- A korábbi volumen 30 százalékát adó Astra Classic kiesése ellenére az Opel a magyar személyautó eladásokban első tudott maradni
- Szentgotthárdon az idén indul a kis benzinmotorok sorozatgyártása és további 400 fővel bővül a létszám
- Az Opel 14 év után először növelni tudta piaci részesedését Európában
Budapest. „Kemény, de sikeres év volt a tavalyi” – így foglalta össze újságírók előtt a 2013-as esztendőt kereskedelmi szempontból Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Csak emlékeztetőül: a tavalyi év elején azt a célt fogalmazta meg, hogy az Opel legyen továbbra is a legjobb a személyautó eladásokban. A „sikeres” minősítés pontosan azt jelenti, hogy 2013-ban ismét az Opel állhatott a képzeletbeli dobogó legfelső fokára. De, ha bárki azt gondolná, hogy két egymást követő évben elnyert elsőség után nem különleges eredmény harmadszor is az „aranyérem”, az nagyon téved. A Koncz Gábor által használt másik jelző, az ugyanis, hogy 2013 „kemény” év volt arra utal, hogy kiesett a kínálatból korábbi Opel volumen harminc százalékát adó Astra Classic (és nem volt a 2012-es rendőrautó tenderhez hasonló nagymértékű közbeszerzés sem.)
Az Opel tavaly 6.120 személyautót adott el, ami (a rendőrautók nélküli) 2012-es eladásoknál 210 darabbal több. Az Opel Magyarország az év elejétől az új Astra átpozícionálásával, a Corsára és a Merivára kialakított kedvező ajánlatokkal, jó Mokka és Antara eladásokkal tudta kitölteni azt az űrt, amit az Astra Classic hagyott maga után. Az egész éves jó teljesítményt az Opel kiemelkedő évvégi hajrával fejelte meg: decemberben a személyautó piacon 704 autó eladásával 14 százalékos piaci részesedést ért el, míg a márka éves piaci részesedése a személyautóknál 10.9 százalék volt. Összesítésben, a személy- és kishaszonjárművek piacán az Opel a második lett 6.726 eladott autóval és 10 százalék körüli részesedéssel.
„Bíztató és a márka erejét mutatja, hogy a Classic kiesése ellenére is növekedni tudtunk.” – mondta Koncz Gábor. „Bíztató az is, hogy – ha mérsékelten is – de növekedett a hazai autópiac, ugyanakkor továbbra is egészségtelen a flotta eladások 70 százalék fölötti aránya és torzítja a valós piaci képet a néhány márkánál jelentő szerepet játszó re-export. Az idei esztendőben arra számítunk, hogy itthon folytatódik a piac és az Opel eladások növekedése és megőrizzük személyautó eladásokban az első helyet.” Koncz Gábor végül kiemelte, hogy az Opel európai szinten is jól szerepelt 2013-ban. „A márka 14 év után tavaly először tudta növelni a piaci részesedését és általában is javult az Opel nemzetközi megítélése”.
A múlt évi és az idei Opel újdonságok közös vonása, hogy egyre több modellben jelennek meg a legkorszerűbb szentgotthárdi motorok. A Cascada, Zafira, Astra és Insignia után ez év elejétől már a Merivában is lesz magyar szív – és az igazi felfutás még csak most jön.
Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel gyár igazgatója elmondta, hogy „a tavalyi két nagyobb motorcsalád bevezetése után az idei év közepén indul el a kis benzinmotorok sorozatgyártása. Emellett az 1.6-os dízel és benzinmotorok újabb változatai – összesen 20 új motorvariáns – is készül az idei esztendőtől a korszerű Flex gyárban. A foglalkoztatottság tovább nő: a teljes létszám tavaly decemberben elérte Szentgotthárdon az ezer főt, az idén pedig közel 400 új munkatárs felvételét tervezzük.”
Folytatódnak a tavaly februárban bejelentett százezres kapacitásbővítés előkészületei, a Flex gyár területe további 1.600 m2-rel bővült. Solt Tamás elmondta, hogy „a kivitelezési munkálatok jelenleg – a terveknek megfelelően – már a géptelepítések fázisánál tartanak és az új gyárrész az év első felében kerül átadásra.
Tavaly a február óta üzemelő Flex gyárban termelt 14 ezer motor mellett a Family1-es motorgyár 340 ezer motort állított elő, melynek körülbelül 70 százaléka a tengerentúlon került értékesítésre. A jövő évben az összdarabszám 10%-os növekedése várható, azaz a két motorgyár együttesen közel 400 ezer darab motort állít majd elő.