Az autó kisugárzásának magával ragadó hangulata, a finom részletektől ragyogó utastér tökéletessége, a környezetbarát jövő hatékonyságának testközeli érzése, valamint a vezetést támogató rendszerek, a járműkapcsolati megoldások és a járművezérlő funkciók innovációinak csúcstechnológiája egytől egyig az új BMW 5-ös sorozat sportos, hatékony és progresszív pozícióját hivatott bebiztosítani az üzleti prémium szegmensben.
Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring egyaránt elérhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a négy- és hathengeres motorokkal szerelt modellváltozatok hatékonyságát pedig egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza tovább. Az utastér legfőbb újítása a 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel büszkélkedő kijelző- és járművezérlő rendszer, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója pedig a BMW Intelligens Személyi Asszisztens jövőbe mutató szolgáltatásait is a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kezébe adja. Az új BMW 5-ös sorozatban számos innovatív vezetést támogató rendszer hozza egy lépéssel közelebb az automatizált járművezetés korszakát, így például az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), amely már aktív navigációra és az autópályák leállósávjainak automatikus megkülönböztetésére is képes.
A BMW modellpalettájának legtradicionálisabb tagja előtt járműtechnológiai innovációk egész sora kövezi ki a sikertörténet újabb fejezetéhez vezető utat. A BMW 5-ös limuzin és a BMW 5-ös Touring aktuális generációjából világszerte több mint 600 000 darab talált gazdára, az új BMW 5-ös sorozat piaci bevezetése pedig 2020 júliusában veszi kezdetét. Mindkét karosszériaváltozat elsősorban a BMW dingolfingi gyárában lát majd napvilágot, az új BMW 5-ös limuzint azonban a bajor prémiumgyártó Grazban működő partnere, a Magna Steyr is gyártja párhuzamosan. A limuzin hosszított tengelytávolságú karosszériaváltozata eközben kizárólag a kínai piacra készül, a BMW Brilliance Automotive senjangi gyárában.
Szemet gyönyörködtető kisugárzás: magával ragadó hangulat és rendhagyó sportosság
A BMW 5-ös sorozat formavilágát mindig is a sportos vonalvezetés és a letisztult felületek harmóniája határozta meg, az új nemzedék érkezésére azonban mindezt még inkább előtérbe helyezték a tervezők. A végeredmény szemet gyönyörködtető kisugárzás, amely a finom részletek, a magabiztos kiállás és a rendhagyó sportosság egységében gyökerezik.
A dizájnerek a BMW legendás, vese alakú hűtőrácsát mindkét irányban szélesebbre rajzolták, miközben mélyebben a lökhárító felé húzták és egyetlen kerettel látták el. A fényszórók vékonyabb fénykontúrt viselnek, amelyek modern benyomást keltenek és méltó módon kötik össze a múltat a jelennel. Fényszórónként kettő „U” alakú – vagy az opcionális extrafelszereltség részeként „L” alakú – nappali menetfény világít egymás mellett, amelyek egyszerre precíz és modern fényszóró-technológiáról árulkodnak. Az új, full LED-technológiás első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztens is felkerült. Sőt mi több, az új BMW 5-ös sorozat motorváltozataihoz a BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető. Mindkét, opcionális extrafelszereltségként elérhető első fényszóró-pár esetén a nappali menetfény külső fénycsíkja funkcionál irányjelzőként. Az 5-ös BMW új nemzedékének erőteljes megjelenését hátulnézetből új, fekete betétekkel ellátott, „L” fénymotívummal dolgozó hátsó lámpák fokozzák. Az innovatív világítótestben a menetfények és a féklámpa fényei közös mintát alkotnak, amely a háromdimenziós külső lencséken megtörve látványos fényhatást kelt. Az új BMW 5-ös sorozat összes modellváltozata trapéz alakú kipufogóvégeket kap, a felszereltségi szinttől és a motorváltozattól függetlenül.
M Sport csomag, BMW Individual Air Performance keréktárcsa-garnitúra és M Sport különkiadás fokozza az új BMW 5-ös sorozat exkluzivitását
Újratervezett, sportosra formált aerodinamikai megoldásaiknak köszönhetően az M Sport csomag tételei jelentős mértékben fokozzák az új BMW 5-ös sorozat frontrészének és hátsó kialakításának erőteljes kiállását. A modell exkluzivitását új karosszériafényezési árnyalatok és BMW Individual Air Performance keréktárcsák emelik új szintre. A vadonatúj könnyűfém felnik – amelyeket az alacsonyabb saját tömeg és a jobb légellenállás szempontjait szem előtt tartva fejlesztettek ki a mérnökök – az új 5-ös BMW alatt ünneplik világpremierjüket. Az új nemzedék piaci premierjét ráadásul világszerte egy 1 000 darabban limitált, Donington Grey metál fényezéssel ellátott M Sport különkiadás harangozza be, amelynek exkluzivitásai között lesznek az M Sport csomag tételei és a típus-specifikus BMW Individual Air Performance keréktárcsák is.
Finom részletektől ragyogó utastér: 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző és új felszereltségi opciók
Az új BMW 5-ös sorozat fényűzően tökéletes utasterét olyan finom részletek uralják, mint például az alapfelszereltségként 10,25”, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelző, a középkonzol újrarendezett vezérlőpaneljei és az alapfelszereltségként kínált bőrözött sportkormány, amelynek multifunkciós gombjait ugyancsak újratervezték. Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring széleskörű alapfelszereltségének része továbbá a kibővített funkciókkal dolgozó automata légkondicionáló is.
Az opcionális extrafelszereltségek között eközben olyan tételek sorakoznak, mint a rendkívül széles tartományban állítható BMW M multifunkciós ülések, az új utastéri dekorbetétek és az ülések Sensatec bevonata.
Eleinte ötféle plug-in hibrid modell, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia a BMW 5-ös Touring modellben is bemutatkozik
2020 őszétől a négyhengeres benzinmotorral dolgozó, legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia nem csupán a BMW 530e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 – 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 13,7 – 14,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 – 42 gramm / km) és a BMW 530e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,9 – 16,4 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 – 49 gramm / km) kiváltsága lesz, hiszen a palettára a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,9 – 2,1 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,9 – 15,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 43 – 47 gramm / km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,9 – 16,9 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 52 gramm / km) is megérkezik. A benzinmotor 135 kW / 184 lóerő, míg az elektromos motor 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes. Intenzív rendszerterhelés esetén a maximális rendszerteljesítmény 215 kW / 292 lóerő, az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkciónak köszönhetően. A nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor egyetlen feltöltésével a BMW 530e Touring 58 – 62 kilométert, a BMW 530e xDrive Touring pedig 53 – 56 kilométert képes megtenni tisztán elektromos meghajtással.
2020 őszén az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeinek portfóliója az új BMW 545e xDrive limuzinnal bővül (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,3 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 54 gramm / km), amelyben a 80 kW / 109 lóerő maximális teljesítményre képes elektromos motor egy 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményű, soros hathengeres benzinmotorral dolgozik együtt, 290 kW / 394 lóerő maximális rendszerteljesítményt hívva életre. Az új BMW 545e xDrive limuzin az energiatároló egység egyetlen feltöltésével 54 – 57 kilométer tisztán elektromos hatótávolság megtételére képes. A BMW eDrive Zones funkciót a bajor prémiumgyártó az összes plug-in hibrid 5-ös BMW-hez alapfelszereltségként kínálja: az egyedülálló digitális szolgáltatás automatikusan átállítja a hajtásláncot tisztán elektromos meghajtásra, amint a jármű az egyes nagyvárosok teljes mértékben emisszió-mentes „zöld zónáiba” érkezik.
48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia az összes négy- és hathengeres modellben
A forradalmi mild-hibrid technológia – amelyet a bajor prémiummárka első ízben a BMW 520d és a BMW 520d xDrive modellpárosában mutatott be 2019 őszén – mostantól az 5-ös BMW összes négy- és hathengeres motorral szerelt modellváltozatában fokozza a menetteljesítményt és a menetkomfortot, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az extrém erős, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia a fékezéskor felszabaduló energiát egy második akkumulátorba táplálja vissza, amellyel nem csupán a fedélzeti elektromos rendszert látja el, de gyorsuláskor csökkenti a belsőégésű erőforrás terhelését és növeli a maximális teljesítményt is.
A mild-hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a benzinmotor maximális teljesítményét, amellyel a kigyorsítások és az előzések menetdinamikája egyaránt nő. A technológia az állandó sebesség fenntartásakor is képes levenni a terhet a belsőégésű erőforrásról, amellyel még tovább csökkenti a modell üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Az erőforrást indító és leállító Auto Start / Stop funkció pedig minden korábbinál kényelmesebben működik az indítógenerátor közreműködésével.
Továbbfejlesztett hajtáslánc- és futómű-technológia
A 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményre képes V8-as benzinmotorral szerelt BMW M550i xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,7 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 221 – 229 gramm / km) mellett az új BMW 5-ös sorozat motorpalettáján még háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás sorakozik, amelyek tökéletesen lefedik a 135 kW / 184 lóerő és a 250 kW / 340 lóerő közötti teljesítmény-tartományt. A benzinmotorok közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszere megnövelt befecskendezési nyomással dolgozik, amely nagyobb hatékonyságot eredményez, a dízelüzemű erőforrások mindegyikében alkalmazott kétlépcsős turbófeltöltési technika pedig hosszabban tartó, intenzívebb tolóerőt garantál. Mindegyik motorhoz alapfelszereltségként társul a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó, a belépő szintű benzinmotoron kívül pedig mindegyikhez alapfelszereltségként vagy az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás.
Az agilitást és a menetdinamikát, illetve a menetkomfortot kifinomult futómű-technológiák hivatottak hatékonyan tovább fokozni. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján M Sport futómű, adaptív M futómű és BMW Professional adaptív M futómű is megtalálható, utóbbi aktív borulásgátló rendszerrel felszerelve. 3 km/órás sebesség alatt a jármű manőverezhetőségét a legkorszerűbb aktív hátsókerék-kormányzás (Intagral Active Steering) is segíti, amely ilyenkor az első kerekekkel ellentétes irányba forgatja a hátsó kerekeket. A tengelyek végeire az M Sport fékrendszer alapesetben kékre fényezett féknyergeinek alternatíváiként vörös féknyergek is elérhetők lesznek.
Minden korábbinál intelligensebb vezetést támogató rendszerek
Az új BMW 5-ös sorozathoz elérhető vezetést támogató rendszereket úgy fejlesztették ki a mérnökök, hogy azok a hosszabbra nyúló utazások alkalmával tovább fokozzák a kényelmet, kedvezőtlen vezetési körülmények közepette pedig növeljék az utazás biztonságát. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant csomagban például már olyan sávelhagyásra figyelmeztető rendszer dolgozik (Lane Departure Warning), amely a forgalmi sáv elhagyása esetén nem csupán figyelmezteti a vezetőt, de az aktív kormányzó asszisztens segítségével vissza is kormányozza az autót a sávba. Az új Driving Assistant Professional csomag részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) pedig immár aktív navigációra is képes: a technológia a fedélzeti navigációs rendszer adataiból képes előre látni az úti célba vezető szükséges sávváltásokat, amelyeket a játszi könnyedséggel működtethető sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant) is segít. Új funkcióként mutatkozik be az úgynevezett „automatikus leállósáv-megkülönböztetés”, amely szükség esetén automatikusan a leállósávba kormányozza az autót.
A parkolóasszisztens (Parking Assistant) innovációinak sora a tolatási segédlettel gazdagodik, amely a parkolást megelőző 50 méteren megtett összes kormánymozdulatot eltárolja, hogy tolatáskor milliméterre pontosan ugyanazt a mozdulatsort ismételhesse meg visszafelé. Az új BMW Drive Recorder eközben lehetővé teszi a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára, hogy tetszésük szerint rögzítsék a jármű fedélzeti kameráinak képét. Az ugyancsak új, háromdimenziós élőképalkotás a központi kijelzőre helyezi és digitálisan körbenézhetővé teszi a jármű 360⁰-os környezetét, amellyel a vezető könnyedén áttekintheti az adott forgalmi szituációt, illetve a vezetést támogató rendszerek állapotát és javaslataikat.
Új digitális szolgáltatások: BMW Maps, BMW Intelligens Személyi Asszisztens, okostelefon-integrálhatóság és távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések
Az új BMW 5-ös sorozatot alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéssel kínálja ügyfeleinek a gyártó, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető. Mindkettő a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával működik, egy sor extra digitális szolgáltatással felvértezve. Azon túl, hogy percre pontosan képes kiszámolni az úti célba érkezés idejét és minden korábbinál sűrűbben frissíti a valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), a felhőalapú BMW Maps azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele saját szóhasználata szerint állítsa be az utazás úti célját. Az új BMW 5-ös sorozat alapfelszereltségének ráadásul a kibővített funkciókkal dolgozó BMW Intelligens Személyi Asszisztens is része.
A szintén alapfelszereltségként kínált okostelefon-integrálhatóság immár az Android Auto-val és az Apple CarPlay előkészítéssel is kompatibilis, a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) pedig a távolból kínálnak kibővített típus-specifikus tartalmakat és frissítéseket.
Az egyes motorváltozatok teljesítményre, menetteljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra, energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatai előzetes értékek.