A CUPRA csapat formatervezési vezetője, Jorge Diez elmagyarázza az autó főbb jellemzőit, és bemutat néhány olyan részletet, amelyet eddig még nem fedtek fel. Az autó megalkotása nagy kihívást, és – mint Jorge Diez kiemelte – egyúttal nagy megelégedettséget is jelentett. “A CUPRA első 100%-ban elektromos autójának tervezése a csapat számára maga volt a megvalósult álom”- mondja, és bemutatja a tervezés legfontosabb elemeit.
A gépkocsi arányainak egyensúlya.
Diez szerint ez a kulcsa annak, hogy egy elektromos autóba érzelmeket „vigyenek”. A CUPRA Bornban ezt két formatervezési megoldás határozza meg. Először is a széles kerék-fesztáv kialakítása annak érdekében, hogy elférjenek az akkumulátorok. “Ez lehetővé tette számunkra, hogy egy teljesen az utast központba állító formát hozzunk létre, egy nagyon tágas belső térrel” – mondja Diez. Eközben az arányokon is dolgoztak, hogy az autónak rendkívül sportos megjelenést kölcsönözzenek. “Ezt tükrözi a rendkívül sportos A-oszlop – hosszú tengelytávval és a rövid első és hátsó túlnyúlással kombinálva- ami igazán élvezetessé teszi az első 100%-ban elektromos CUPRA vezetését” – teszi hozzá Diez.
A CUPRA karakter.
A formatervezési vezető szerint a CUPRA Born orr-része tökéletesen tükrözi ezt az elképzelést. “A fényszórók szinte ember arcot adnak az autónak, ezért a szokásosnál kicsit jobban megdöntöttük őket, hogy kifejezővé tegyük az autó karaktert, a „gung ho”-t, azaz az elszántságot, hogy tudod, mit akarsz, és azt meg is teszed” – magyarázza. A karaktert és az eltökéltséget tovább hangsúlyozza a markáns légbeömlő az autó orrának alján, mely elősegíti a jobb tapadást is.
Új vonalvezetés.
Jorge Diez most mutatja be először a CUPRA Born hátsó részét. “Az autó szélességét vízszintes fénysorral hangsúlyoztuk, és erőteljes légterelővel kombináltuk. Ez erőteljes karaktert ad az autónak, és javítja aerodinamikáját. Tudjuk, hogy az elektrifikációnak kéz a kézben kell járnia a hatékonysággal, és ebből a szempontból a csapat tökéletesen ötvözte ezeket.” – mondja J. Diez. “A autó oldalán szögletes formákat hoztunk létre a vállvonal magasságában, és megnyújtottuk az ablak formáját, hogy erőteljesebb legyen a sebesség érzése” – teszi hozzá.
Barcelona az autó DNS-ében.
A barcelonai Born negyed nem csupán a nevét adta a CUPRA első 100%-ban elektromos autójának, hanem a formatervét is ez ihlette. “A jármű a fény és árnyék kombinációját adja, amely Barcelonát is jellemzi, és amely mindenekelőtt a belső térben jelenik meg a teljesen új anyagok és textúrák révén” – magyarázza Diez. A CUPRA csapata a lehető legnagyobb precizitás megteremtése érdekében parametrikus dinamikával rendelkező textúrákat és olyan korszerű technológiákat használt, mint a lézeres vágás. A belső térben a márka védjegyének számító réz színű elemek is jelen vannak. “Az eredmény pedig egy teljes mértékben a vezetés élvezetére összpontosító környezet lett.” – mondja Diez.
Azonnali érzelmek.
“Tervezőként az egyik legfontosabb küldetésünk az, hogy a járműveinken keresztül érzelmeket közvetítsünk” – mondja Diez. És ez alól a CUPRA Born sem kivétel. “A CUPRA Born a bizonyíték arra, hogy az elektromos járműveknek nem kell unalmasaknak lenniük. Amikor az emberek ezt az autót meglátják az utcán, akkor majd vezetni akarják, és ez a legnagyobb elismerés a csapat munkájáért” – mondja végezetül J. Diez.
A CUPRA első 100%-ban elektromos modelljének világpremierjére május 25-én került sor, mely során az érdeklődők egy előre rögzített videón ismerhették meg a CUPRA Born modellt.