- Késedelem nélkül szállítják ki az Opel valamennyi modelljét
- Szeptember 1.-től új WLTP tesztelési eljárás érvényes minden új autóra
- Az Opel új személyautói benzines-, dízel-, LPG- és CNG-motorral kaphatók
- A WLTP-ciklus fogyasztási adatai közelebb állnak a valóságoshoz
Rüsselsheim / 2018. szeptember 1. után új autókat csakis a WLTP-menetciklus szerinti típusbizonyítvánnyal lehet forgalomba bocsátani. A rövidítés a Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (világszerte egységes könnyű gépjármű tesztelési eljárás) kezdőbetűiből áll össze, a teszt a ténylegeset megközelítő fogyasztási adatokat eredményez. Az Opel idejekorán átállt ezekre az előírásokra, és továbbra is korlátozás nélkül tudja kínálni teljes portfólióját – valamennyi személyautója „WLTP-kész“. A járművek rendelkezésre állnak, és késedelem nélkül kiszállíthatók. Az ügyfelek a teljes modellválasztékból rendelhetnek a márkakereskedőknél, az ADAM-tól a Zafiráig, ráadásul mindegyikből van benzines, dízel, sőt alternatívaként LPG és CNG (sűrített földgáz) üzemű is.
„Évek óta készültünk erre a napra, a teljes portfóliónkra idejében megszereztük a WLTP-típusbizonyítványt, úgyhogy vevőink korlátozás nélkül vásárolhatnak. Az új előírások szeptember elsejei bevezetése tehát semmilyen hatással sincs kereskedésünkre. Továbbra is tudjuk valamennyi járművünket szállítani – kínálatunk száz százalékos! Ezzel az autóipar élén áll az Opel“ – mondta a márka marketing- és értékesítési vezetője, Xavier Duchemin.
Az Astra jelenlegi generációjával az Opel már 2016 júniusában elkezdte a ténylegeshez közel álló fogyasztási adatok közlését, a WLTP-ciklus alapján. Ugyanígy mérte és hozta nyilvánosságra az adatokat az Opel a Mokka X és a Zafira típusfrissítésekor is. A márka zászlóshajójával, az Insignia második generációjával még tovább ment az Opel: az Insignia 2.0 BiTurbo dízelt már 2017 közepén a WLTP-tesztciklus szerint vizsgáztatta le – egy évvel a megfelelő előírások életbe lépése előtt.
Az Opel innovatív hajtástechnikával látta el személyautó-portfólióját. Valamennyi dízel nitrogénoxid-kibocsátását AdBlue-befecskendezés (Selective Catalytic Reduction – szelektív katalitikus redukció) csökkenti hatásosan. A közvetlen befecskendezésű benzinmotorok részecskeszűrőt (Gasoline Particulate Filter) kaptak.
WLTP-menetciklus: a valóságos közlekedéséhez közeli fogyasztási adatok
Akárcsak az NEDC (New European Driving Cycle – új európai menetciklus), a WLTP is laboratóriumi teszt. Ám míg az NEDC egy elméleti menetprofilon alapuló fogyasztási adatokat állapít meg, a WLTP „reális“ menetprofilja világszerte összeszedett statisztikán alapul. A WLTP-ciklus négy részből áll, különböző átlagsebességekkel: lassú, közepes és nagy tempót tartalmaz. Mindegyikben vannak különböző menet-, megállási-, gyorsítási- és fékfázisok. Valamennyi autótípusnak mindegyik motor/sebességváltó kombinációját a leggazdaságosabb és a legtöbbet fogyasztó kivitelben tesztelik. Az így nyert adatok világszerte összehasonlíthatók, míg az NEDC értékek csak Európára érvényesek.