Juhász Csaba – Juhász Zsolt Hyundai i20 R5 – Juhász Média Kft. 34. AMTK Velenje – 2019.05.24-25.
Túl van Csabi és Zsolti a 34. AMTK Velenje ralin, ahol sajna az eső, és a technikai gond sem segítette őket a jobb eredmény elérésében.
Csabit kérdem a verseny után.
Az első napra hat gyorsot mértek rátok a rendezők, amiben a jó öreg kézifékes, visszafordítós TRC Jezero is benne volt. Miként alakult az első napotok? – Nem túl jól. Az első két gyorson sem sikerült acélos időeredményt produkálnunk, aztán a harmadik gyorsasági szakasz rajtjában jött a meglepetés. A rajt pillanatában kék füst szállt fel a motortérből, és a kocsi lefulladt. Sikerült beindítani és elrajtolni a szakaszon, de a rengeteg füsttől néha nem is láttunk az autóban. A szakasz után etapon szemügyre vettük a motorteret, de nem tálaltuk meg a hiba okát. Öntöttünk olajat a motorba és mentünk tovább. A szervizből azt az utasítást kaptuk, hogy a legkisebb motorteljesítménnyel használjuk az autót. Így teljesítettük a negyedik a szakaszt, aztán irány a szerviz. Ott kicseréltek egy olajcsövet a fiuk, de sajnos nem ez okozta a füstölést. Az autó annyira füstölt, hogy a tűzoltó nem akart beengedni minket a tankoló zónába. Ezt lezsíroztuk, megtankoltunk, majd három technikai ellenőr vizsgálta meg az autót, hogy kiengedjenek-e a gyorsasági szakaszra minket. Végül érzékeny búcsút vettünk tőlük és robogtunk a következő szakasz felé.
Ahol a füstölés tovább erősödött, néha a látótávolság minimális volt az utastérben. Sikerült teljesítenünk az utolsó két szakaszt és a szervizben elkezdődött az autó helyreállítása.
Másnapra miként sikerült versenykész állapotba hozni a Hyundai i20 R5-öt? – Sajnos nem volt alkatrészünk a javításhoz, de egyébként a szlovén Hyundai Teamnek sem volt ilyen alkatrésze a szervizkamionban.
Magyarországról hoztak alkatrészt, de ez csak hajnalban érkezett meg. Így nem álltunk be az éjszakai parc fermbe. Ezért kaptunk öt perc büntetést. Másnak a fiúk rendbe rakták az autót és szuper rally-ban folytattuk a versenyt.
Szombaton sem volt kevesebb szakasz, mint előzőnap, de itt is voltak nehéz gyorsok, mint a Laze-Sentilj is ahol kis kalandba keveredtetek. Mi is történt? – Háromszor volt ez a szakasz. Ebből kétszer sikerült defektet szerezni. A bal hátsó defekttel lejöttünk a gyorsaságiról, de a bal elsőt is lecseréltük a szakaszon. Ezzel sikerült hét percet veszíteni. Nem a mi versenyünk volt, az biztos. Sem a tempónk nem volt meg, sem szerencsénk sem volt. Az is csoda, hogy célba értünk és pontot szereztünk.
A fentiek tükrében marad még a magázódás, ha jól sejtem. Legközelebb hol próbáljátok betörni a Hyundai-t? – Jelenleg fontos családi programok jönnek, még nem gondolkodtam a következő versenyen.
Hajósi Miklós