Az első magyar autó, a 25 éves első magyar Opel Astra születésnapját ünnepelte a Szentgotthárdi gyár Karl-Thomas Neumann Opel elnök és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter jelenlétében. Nem sokkal dél után begördült a gyártócsarnokba az a történelmi Astra, amelyet 1992 márciusában Antall József miniszterelnök vezetett le a gyártó sorról. Most utasként a két díszvendég érkezett az autóval, amit a gyárértekezleten résztvevők és a vendégek tapssal köszöntöttek.
25 évvel ezelőtti TV Hiradó részlet idézte fel a történelmi pillanatokat, majd Grzegorz Buchal gyárigazgató köszöntötte a megjelenteket, köztük azt a több, mint 160 munkatársat, aki ott dolgozott már a gyárban az első Astra születésekor. Ezután Karl-Thomas Neumann, az Opel Group igazgatótanácsának elnöke lépett a mikrofonhoz. Bevezetőben arra emlékeztetett, hogy „ az Opel volt az első autóipari beruházó Magyarországon a demokratikus változások kezdetekor – amire nagyon büszkék vagyunk! Annakidején az Opel nemcsak egy stratégiai döntést hozott arról, hogy első Közép-Európai gyárát Magyarországon hozza létre, hanem hosszú távra elkötelezte magát az ország gazdasága mellett.”
Neumann felidézte az első magyar Astra születésnapját és idézte Antall József miniszterelnököt, aki annak idején arról beszélt, hogy az Opel új ipari kultúrát teremtett Magyarországon, az első magyar személyautót pedig a politikai változások gazdasági szimbólumának nevezte.
Szentgotthárdon 25 éve indult a motorgyártás is és ez az a tevékenység, amely mind a mai napig folyik. Az elmúlt 25 évben több, mint 9 millió motor készült a folyamatosan korszerűsödő üzemben, amelynek összberuházása meghaladja a 1.4 milliárd eurot. A legújabb, hétszázmilliós invesztíció eredményeként a új, rugalmas technológiát használó Flex gyárban, ma már három motorcsalád (kis és közepes benzin, illetve közepes méretű dízel) 38 különböző változata készül.
Az erős gyártói jelenlét nemcsak a vállalat, hanem a márka szempontjából is fontos, ez az egyik kulcsa az Opel magyarországi piaci sikereinek. Magyarországon az Opel a legnépszerűbb márka, mintegy félmillió Opel fut a magyar utakon. Eladásokban a kezdetek óta az Opel minden egyes évben a legjobb három között volt.
Az Opel elnöke, Karl-Thomas Neumann a motorgyárról a következőket mondta: „Nagyon büszkék vagyunk a legkorszerűbb eljárásokat felvonultató szentgotthárdi üzemünkre, amely 2013 óta világszínvonalon készíti az Opel motorok új generációjának három változatát is. Szentgotthárd kulcsszerepet játszik az Opel modell offenzívájában, legkorszerűbb motorjaink többsége itt készül.” A színpad mellett ekkor még letakarva álló új Insigniára mutatva Neumann jelezte: „ebben is lesz magyar szív: az új 1.5-ös benzines turbó motor itt készül Szentgotthárdon.”
Neumann egy másik új modellről, a Crossland X-ről szólva tért át az Opel-PSA kapcsolatokra. „ A Crossland X az első eredménye annak az együttműködésnek, amelyet a PSA csoporttal öt évvel ezelőtt elkezdtünk. A következő, nagyobb családtag, a Grandland X, amely még az idén bemutatkozik, ugyanebből az együttműködésből született. Ezek az autók világosan mutatják, hogy abszolút lehetséges PSA arhitekturára alapozva igazi Opelt kifejleszteni.”
Az Opel elnöke így folytatta: „Március 6-án Párizsban a General Motors és a PSA csoport között megállapodás született, amelynek eredményeként az Opel/Vauxhall csatlakozik a PSA-hoz. Az aláírás napja egy izgalmas új korszak nyitánya az Opel/Vauxhall életében. Az ipari logika abban, hogy a PSA illetve az Opel/Vauxhall egyesíti erőit világos. A tervezett összekapcsolódás új lehetőségeket nyit a számunkra és egyben esélyt arra, hogy egy valódi Európa „bajnokot” hozzunk létre. A közel 17 százalékos együttes piacrész jelenleg a második helyet jelentené Európában. Előnyeink származnak a nagyobb cégméretből, a közös fejlesztésből és gyártásból, abból, hogy két nagyon erős mérnökcsapat tud együtt dolgozni. Ahhoz hogy megőrizzük és növeljük a vállalat értékét fontos, hogy az Opel továbbra is egy valódi német márka maradjon, ahogy a Vauxhall is megmaradjon erős brit márkának!”
Végül Szijjártó Péter lépett a mikrofonhoz. A Külgazdasági és Külügyminiszter beszédében többek között kiemelte, hogy Magyarország elsőrendű érdeke az autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány minden segítséget és támogatást megad ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen Magyarországon.
A rendezvény végén lekerült a lepel az új Opel Insigniáról, az Opel elnöke személyesen invitálta Szijjártó Pétert az autóhoz. Miután kívül-belül bemutatta a legújabb modellt a miniszternek, az Insignia a két díszvendéggel kigördült a színpad mellől, magára hagyva a születésnapost, a 25 éves első magyar Astrát.