Az első BMW M3 megjelenése után harmincöt évvel a BMW M GmbH reflektorfénybe gurítja a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautó etalonjának legújabb generációját. Az új BMW M3 limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 248 gramm / km), az új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 234 gramm / km), az új BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 248 gramm / km) és az új BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 234 gramm / km) kvartettje új szintre emeli a versenypályára optimalizált menetteljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság összetéveszthetetlen párosát.
A négy új nagyteljesítményű sportautó 2021 márciusában ünnepli piaci premierjét. Az eltérő karosszériakoncepciók okán – az ötszemélyes limuzin-kialakítástól kezdve a négyszemélyes kupé-sziluettig – a hajtáslánc-technológiában rejlő vezetési élményt minden tekintetben saját preferenciáik szerint élhetik át a bajor prémiumgyártó ügyfelei. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé esetében az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítménye egy hatfokozatú manuális váltón keresztül érkezik meg a két hátsó kerékre, amely egyedülálló a szegmensben. Az új BMW M3 Competition limuzin és az új BMW M4 Competition Coupé párosában a még magasabb fordulatszám-tartományig kalibrált erőforrás 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményre képes, amelyet egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbít a hátsó tengely felé. A két Competition kivitel M xDrive intelligens összkerékhajtással is elérhető lesz, a tervek szerint 2021 nyarától.
A bajor prémiumgyártó ügyfelei így három különböző hajtáslánc-konfigurációval rendelhetik meg limuzin vagy kupé modelljüket. Az újdonságok legendás BMW M fejlesztéseit és finomításait a mérnökök a zárt aszfaltcsíkokra tervezett BMW M4 GT3 versenyautó kvalitásaival párhuzamosan végezték, amelyek eredményeként az új generáció tagjai még közvetlen elődmodelljeiknél is dinamikusabb menetteljesítményekre képesek. A négy új BMW M modell mindezeken felül a hajtáslánc és a futómű-technológia végtelenül széles beállítási lehetőségeiben, a magával ragadó formanyelvben és az új, M-specifikus járművezérlő rendszerben is megegyezik. A vezetés élménye így a hosszabbra nyúló utazások kényelmében és a hétköznapok kompromisszumoktól mentes használhatóságában éppúgy jelen van, mint a versenypályákon elszabaduló zabolátlan teljesítmény vérpezsdítő lüktetésében.
Soros hathengeres benzinmotor azonnali teljesítmény-leadással és BMW M modellekre jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal
A nagyteljesítményű kvartett tagjait hajtó erőforrás a BMW M modellekre jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartományt és az M TwinPower Turbo technológia legújabb nemzedékének innovációit egyesíti. A végeredmény a BMW eddigi legnagyobb teljesítményű és legnagyobb forgatónyomatékra képes soros hathengeres benzinmotorja, amelyet ráadásul könnyűszerkezetes felépítés mentén, rendkívül masszív egységként, maximális teljesítményre optimalizálva terveztek meg a mérnökök. A két turbófeltöltő közvetett töltőlevegő-hűtővel dolgozik, a motor minden vezetési szituációban elegendő levegőellátásáról optimalizált légbevezető-rendszer gondoskodik, az üzemanyag pedig 350 bar közvetlen befecskendezési nyomással érkezik meg az égéstérbe. Mindezek együttesen azonnali teljesítmény-leadást és veszteségek nélküli, kivételesen magas fordulatok kipörgetését teszik lehetővé.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé erőforrása percenkénti 2 650 és 6 130 főtengely-fordulat között adja le 550 Nm csúcs forgatónyomatékát, 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítménye pedig percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál jelentkezik. A Competition modellek benzinmotorja ugyancsak széles tartományban, percenkénti 2 750 és 5 500 főtengely-fordulat között képes fenntartani 650 Nm csúcs forgatónyomatékát. 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítménye percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál épül fel és egészen a 7 200-as fordulatnál kezdődő vörös tartományig kitart.
Ezen teljesítményadatok kivételesen intenzív vezetési élményt ígérnek. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé mindössze 4,2 másodperc alatt felsprintel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, 13,7 szekundum alatt pedig eléri a 200 km/órás tempót. A Competition kivitelek esetében utóbbi két érték 3,9 másodpercre, illetve 12,5 szekundumra csökken. A teljesítményhez méltó hangzásról elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, típus-specifikus kipufogórendszer gondoskodik.
A hajtáslánc-technológia alkatrészeinek minden vezetési szituációban optimális működési hőmérsékletét ugyancsak típus-specifikus hűtőrendszer garantálja – legyen szó akár belvárosi közlekedésről, rövid távolságok megtételéről vagy zárt aszfaltcsíkokon határig hajszolt, nagyteljesítményű tempózásokról. A központi hűtőrendszert az első kerékjárati ívekben egy-egy magas hőmérsékletű hűtő egészíti ki, amelyekhez a Competition modellek esetében további egy motorolaj-hűtő és egy önálló váltóolaj-hűtő is társul. A hajtáslánc-technológia minden vezetési szituációban tökéletes kenési rendszerét a BMW M GmbH tervezőmérnökei a motorsport élvonalában felhalmozott több évtizedes szaktudásra alapozva dolgozták ki, amelynek eredményeként az olajtartály két különálló kamrát és egy integrált szívócsatornát is kapott. A teljesítmény-optimalizált olajpumpának és a kiegészítő szívócsatornának köszönhetően a rendszer minden vezetési szituációban, még maximális teljesítmény-leadás esetén, intenzív terhelésnél és gyors egymásutáni irányváltások közben is mindvégig képes fenntartani a hajtáslánc-technológia alkatrészeinek optimális, megbízható kenését.
Három különböző hajtáslánc-konfiguráció: hatfokozatú manuális váltó, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó, hátsókerék-meghajtás és M xDrive intelligens összkerékhajtás
A soros hathengeres benzinmotor és a hatfokozatú manuális váltó párosa az új BMW M3 limuzinban és az új BMW M4 Coupé-ban a bajor prémiumgyártó által fémjelzett klasszikus, hamisítatlan vezetési élményt élteti. A manuális váltó Gear Shift Assistant váltási segédlettel dolgozik, amely kényelmesebbé és gyorsabbá teszi a kanyarok előtti visszaváltásokat.
A Competition kivitelek Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltója a motor karakterisztikájához hangolt tökéletes fokozatkiosztással és a kivételesen széles tartományú kapcsolhatósággal emelkedik ki a mezőnyből, miközben az M-specifikus előválasztó karral és a kormány mögötti váltófülekkel a fokozatok közötti manuális kapcsolgatást is lehetővé teszi. A technológia váltási karakterisztikáját az előválasztó karon elhelyezett Drivelogic gombbal szabhatják személyre a bajor prémiumgyártó ügyfelei, akik automata és manuális üzemmódban egyaránt három különböző beállítás közül választhatnak.
A legendás hátsókerék-meghajtás alternatívájaként a BMW ügyfeleinek – a BMW M3 és a BMW M4 történetében most először – arra is lehetőségük nyílik – a tervek szerint 2021 nyarától –, hogy összkerékhajtással párosítsák a prémium középkategória nagyteljesítményű sportautóinak soros hathengeres benzinmotorját. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik, és alapértelmezett beállításként minden vezetési szituációban a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint osztja el a motorból érkező erőt a négy hajtott kerék között. A vezető a „Setup” gomb megnyomásával 4WD és 4WD Sport üzemmódok között választhat: amíg előbbi állandó összkerékhajtást, addig utóbbi hátsókerék-meghajtást hangsúlyozó összkerékhajtást garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) teljes kikapcsolásával a 2WD üzemmód is aktiválhatóvá válik: a színtiszta hátsókerék-meghajtás és a teljesen kikapcsolt menetstabilizáló rendszer a legtapasztaltabb pilótákat zabolátlan vezetési élménnyel ajándékozza meg.
M-specifikus futómű-technológia és versenyautósan extrém torziós merevség
A BMW M modelleket a letaglózó menetdinamika, a sportautós agilitás és a mérnökien pontos irányíthatóság felülmúlhatatlan egysége is a mezőny élére emeli, ehhez pedig a karosszéria versenyautósan extrém torziós merevsége és a futómű-alkatrészek rendkívül feszes hangolása a kulcs. Ehhez jönnek hozzá az oldalirányú gyorsulások közben is mindvégig kiszámítható, lineárisan felépülő oldalirányú erőhatások és még a határon hajszolt versenytempók közepette is semleges, hajtási befolyásoktól mentes kormányozhatóság. Az új BMW M3 limuzin, az új BMW M3 Competition limuzin, az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Competition Coupé minden vezetési szituációban megbízható, mérnökien pontos vezethetőségét típus-specifikus motorbeágyazás, az első tengelyen alumínium merevítőlemezzel kiegészített segédkeret, alvázborítás, a hátsó tengelyen pedig a karosszériához mereven kapcsolt segédkeret fokozza.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé alapfelszereltségének része az M-specifikus elasztokinematikai hangolású, adaptív M futómű, amely az első és a hátsó tengelyen is elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozik. Az alapfelszereltség része továbbá a változó áttételű BMW M Servotronic kormánymű és az M-specifikus integrált fékrendszer is, amely kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget is kínál. Az integrált kipörgés-korlátozó funkció (Integrated Wheel Slip Limitation) bevezetésével a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) minden korábbinál precízebb működésre képes. Sőt mi több, az alapfelszereltségként kínált M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) utat nyit a kivételesen sportos vezethetőség előtt is, hiszen mindvégig kontrollált csúsztatásokat tesz lehetővé. A modellpáros széleskörű alapfelszereltségének része még az elöl 18”, hátul 19” méretben felhelyezett BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az első tengelyen 275/40 ZR18, a hátsó kerekeken pedig 285/35 ZR19 méretű gumiabroncsokkal.
Szemet gyönyörködtető formanyelv, amely birtoklási vágyat ébreszt
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé egyedülálló formanyelve minden korábbinál erőteljesebben helyezi előtérbe a zabolátlan menetteljesítmény és a hátborzongatóan intenzív vezetési élmény kézzel fogható jelenlétét. Az újdonságok M-specifikus stílusjegyei kivétel nélkül eleget tesznek a nagyteljesítményű sportautók funkcionális követelményeinek, miközben harmonikusan a modern formanyelvbe öntötték őket. Az első pillantásra magával ragadó megjelenéshez nagymértékben hozzájárul a függőlegesen nyújtózkodó hűtőrács-pár vízszintes lamellákkal ellátott, M-specifikus változata, az erőtől duzzadó négy kerékjárati ív, az első kerekek mögé vágott BMW M légkivezető nyílások és a lökhárítókat atletikus ívekkel összekötő, hátrafelé fokozatosan szélesedő küszöbtoldat-pár. A limuzin és a kupé egyaránt szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, aerodinamikailag optimalizált tetőt, sportos légterelő szárnyat és két darab dupla kipufogóvéget visel – a BMW M modellek hamisítatlan védjegyeként.
A full LED-technológiás első fényszórók az új BMW M3 limuzin, az új BMW M3 Competition limuzin, az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 Competition Coupé alapfelszereltségének részei, miközben opcionális extrafelszereltségként mindegyik modellhez megrendelhetők lesznek a BMW Laserlight lézerfény-technológiával dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók is. A karosszériafényezési opciók között feltűnik az exkluzív Sao Paulo Yellow akril, Toronto Red metál és Isle of Man Green metál új árnyalat. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Carbon külső felszereltségi csomag tételei és a típus-specifikus BMW M Performance alkatrészek a kvartett piaci premierjétől kezdve elérhetővé válnak a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé utasterében letisztult elrendezés és ergonómiailag kikezdhetetlen műszerfal-kialakítás segít a BMW ügyfeleinek teljes mértékben a vezetés élményére koncentrálni. Az új fejlesztésű, elektromosan állítható BMW M sportülések és a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás az alapfelszereltség része, opcionális extrafelszereltségként most először ülésszellőztető funkcióval kiegészítve. Az opcionális extrafelszereltségként elérhető tételek közül kiemelkednek az új, könnyűszerkezetes kialakítású M Carbon kagylóülések, amelyek a legdinamikusabb kanyarvételek közepette tökéletes oldaltartást, hosszú távon pedig kényelmes utazást garantálnak. A modellekbe eme innovatív üléseket a gyártó világító modelljelzéssel ellátott, elektromosan állítható, integrált fejtámlákkal szereli be, amelyek azonban versenypályás használat közben könnyedén leszerelhetők. A kagylóülések motorsport-ihlette kialakítása a többpontos biztonsági övek használatát is lehetővé teszi.
M-specifikus járművezérlő rendszer a személyre szabott vezetési élmény érdekében
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé járművezérlő-, illetve kijelző-rendszere számos új funkciót tartalmaz, amelyek döntő szerepet játszanak abban, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei a sportautó-kvartett vezetési élményét még intenzívebben, személyre szabva élhessék át. Az extrafelszereltség részeként megrendelhető M Drive Professional opciót – amely itt ünnepli világpremierjét – kifejezetten versenypályás használatra fejlesztették ki a mérnökök: a technológia része az innovatív M Traction Control, amely lehetővé teszi, hogy a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) integrált kipörgés-korlátozó funkciójának (Integrated Wheel Slip Limitation) működését a bajor prémiumgyártó ügyfelei a saját preferenciáik szerint állítsák be (tíz különböző fokozatban). Az M Drive Professional opció része továbbá az M Drift Analyser funkció, amely felveszi és részletekbe menően elemzi a csúszó lendülettel vett kanyarmanővereket, valamint az M Laptimer funkció is, amely versenypályás használat közben minden megtett körről részletes információkkal szolgál.
A középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb közvetlen hozzáférést nyújt a motor, a futómű-technológia, a kormánymű és a fékrendszer beállításaihoz, típustól és felszereltségi szinttől függően pedig az M xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer, a Gear Shift Assistant és a tapadás-vezérlés (M Traction Control) hangolási opcióihoz is. A kormányon található M1 és M2 memóriagombokra bármelyik összeállított járműbeállítás elmenthető, a későbbiekben pedig egyetlen gombnyomással aktiválható.
A középkonzolon található továbbá az „M Mode” gomb is, amely az alapfelszereltség része. A személyre szabott és BMW M modellekhez méltó vezetési élmény érdekében ezzel a gombbal a vezetést támogató rendszerek karakterisztikája és működési módja, illetve a műszerfali kijelzők és a BMW Head-Up kijelző megjelenített tartalmai állíthatók be. A funkcióval a bajor prémiummárka ügyfelei a ROAD és a SPORT beállításokat aktiválhatják, az M Drive Professional opció megrendelése esetén pedig a gombbal a versenypályára hangolt TRACK beállítás is elérhetővé válik.
Széleskörű alapfelszereltség és prémium minőségű opciók, amelyek a kényelmet, a biztonságot és a teljesítményt éltetik
Új alap- és extrafelszereltségi tételek gondoskodnak arról, hogy az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé a prémium közép-méretosztály sportautói között ne csupán vezetési élmény, de kényelem és funkcionalitás terén is új mércét állítson. A bajor prémiummárka ügyfeleit kifinomult és megbízható vezetést támogató rendszerek segítik, legyen szó akár monoton utazásokról, akár összetett forgalmi szituációkról. Mindegyik modell alapfelszereltségként kapja meg az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszert (PDC – Park Distance Control), a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Front Collision Warning), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert (Lane Departure Warning) és a KRESZ-jelzéseket is felismerő, sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszert (Speed Limit Info). Az opcionális extrafelszereltségek között a kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant), aktív navigáció funkcióval (Active Navigation), leállósávba kormányzó automata funkcióval (Emergency Lane Assistant), BMW Drive Recorder opcióval és az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Head-Up kijelző legújabb generációjával dolgozó Driving Assistant Professional csomag is megtalálható. Az ugyancsak opcionális parkolóasszisztens (Parking Assistant) tolatási segédletet (Reversing Assistant) is kínál.
Az alapfelszereltséget háromzónás automata légkondicionáló, hangulatvilágítással kiegészített LED-technológiás utastér-világítás és zenerendszer színesíti. A hosszabbra nyúló utazások és a hétköznapi használat kényelmét az új BMW M3 limuzin és az új BMW M4 Coupé esetében egyaránt BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés fokozza, teljes mértékben digitális kijelzőkkel, BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerrel és BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel (BMW Intelligent Personal Assistant). A továbbfejlesztett okostelefon-integrálhatóságnak köszönhetően a bajor prémiummárka ügyfelei a fedélzeti operációs rendszer menürendszerén keresztül az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazásokhoz is hozzáférnek.
A BMW ügyfelei az alapfelszereltségként kínált, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető alternatívájaként acélból készült tetővel is megrendelhetik új sportautójukat, extra költség nélkül. Utóbbi esetében a tetőt billenthető és elhúzható napfénytető díszíti. Az új M Race Track Package ezzel ellentétben célzott súlycsökkentő intézkedéseket kínál, BMW M karbon-kerámia fékrendszerrel, súlycsökkentett BMW M könnyűfém keréktárcsákkal (az opcionális extrafelszereltség részeként semi-slick gumiabroncsokkal) és M Carbon kagylóülésekkel.