A Nespresso az építészek világnapja alkalmából régi épületek modern belső tereit mutatja be
Az építészet világnapja alkalmából tisztelegjünk azok előtt, akik fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy minket szemet gyönyörködtető épületek és belső terek vegyenek körül. Nézzük, hogyan ötvözik az elegáns neoreneszánsz, vagy a burjánzó szecessziós épületek stílusjegyeit a modern belső terek letisztult formavilágával.
Nem is kell messzire mennünk, hogy múlt és jelen találkozását szemügyre vegyük. Elég, ha megnézzük Budapesten, az Operával szemben lévő, patinás Andrássy úti épületben lévő Nespresso üzletet. A 2006-ban nyitott boutique-ot 2011-ben bővítették ki, újjászületése folyamán a belső terek visszanyerték eredeti formájukat, előtérbe került a helyenként 6 méteres belmagasságot is elérő boltozat, ahol a híres színes kapszulafalak is magasodnak. A neoreneszánsz bérpalotát Bukovich Gyula tervezte, akinek a nevéhez a Földművelésügyi Minisztérium tervezése is köthető. Az 1884-ben elkészült épület belső tereit az art deco formáit modern alakzatokkal és anyagokkal ötvöző Nespresso-világ jegyében álmodta újra a francia építész, Francis Krempp.
Az ő nevéhez fűződik a párizsi Champs-Elysées-n lévő 1500 négyzetméteres üzlet is.
A Diadalív közvetlen közelében, a Champs-Elysées-n található a több mint 200 Nespresso Boutique közül a legnagyobb. Az exkluzív eladótérben minden kávérajongó megtalálja a számára legvonzóbb prémium kávéőrleményeket, kávégépeket és kiegészítőket.
Francis Krempp és alkotótársai más városokban is azt a feladatot kapták, hogy gyönyörű régi épületek homlokzata mögé csempésszék be a XXI. századot. Bordeaux-ban például a belső udvart fedték be, hogy helyt kaphasson a 600 négyzetméteres kávé szentély.
Más építész irodáknak, például a Favero & Milan-nak is jutott még hasonló stílusharmonizációs gyakorlat, mert nekik München történelmi városközpontjában egy 1904-ben épült szecessziós épületben kellett megteremteni a Nespresso összetéveszthetetlen, ikonikus világát. A tradíció és a kortárs művészet együtt élésének kiváló példája a 450 négyzetméteres, kétszintes boutique. Egy vonalkódos azonosító rendszernek köszönhetően a vásárlók akár saját maguk is megtalálhatják és leemelhetik a polcokról kedvenc Grand Cru kávéőrleményüket, majd a kapszulatároló dobozokat az automata pénztárgép leolvasójához érintve azonosíthatják és ki is fizethetik azokat. Természetesen, mint minden Nespresso Boutique-ban, a kávéspecialisták itt is bármikor segítenek a 22 féle Grand Cru és a limitált kiadású őrlemények közötti választásban.