vettel ért célba.
(Forrás: Amber PR)