Legendás típusnevek, amelyek megtestesítik a letaglózó teljesítmény és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság BMW M GmbH által fémjelzett egységét. A vezetés élményét a BMW M3 limuzin és a BMW M3 Touring most számos területen még tovább fokozza. A több évtizede íródó sikertörténet új fejezete felé vezető utat az összkerékhajtású modellváltozatok 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többlete, az új stílusjegyek és felszereltségi tételek, valamint a megannyi digitalizációs fejlesztés kövezi ki. Az újratervezett első fényszórók és kormánykerekek a karosszéria és az utastér megjelenését is frissítik, ráadásul mindehhez új kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, új utastéri dekorbetétek és a BMW 8.5 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia is társul. E legújabb fejlesztések még tovább erősítik a prémium középkategória nagyteljesítményű etalonjának versenyautós egyéniségét és hosszútávú adottságait, amelyek a vezető mellett egyszerre akár négy utast is kényeztethetnek.
A sikertörténet soron következő fejezetében az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor legerősebb verziójának maximális teljesítménye 390 kW / 530 lóerő, amely az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,1 – 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 227 – 230 gramm / km; CO2-osztály: G) és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,3 – 10,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 233 – 235 gramm / km; CO2-osztály: G) modellpárosában egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltón keresztül érkezik meg a négy hajtott kerékhez.
Az új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,7 – 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 220 – 224 gramm / km; CO2-osztály: G) meghajtásáról gondoskodó erőforrás maximális teljesítménye 375 kW / 510 lóerő, amelyhez szintén egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, az erő azonban a két hátsó kerék között oszlik el. A bajor prémiumgyártó azon ügyfelei pedig, akik a kategóriában egyedülálló, színtiszta teljesítményélményt keresik, az új BMW M3 limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 10,0 – 10,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 227 – 230 gramm / km; CO2-osztály: G) is megrendelhetik, a soros hathengeres benzinmotor 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményével, hatfokozatú manuális váltóval és klasszikus hátsókerék-meghajtással.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring összes modellváltozata a BMW Group müncheni gyárában készül. Az újdonságok világszerte a 2024 júliusában induló sorozatgyártást követően érkeznek meg az utakra. A BMW M3 limuzin legfontosabb értékesítési piaca az Egyesült Államok, Kína, Nagy-Britannia, Ausztrália és Németország. A BMW M3 Touring mindenekelőtt Németországban örvend rendkívüli népszerűségnek, amelyet Nagy-Britannia, a többi európai ország és Ausztrália követ.
Tradicionális versenyautó-érzés, hamisítatlan kvalitások
A hatodik modellgenerációját élő BMW M3 erősebb, kiegyensúlyozottabb, magabiztosabb, fejlettebb és sokoldalúbb, mint valaha. A limuzin karosszériaváltozat a nagyteljesítményű sportautó immár mintegy 40 éves vérvonalát viszi tovább: a BMW M3 első nemzedéke 1986-ban ünnepelte világpremierjét és egy csapásra a nemzetközi túraautó-világbajnokság legsikeresebb modelljévé érett. A négykerekű legenda motorsportos sikerét már akkor egyre nagyobb rajongótábor és osztatlan népszerűség övezte, hiszen a sorozatgyártásban kínált testvérmodell a hétköznapok útjain is vérpezsdítő vezetési élménnyel ajándékozta meg tulajdonosait.
A BMW M3 típusnevéhez szorosan kapcsolódó versenyautó-érzés – amely a volán mögött töltött minden percben kézzelfogható – a legújabb nemzedék érkezésével már teljesen más aspektusokban is átélhető. A BMW M3 limuzin mellett megérkezett a BMW M3 Touring is, amely a legendás elődök által fémjelzett menettulajdonságokat minden korábbinál átfogóbb praktikummal és szinte határtalan teherbírással egyesíti. A BMW M3 Touring kizárólag a legmagasabb szintű hajtáslánc-változattal felvértezve érhető el: a soros hathengeres benzinmotor legerősebb változatával és M xDrive intelligens összkerékhajtással. A modell csomagterének alapesetben 500 literes térfogata a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 510 literig bővíthető.
A prémium középkategória új járműkoncepciójával a BMW M GmbH már nem csupán a klasszikus autórajongóknak, de a professzionális szakértőknek is felkínálja a vezetés abszolút élményét. Sorozatgyártásának első évében a BMW M3 Touring Németországban azonnal elnyerte az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok által közösen életre hívott „Arany Kormánykerék” díjat, miközben Nagy-Britanniában az Autocar magazin az év álomautójának járó kitüntetéssel, a Top Gear csapata pedig a nélkülözhetetlen autókat méltató „All The Car You’ll Ever Need” címmel ismerte el.
Exkluzív stílusjegyeiknek és hamisítatlan kvalitásaiknak köszönhetően a limuzin és a Touring karosszériaváltozat más-más helyet foglal el a BMW M3 portfólióján. Egyik leglátványosabb közös pontjuk mégis a magával ragadó, mérnökien precíz részletek mentén megálmodott formanyelv, amelyet a lehető legoptimálisabb hűtőlevegő-ellátás és aerodinamika sajátosságai szerint terveztek meg a mérnökök. A vízszintes duplalamellákkal ellátott, nagyméretű, függőlegesen elnyújtott BMW hűtőrácsok, az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, a magasfényű Black árnyalatban pompázó, markáns küszöbtoldatok és az első-hátsó lökhárító toldatai mindkét modell esetében a menetdinamikai adottságokat hirdetik. A BMW M3 limuzin alapfelszereltségként szénszálból készült tetőt visel, miközben a BMW M3 Touring teteje – ahogyan az alapfelszereltségként kínált tetősínek is – fekete karosszériafényezést kap. A hosszan ívelt tető aerodinamikáját látványos légterelő szárny optimalizálja.
A motorsport élvonalából érkező motortechnológia
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring összes modellváltozatának meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrást a mérnökök mindegyik teljesítményszinten kivételesen magas fordulatszám-tartományig és a BMW M GmbH nagyteljesítményű modelljeire jellemző, egyenletes teljesítmény-leadás sajátosságai szerint kalibrálták.
A BMW M3 közutakon és versenypályákon is letaglózó menettulajdonságairól az erőforrás számos olyan műszaki megoldása gondoskodik, amelyeket a mérnökök a motorsport élvonalában fejlesztettek ki és a legmodernebb versenyautók motortechnológiájában is kamatoztatnak. A kimagaslóan nagy forgatónyomaték érdekében a zárt tetős kialakítású, extrém merev motorblokk súlycsökkentett, kovácsolt főtengellyel dolgozik együtt. A vasbevonatot ívhuzalos szórási eljárással viszik fel a hengerperselyekre. A hengerfej háromdimenziós nyomtatással előállított központi része a hűtőcsatornák olyan precíz elrendezését teszi lehetővé, amely a hagyományos fémöntési eljárással lehetetlen lenne. A mérnökök ezzel az eljárással úgy optimalizálták tovább a motor hőkezelő rendszerét, hogy közben csökkentették az alkatrész saját tömegét.
A hajtáslánc kenési- és hűtőrendszerét a legextrémebb versenypályás használat szempontjai szerint tervezték meg. A speciális motorolaj-ellátás még a legkeményebb hossz- és oldalirányú gyorsulások közben is megbízható kenést garantál.
Az erőforrás M TwinPower Turbo technológiája két darab egycsatornás (mono-scroll) turbófeltöltővel dolgozik, mindkettő három-három hengert lát el sűrített levegővel. A közvetett töltőlevegő-hűtő munkáját alacsony hőmérsékletű kör segíti, a töltőegység teljesítmény-leadását pedig speciális kompresszorok optimalizálják. A technológiai csomagnak ráadásul magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer – amely az üzemanyag finomporlasztása és a gyorsabb motorreakció érdekében 350 bar maximális befecskendezési nyomásra képes –, VALVETRONIC változó szelepvezérlés és dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás is része.
A soros hathengeres benzinmotor az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring motorházteteje alatt adja le legnagyobb teljesítményét: a percenkénti 6 250 főtengely-fordulatnál jelentkező 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítmény a digitális motorvezérlő egység tovább optimalizált konfigurációjának köszönhetően 15 kW / 20 lóerő teljesítmény-többletet jelent a korábbi 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményhez képest. A továbbfejlesztett erőforrás – amely a BMW M4 GT3 versenyautó meghajtásáról gondoskodó motor műszaki alapját is adja – csúcs forgatónyomatéka 650 Nm, amely percenkénti 2 750 és 5 730 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az eredmény a legmagasabb fordulatszám-tartományig fennálló, minden korábbinál letaglózóbb tolóerő, amely a teljesítményélmény intenzitásának új dimenzióját váltja valóra – kiváltképp akkor, amikor a vezető az autó határait feszegeti – és lélegzetelállító gyorsulást garantál.
Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin 3,5 másodperc, az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring pedig 3,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A két összkerékhajtású modell megnövelt maximális teljesítménye 0,5 szekundummal hamarabb abszolvált nulla-kétszázas sprintet is eredményez: a limuzin esetében ez 11,8 másodperc, míg a Touring esetében 12,4 másodperc.
A hajtáslánc vezérlőelektronikája az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring összes modellváltozatának végsebességét 250 km/óránál korlátozza, az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag azonban ezt az értéket egészen 290 km/óráig (a limuzin karosszériaváltozatok esetében), illetve 280 km/óráig (a Touring karosszériaváltozatok esetében) képes kitolni.
A motor, a váltó és a futómű típus-specifikus összehangolása
Az új BMW M3 limuzin hatfokozatú manuális váltóját és a Competition modellek alapfelszereltségként kínált, Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóját is tökéletesen az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához hangolták a mérnökök. A megannyi módon személyre szabható vezetési élmény felé vezető utat azonnali, spontán váltásokat is lehetővé tevő, kormány mögé épített váltófülek és számos váltókarakterisztikát kínáló Drivelogic gomb kövezi ki.
A két legerősebb modell tapadását ráadásul M xDrive intelligens összkerékhajtás emeli új szintre. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring intelligens összkerékhajtása a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozva fokozza a modellpáros agilitását. A BMW M modellek által fémjelzett, sportautósan dinamikus kanyarodásokat a hátsó tengely 0-100 százalék közötti arányban változtatható aktív M differenciálműve segíti elő. Sőt mi több, a bajor prémiummárka ügyfeleinek arra is lehetőségük nyílik, hogy az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport vezetési üzemmódra változtassák, amely még inkább előtérbe helyezi a hátsó tengely meghajtását. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával ráadásul a 2WD vezetési üzemmód is aktiválhatóvá válik, amely színtiszta hátsókerék-meghajtást tesz lehetővé, a vezetést támogató rendszerek bárminemű beavatkozása nélkül.
A karosszériaváz és a futómű-bekötési pontok kimagasló torziós merevsége a magával ragadó menetdinamika és az azonnali kormányreakciók ideális előfeltételeit teremti meg. A BMW M3 limuzin toronymerevítő elemei mellett a BMW M3 Touring a hátsó tengelynél is kiegészítő merevítéseket kapott, amelyeknek köszönhetően hamisítatlan stílusban garantálja a menetdinamika, az agilitás és a mérnökien precíz irányíthatóság legendás, BMW M modellekre jellemző egységét.
A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal dolgozó első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés M-specifikus elasztokinematikai hangolása a BMW M3 összes modellváltozata esetében garantálja az extrém menetdinamika és a kimagasló menetkomfort közötti tökéletes harmóniát, a hétköznapokban és a hosszabbra nyúló utazások során egyaránt. Az alapfelszereltségként kínált adaptív M futóműnek köszönhetően a vezetők személyes preferenciáik szerint állíthatják be az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók karakterisztikáját. Az M Setup menüponton keresztül háromféle olyan beállítási lehetőség érhető el, amelyekkel az autó vezethetősége tovább optimalizálható.
A futómű-technológiának az M Servotronic kormánymű és az integrált fékrendszer is része. Utóbbi BMW M fékrendszerrel, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig BMW M karbon-kerámia fékrendszerrel dolgozik együtt. Mindkét rendszer hatdugattyús első és egydugattyús hátsó féknyergeket kínál. A BMW M karbon-kerámia fékrendszer nagyobb átmérőjű féktárcsái – amelyek jobb kopásálló képességüknek köszönhetően még extrém vezetési szituációkban is kompromisszumok nélküli lassulást és fékerőt garantálnak – jobban ellenállnak a hőnek, intelligens könnyűszerkezetes kialakításuknak köszönhetően pedig mintegy 14 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált BMW M fékek. A modellek rugózatlan tömegének módszeres csökkentése jelentős mértékben hozzájárul a versenyautós agilitás és a mérnökien precíz vezethetőség párosához, miközben javítja a rendszerreakciókat és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Az alapfelszereltségként kínált BMW M fékrendszer kékre fényezett féknyergei az opcionális extrafelszereltség részeként piros és fekete színben is megrendelhetők. A BMW M karbon-kerámia fékrendszer féknyergei Gold metál árnyalatban pompáznak. Az M-specifikus menetteljesítmény egyedi szimbólumaként mindegyik első féknyereg büszkén viseli a BMW M divízió logóját.
A Dinamikus Menetstabilizáló Rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) eközben kategóriaetalon vezetési élményt garantál. A rendszernek az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) is része, amelynek ultrasportos konfigurációja képes kitolni a fékrendszer beavatkozási határértékét és késleltetni az erőforrás teljesítmény-leadásának korlátozását. A technológia bekapcsolt menetstabilizáló rendszerrel képes maximalizálni a sportmodell menettulajdonságait, a bajor prémiumgyártó ügyfelei azonban teljes mértékben ki is kapcsolhatják azt (DSC off).
Az új BMW M3 limuzin az opcionális extrafelszereltség részeként M Traction Control tapadásvezérléssel is felszerelhető. A technológiával – amely a Competition modellek esetében az alapfelszereltség része – a vezető tíz fokozatban, saját preferenciái szerint állíthatja be a kipörgésgátló rendszer beavatkozási határértékét és fokozatosan csökkentheti a menetstabilizáló rendszer közreműködését, hogy egyre inkább megközelítse a vezetés fizikai határait, például versenypályás használat során. Az M Laptimer és az M Drift Analyser funkciók eközben a zárt aszfaltcsíkokon nyomatékosítják tovább a nagyteljesítményű sportmodellek versenyautós karakterét. A mérnökök az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring hajtáslánc-, illetve futómű-technológiáját többek között a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján tökéletesítették, de a hétköznapok útjain is kimagasló menetdinamikát és rendkívül precíz vezethetőséget kínálnak.
Tengely-specifikus kerékméretek és kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák új küllődizájnnal
Alapfelszereltségként az új BMW M3 összes modellváltozatát kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsákkal kínálja a gyártó, a sportautós agilitás és a minden korábbinál pontosabb vezethetőség érdekében tengely-specifikus kerékméretekkel. A két hátsókerék-meghajtású limuzin V-küllődizájnú, Orbit Grey metál árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsákat kap, az első tengelyen 18”, a hátsó tengelyen pedig 19” méretben. Az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és az M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition Touring alapfelszereltségének a Jetblack árnyalatú, duplaküllő-dizájnú kovácsolt könnyűfém felnik is részei, az első tengelyen 19”, míg a hátsó tengelyen 20” méretben.
E kombináció az opcionális extrafelszereltség részeként az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Competition limuzin számára is elérhető. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettára új, 19” és 20” méretekben megrendelhető, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is felkerültek, amelyek most először Silver árnyalatban is megrendelhetők. Fényesen ragyogó felületük egyszerre kínál sportos és kifinomultan elegáns megjelenést.
A vezetést támogató rendszerek széles palettája; M Mode gomb a személyre szabható funkciók érdekében
Az alapfelszereltségként vagy opcionális extrafelszereltségként kínált, automatizált járművezetést és parkolást lehetővé tevő rendszerek széles palettájával az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring is új mércéket állít fel szegmensében. A vezetést támogató rendszerek beavatkozási határértékei a középkonzolon elhelyezett M Mode gombbal minden esetben az adott vezetési szituáció sajátosságai és a vezető személyes preferenciái szerint állíthatók be. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, versenypályára fejlesztett TRACK üzemmód például az összes kényelmi és biztonsági rendszer ideiglenes kikapcsolását is lehetővé teszi.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring alapfelszereltségének az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a fékező funkcióval dolgozó tempomat (Cruise Control with Brake Function), az automata fékező funkcióval dolgozó, frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), a korrigáló kormánymozdulatokra is képes, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) és az előzési tilalmakra is figyelmeztető sebességhatár-kijelzés (Speed Limit Info) is része. A Driving Assistant csomag és a tolatási segédlettel (Reversing Assistant) együttműködő parkolóasszisztens (Parking Assistant) az opcionális extrafelszereltség részeként rendelhető meg a modellekhez. A Competition modellek opcionális extrafelszereltségi tételei között a Driving Assistant Professional csomag is megtalálható, amely az automata sebességhatár-asszisztenssel (Speed Limit Assist) dolgozó kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a sávtartó asszisztenst (Lane Keeping Assistant), a forgalmi jelzéseket felismerő rendszert (Traffic Light Recognition) és a Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go) is magába foglalja.
A letaglózó megjelenésről újratervezett első fényszórók és látványos részletek gondoskodnak
Az újratervezett, LED-technológiás első fényszórók az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring frontrészének egyaránt modern kisugárzást kölcsönöznek. A tompított és a távolsági fényeket immár ugyanaz a LED modul állítja elő. A helyzetjelzők, a nappali menetfények és az irányjelzők funkcióját oldalanként két függőlegesen elrendezett, nyilat formáló LED-fényforrás tölti be, amelyek technológia-központú kialakítása egyszerre kínál kifinomult és progresszív megjelenést – akárcsak a keskenyre rajzolt, „L” alakú LED-technológiás hátsó lámpák.
Az opcionális extrafelszereltség részeként elvakítás-mentes mátrix távolsági fénnyel dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók is megrendelhetők. A városi fényeket és kanyarfényeket is magába foglaló fényszórók a kék betétekről ismerhetők fel. Az adaptív LED-technológiás első fényszórók az opcionális extrafelszereltség részeként sötét betétekkel szerelt M Shadowline fényekkel is megrendelhetők. A Competition modellek csomagtérajtaját díszítő típusjelzéseket elegáns, ezüst árnyalatú kontúr emeli ki.
M-specifikus sportautó-utastér új kormánykerekekkel és új utastéri kárpitokkal
A nagyteljesítményű sportautók új kiadásának utasterében minimalista, letisztult dizájn nyomatékosítja az újdonságok motorsportos kvalitásait. Az M-specifikus sportautó-utasterek exkluzív atmoszféráját új kormánykerekek és vezérlőelemek, valamint prémium minőségű anyaghasználat mentén megtervezett műszerfal és utastéri kárpitok fokozzák.
A vezetés dinamikus élményében kulcsfontosságú szerepet játszik az újratervezett, háromküllős, bőrözött BMW M sportkormány, amelyet multifunkciós gombokkal és vörös 12-órás jelzéssel álmodtak meg a tervezők. A precízen módosított küllők alatt laposabb kialakítású alsó karima kapott helyet. A versenyautós élményről az egyedi járműbeállításokat eltároló két M memóriagomb és kormány mögötti váltófülek gondoskodnak. Utóbbiak a Competition modellek esetében az alapfelszereltség részei és a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó rendkívül gyors manuális váltási üzemmódját teszik lehetővé. A modellpároshoz ráadásul mostantól az Alcantara-bevonatú BMW M sportkormány is elérhető, hasonló kialakítással és funkciókkal. Az opcionális extrafelszereltség részeként mindkét kormánykerék fűtéssel is kiegészíthető.
Az M-specifikus műszerfal-kialakításnak a középkonzolon elhelyezett vezérlőpanel is része, amely a váltókarnak vagy az automataváltó előválasztó kapcsolójának, a vörös Start/Stop gombnak, a BMW iDrive vezérlőtárcsájának, a Setup gombnak és az M Mode gombnak ad otthont. Utóbbiakkal a műszerfal kijelzői és a vezetést támogató rendszerek megannyi funkciói szabhatók személyre, illetve igazíthatók az adott vezetési szituáció körülményeihez.
Az utastérben átélhető versenyautós sportosság és modern prémium hangulat harmóniája az ergonomikus kialakítás, a számos M-specifikus stílusjegy és a prémium minőségű anyaghasználat eredménye. A vezérlőpanel, a pohártartók fedele és a műszerfal dekorbetétjei alapfelszereltségként Dark Graphite matt árnyalatban ragyognak. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring utasterébe az opcionális extrafelszereltség részeként az alumíniumból készült, rombuszmintás, antracit árnyalatú dekorbetétek, a szénszálból készült BMW M dekorbetétek és a finomra csiszolt alumínium dekorbetétek új változatai is megrendelhetők. A Competition modellek esetében a kormány küllői és a kormány mögötti váltófülek is szénszálból készült BMW M dekorbetéteket viselhetnek. A műszerfal az opcionális extrafelszereltség részeként Sensatec-bevonattal is megrendelhető, még tovább finomított felületszerkezettel.
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring alapfelszereltségét színesítő BMW M sportülések sokrétű elektromos állíthatósági lehetőséget kínálnak, amellyel tökéletesen beállítható a volán mögötti üléspozíció. Utóbbi a vezető ülésének memóriafunkciójával el is tárolható. Az utastér sportosságát az integrált fejtámlák és a világító márkaemblémák fokozzák tovább. A fűthető első ülések ugyancsak az alapfelszereltség részei, az opcionális extrafelszereltség részeként ülésszellőztetéssel kiegészítve. Az alapfelszereltségként kínált Merino bőrkárpitozás alternatíváiként teljes Merino bőrkárpitozás, kibővített BMW Individual Merino bőrkárpitozás és teljes BMW Individual Merino bőrkárpitozás is megrendelhető, egytől egyig négyféle árnyalatban.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, elektromosan állítható és fűthető M Carbon kagylóülések megteremtik a vezető és az autó közötti optimális kapcsolatot. Az ülések motorsportos funkcionalitása könnyűszerkezetes kialakítással, csúcstechnológiás műszaki megoldásokkal és kimagasló hosszútávú menetkomforttal párosul. Az ülőfelület és a háttámla szerkezeti elemeinél alkalmazott szénszál-erősítésű műanyag (CFRP), valamint az oldaltámaszok melletti és a fejtámlák alatti kivágások a saját tömeg tekintetében együttesen 9,6 kilogramm csökkenést eredményeznek az alapfelszereltségként kínált BMW M sportülésekhez képest.
BMW Ívelt Kijelző és új BMW 8.5 operációs rendszer
Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring modellpárosában a BMW 8.5 operációs rendszer alapjain futó, legkorszerűbb BMW iDrive kijelző- és járművezérlő technológia dolgozik. A vezető felé forduló, nagyfelbontású BMW Ívelt Kijelző és a BMW Intelligent Personal Assistant együttműködése lehetővé teszi az érintések és hangutasítások útján vezérelhető működtetést. Az M-specifikus tartalmakkal kiegészített BMW Ívelt Kijelző egyetlen üvegfelület mögött kínálja fel a 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és a 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző teljes egészében digitális párosát. Az M-specifikus tartalmak között a jármű aktuális állapotának részletes információi is megtalálhatók, amelyeknek birtokában a vezető maximálisan az autó előtt álló útra koncentrálhat. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán a BMW Head-Up kijelző is elérhető, amely ugyancsak M-specifikus stílusban vetíti ki a szélvédőre a vezetéshez kapcsolódó legfontosabb információkat – színes, digitális fordulatszámmérővel, sebességváltási kijelzővel és M View funkcióval.
A műszeregység és a központi kijelző M-specifikus tartalmait az alapfelszereltségként kínált automata légkondicionáló új kialakítású vezérlőfelülete egészíti ki: az utastéri hőmérsékletek és a légbefúvások intenzitásai, illetve az ülések és – amennyiben az adott modell felszereltségének része – a kormánykerék fűtése érintésekkel, a központi kijelző alsó éle mentén elérhető speciális menüsávon keresztül, illetve hangutasításokkal is beállíthatók, az adott modell felszereltségi szintjétől függően. A digitális megoldások terén alkalmazott innovációk térnyerésével párhuzamosan az utastérben egyre kevesebb gomb és kapcsoló kap helyet, a műszerfal pedig új formát ölt. A műszerfal közepén és két szélén elhelyezett szellőzőrostélyok új állítógombjai forgatással és billentéssel teszik lehetővé a kívánt légbefúvás irányának beállítását.
Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágítás a lábterek mellett a középkonzol első tárolórekeszeibe és az ajtókárpitokra is kiterjed. A technológia – amelynek kilencféle színvilága és fényerőssége teljes mértékben a bajor prémiummárka ügyfeleinek személyes preferenciáihoz igazítható – a műszerfal kontúrvilágítását is magába foglalja. A hangulatvilágítás funkciói között az üdvözlő- és elköszönő animáció is megtalálható, ahogyan a nyitott ajtókra és a beérkező telefonhívásokra figyelmeztető fényjelzések is.
A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszerrel párhuzamosan az adatátvitelt elősegítő két darab USB csatlakozó, a WiFi hotspot, valamint az Apple CarPlay® és az Android Auto™ használatát egyaránt lehetővé tevő okostelefon-integrálhatóság is az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés része. Az új BMW M3 limuzin és az új BMW M3 Touring fedélzetén 10 hangszóróval és 205 watt teljesítményű erősítővel dolgozó HiFi audiorendszer dolgozik, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig vezeték nélküli okostelefon-töltés is megrendelhető.
Célzott személyre szabhatóság az M Carbon külső felszereltségi csomaggal, az M Race Track csomaggal és az eredeti BMW M Performance alkatrészekkel
Az új nagyteljesítményű modellek precíz személyre szabhatóságát típus-specifikus M Carbon külső felszereltségi csomag segíti, még intenzívebben helyezve előtérbe a sportautók versenyzői génjeit. Az M Carbon külső felszereltségi csomag a szélesre tárt első légbeömlők és a hátsó diffúzor egyedi geometria szerint megtervezett betétjeit, a külső visszapillantó-házakat és a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült légterelő szárnyat (a BMW M3 limuzin esetében) tartalmazza. Az M Race Track csomag több mint 25 kilogrammal csökkenti a sportmodellek saját tömegét. A csomagnak a BMW M karbon-kerámia fékrendszer, az első M Carbon kagylóülések és a szénszálból készült utastéri dekorbetétek is részei.
Az eredeti BMW M Performance alkatrészekkel a bajor prémiumgyártó ügyfelei részletekbe menően szabhatják személyre új nagyteljesítményű sportautójuk dinamikus atmoszféráját és az általuk kínált vezetési élményt. A típus-specifikus alkatrészek között szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült elemek, felniközéppontban rögzített, kovácsolt BMW M Performance könnyűfém keréktárcsák, BMW M Performance szőnyegek és BMW M Performance kormánykerekek is megtalálhatók.
A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.