Városi szabadság
„Kora reggel van. A város most ébred. A garázs felé menet beszívom a még hűvös hajnali levegőt. Egy laza szabású parkát viselek, ami egyszerre divatos és praktikus. A rejtett protektorok a biztonság érzésével nyugtatnak meg. Készen állok, kezdődhet a nap.
A BMW CE 04 a garázsban vár. Futurisztikus dizájnja lenyűgöz. Az alacsonyra helyezett akkumulátor egy teljesen új geometriát ad a robogónak – korábban semmi hozzá foghatót nem láttam még. Örülök, hogy újra látom – ahogy minden nap.
Számomra ez egy új korszak jelképe – a csendes forradalomé.
Az első madarak már csiripelnek, a városi dzsungel ébredezik. A város zaja lassan fokozódik. Minden mozgásba lendül.
Az emberek mozognak – együtt és egymás mellett.
Útjuk néha összeér.
Mit hoz az új nap? Tapast a barátokkal a kis folyóparti bárban? Vagy egy modern művészeti kiállítást a múzeumban?
Először azonban találkozóim vannak az irodában. Közös munka, értekezletek, ügyfélmegbeszélések. Ilyen az élet.
Okostelefonom összekapcsolódik a robogóval, egy csuklómozdulattal pedig aktiválom a parkát.
A LED-ek felvillannak.
Csendben vagyok, de akarom, hogy lássanak. Olyan egyszerű.
Végre ismét útnak indulunk. Már reggelizés közben is erre vártam. Még a madarak se vesznek észre. Szinte teljes csendben gördülök át a városon, ismét annak részévé válva.
Az emberek megnéznek a lámpánál. Egyenes testtel, kényelmesen ülök. A képernyőn felvillan egy üzenet, okostelefonom tölteni kezdte magát a tárolórekeszben.
A lámpa zöldre vált. A robogó nyomatékának köszönhetően a mezőny élére török. Egy néma rakéta vagyok.
Olyan érzés, mint régen a Bonanza bringámon – enyém a világ, amellyel mégis kapcsolatban maradok, egy lépéssel mindenki előtt. Technológia és stílus. Vajon ez a szabadság? Igen – csak még annál is jobb. Nincsenek dugók, nem kell vadászni a parkolóhelyeket. Számomra minden perc megtakarított idő.
Gyorsulás, sebesség, kanyarok – a BMW CE 04 nemcsak legyőzi, hanem újra is értelmezi azokat. Átsiklok a forgalmon – az ülés mintha lebegne. Ennek így kell lennie. A kanyarokban szörfözés végtelenül élvezetes, hullámról hullámra.
Csodás este volt a folyóparton. Sokat nevettünk. A városi főúton nem lehet hibázni: robogóm tovasuhan, parkám pedig világít a sötétben. Jól látható vagyok és biztonságban érek célba. Halkan garázsomba gurulok, a madarak most sem vettek észre.
Jó éjszakát, város! Holnap találkozunk!”
“A BMW CE 04 az új városi elektromos sztárunk, ami az elektromos meghajtást érzelemmel és a motorozás élményével ötvözi. A legújabb technológiát és a legjobb akkumulátor cellákat használjuk, amelyek a BMW iX-ben is szolgálnak. Csakúgy, mint a CE 04, az összes jövőben bemutatásra kerülő városi BMW Motorrad modell is tisztán elektromos lesz.”
Oliver Zipse, BMW AG CEO
„Az új BMW CE 04 a BMW Motorrad elektromobilitási stratégiájának logikus, egyszersmind újragondolt folytatása. Az agglomeráció az élettere, ahol új mérföldkövet állít – technológia és látványos stílus tekintetében egyaránt.” Florian Römhild, BMW CE 04 Projektmenedzser.
Az új BMW CE 04 – a csendes forradalom: egy új fejezet az elektromos meghajtású, kétkerekű városi mobilitásban.
Az új BMW CE 04-gyel a BMW Motorrad tovább folytatja a városi agglomerációkat célzó, következetes elektromobilitási stratégiáját. Az eredetileg 2017-ben bemutatott BMW Motorrad Concept Link és a 2020-ban leleplezett, gyártás közeli BMW Motorrad Definition CE 04 végleges sorozatgyártásra érett változataként a BMW CE 04 egy teljesen új fejezetet nyit a kétkerekű városi mobilitásban. Elektromos meghajtásával, jövőbe tekintő dizájnjával és innovatív hálózati megoldásaival az új robogó a szállítási és a kommunikációs funkciókat a városi mobilitás egy teljesen új szintjére emeli.
Bőséges teljesítmény és hatótáv a városi és agglomerációs motorozáshoz.
42 lóerős (31 kW) legnagyobb teljesítményével az új BMW CE 04 erőteljes motorja kiemelkedő motorozási élményt kínál. A klasszikus „lámpától rajtolás” és 0-ról 50 km/órára gyorsulás versenyszámában 2,6 másodperces eredményt ér el. Még a csökkentett teljesítményű L3e-A1 járműosztályban is 31 LE (23 kW) érhető el. Mindkét változat végsebessége 120 km/óra – ami elegendő a villámgyors haladáshoz a főutakon és az autópályaszakaszokon egyaránt.
Az új BMW CE 04 akkumulátorának kapacitása 60,6 Ah (8,9 kWh), amelynek segítségével nagyjából 130 kilométeres hatótávot ér el (csökkentett teljesítményű változat: 100 km). Mindez elegendő a károsanyag-kibocsátástól mentes napi motorozáshoz a városban és környékén, vagy akár kisebb túrákhoz is munka után vagy hétvégén – teljes lelki nyugalommal.
Innovatív elektromos meghajtás folyadékhűtésű elektromos motorral.
Az új BMW CE 04 állandó mágneses elektromos motorja az akkumulátor és a hátsó kerék között, a vázban található, ahogy az ismerős lehet a BMW autókból, mint például a 225xe Active Tourerből. A BMW Motorrad kimerítő tesztek során fejlesztette ki a rekuperáció (energia visszanyerés) egy-egy speciális változatát az egyes menetprogramokhoz, amely kiemelkedő kényelmet eredményez a motoros számára. Az optimális teljesítmény és menet karakterisztika minden forgalmi helyzetben rendelkezésre áll.
Rövid töltési idők és az autókban használthoz hasonló töltési technológia.
A lítium-ion akkumulátor az integrált töltőberendezéssel tölthető hagyományos háztartási csatlakozóról, ún. wallboxról vagy nyilvános töltőállomáson. Teljesen lemerült akkumulátor esetén a töltési idő ideális esetben 4 óra és 20 perc. Az opcionálisan rendelhető (az alapfelszereltségű 2,3 kW helyett 6,9 kW teljesítményű) gyorstöltő esetében a töltési idő 1 óra 40 percre csökken, teljesen lemerült akkumulátornál. Ha az akkumulátor töltési szintje 20% és 80%-ra kerül feltöltésre, a töltési idő mindössze 45 perc az opcionális gyorstöltő használatával. Piactól függően a BMW CE 04 alapfelszereltségének része a 2,3 kW töltési teljesítményű kábel.
Az otthoni wallboxról vagy nyilvános töltőállomáson való gyorstöltéshez Mode 3 töltőkábel szükséges. Ahogy a BMW autók esetében is, a BMW Charging megoldások a BMW CE 04-hez is elérhetők – maximális rugalmasságot nyújtva a számos testre szabható, otthoni/utazás közbeni/munkahelyi töltést szolgáló programnak köszönhetően.
Fokozott menetstabilitás az ASC-nek (kipörgésgátló) köszönhetően. DTC (Dinamikus vonóerő-szabályzás) gyári opcióként.
Az új BMW CE 04 kipörgésgátló rendszerekkel is elérhető, amely a belső égésű motorral felszerelt BMW motorkerékpárok ASC rendszeréhez hasonló. Az ASC a motor nyomatékát a hátsó kerék kipörgéséhez képest korlátozza. Az opcionálisan rendelhető (DTC) még nagyobb biztonságot kínál, mivel még biztonságosabb gyorsítást tesz lehetővé, főleg döntött helyzetben.
Háromféle menetprogram („“ECO”, „Rain” és „Road”) a hatékony mindennapi használatért alapfelszereltségként. „Dynamic” menetprogram a még nagyobb motorozási élményért gyári extraként.
A BMW CE 04 kifejlesztése során a BMW Motorrad kiemelt figyelmet szentelt annak, hogy a motorosok maguk választhassanak a maximális hatékonyság és a motorozás maximális élménye között. Ennek megfelelően a BMW CE 04 alapfelszereltségként háromféle menetprogramot tartalmaz: ezek az „ECO”, a „Rain” és a „Road”. A kiegészítő „Dynamic” menetprogram gyári extraként rendelhető, még agilisabb gyorsulással ruházva fel a robogót.
Stabil futómű egyrészes, acélcső fővázzal a könnyed irányítás és a magas fokú menetkényelem érdekében.
A főváz acélcsövekből épül fel. Az első kereket egy teleszkópos villa vezeti, a csúszócső átmérője 35 mm. A hátsó kerék egyágú lengőkart kapott. A hátsó futómű felfüggesztéséért és csillapításáért egy közvetlen szabályzású, teljes egészében burkolt központi rugóstag felel. Az új BMW CE 04 nagyvonalú kerékméretet kapott: elöl 120/70 R15 67H, hátul pedig 160/60 R15 56H.
Erős fékrendszer a legújabb generációs ABS-szel. A döntött helyzetben is használható ABS Pro gyári extra.
Az első dupla tárcsafékek biztos lassítást tesznek lehetővé, amit az egy darab hátsó tárcsafék támogat. A BMW Motorrad ABS az aktív biztonság magas fokát garantálja. Az opcionálisan rendelhető ABS Pro még többet kínál: egy dőlési szenzor segítségével az ABS Pro a kanyarokban is segíti a fékezést, a biztonság lehető legmagasabb szintjét kínálva.
10,25” méretű TFT színes képernyő integrált térképes navigációval a kényelmes útvonaltervezésért, alapfelszereltségként átfogó hálózati megoldásokkal.
Az új BMW CE 04 alapfelszereltsége egy 10,25 colos színes TFT képernyő, integrált térképes navigációval és hálózati megoldásokkal. Kiváló leolvashatósága, világos menürendszere és igen integrált vezérlési koncepciója az új BMW CE 04-et a robogó szegmens csúcsára emeli. Most először az 10,25 colos színes képernyő lehetővé teszi a navigációs térkép műszerfalon való megjelenítését, ezért kiegészítő képernyőkre nincs szükség.
Erős LED-es világítótestek. Adaptív Headlight Pro és világítási funkciók gyári extraként.
Az új BMW CE 04 világítása a legmodernebb LED-es technológiájú. A tompított és távolsági fényszóró mellett a hátsó lámpa, illetve az irányjelzők is LED technológiájúak, ahogy a helyzetjelző lámpák is. Az éjszaka is fokozott biztonságról adaptív Headlight Pro gondoskodik, amely gyári extra. Esetében a motoros kanyarodás közben is fokozott megvilágítást élvezhet, ami még tovább növeli az éjszakai biztonságot. A speciális világítási funkciók, mint az „Üdvözlő” és „Búcsúzófények” szintén rendelhetők, gyári extraként.
Jövőorientált dizájn és színek.
Az új BMW CE 04 dizájnjában is a városi kétkerekű mobilitás egy új, jövőbe mutató irányát testesíti meg. Innovatív stílusa érzelmeket kelt az új meghajtási technológia iránt, miközben azonnal a BMW Motorrad család tagjaként azonosítja a robogót. A modern és látványos Light White fényezést az első és oldalsó fekete elemek, illetve a „lebegő” ülés teszik még hangsúlyosabbá. A divatteremtő (teli) kerekek látványa és az oldalsó, a dizájnba integrált oldaltámasz szintén egyedivé teszi a megjelenést. Az új BMW CE 04 Avantgarde Style (gyári opció) látványos, színes kinyilatkoztatás a modern városi mobilitás mellett. Ebben a stílusban a Magellan szürke metálfényezést fekete/narancs ülés, narancs szélterelő és számos grafika egészíti ki.
Az új BMW CE 04 különlegességei:
• Névleges teljesítmény: 20 LE (15 kW). Legnagyobb teljesítmény: 42 LE (31 kW). Csökkentett teljesítményű változat: 15 LE (11 kW) vagy 31 LE (23 kW).
• Az akkumulátor kapacitása 60,6 Ah (8,9 kWh).
• Hatótávolság kb. 130 km (csökkentett teljesítményű változat: 100 km).
• Rövid töltési idők és az autók rendszerein alapuló töltési technológia.
• Fokozott menetstabilizálás az ASC (kipörgésgátló). DTC (Dinamikus Vonóerő-szabályozás) gyári extraként.
• Három menetprogram („ECO”, „Rain” és „Road”) alapfelszereltségként a hatékony napi használatra. „Dynamic” menetprogram a még jobb motorozási élményért gyári extraként.
• Stabil futómű egyrészes, acélcső fővázzal.
• Erős fékrendszer ABS-szel. ABS Pro gyári extraként.
• 10,25 colos TFT színes képernyő integrált térképes navigációval és kiterjedt hálózati megoldásokkal alapfelszereltségként.
• Erős LED-es világítóegységek. Adaptív Headlight Pro és világítási funkciók gyári extraként.
• Tárolóhelyek oldalt és elöl. Az oldalsó sisaktartó immár ülő helyzetben is használható.
• Aktív szellőztetésű mobiltelefontöltő rekesz USB-C csatlakozóval.
• Jövőorientált dizájn és színséma.
• Az opcionális felszereltségek és az eredeti BMW Motorrad tartozékok, illetve motoros felszerelések széles választéka.