Az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio

A BMW M GmbH a nagyteljesítményű sportautó-paletta vadonatúj fejlesztésű kvartettjével gurít új mércét a luxusszegmens élére: bemutatkozik a vezetés abszolút élményét éltető portfólió négy csúcsmodellje, az új BMW M8 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), az új BMW M8 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 242 gramm / km), az új BMW M8 Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km) és az új BMW M8 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,6 – 10,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 241 – 246 gramm / km).

P90348795-big-orig

Az újdonságok a BMW M GmbH által kifejlesztett és sorozatgyártásba küldött eddigi legerősebb benzinmotorból merítik kivételes teljesítményüket. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as szív az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio modellpárosában 441 kW / 600 lóerő, a Competition modellekben pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes. A nagyteljesítményű erőforrás egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja teljesítményét és forgatónyomatékát a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáshoz.

A mérnökök a típus-specifikus futómű-technológiát a versenypályás használat egyedi követelményei szerint tervezték meg és finomhangolták. Az egyik legkiemelkedőbb műszaki újítás e téren a vadonatúj fejlesztésű, BMW M-specifikus integrált fékrendszer, amely kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget is kínál a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek. A BMW M GmbH új csúcsmodelljei 2019. június 25-27. között, a BMW Group müncheni, BMW Weltben megrendezendő #NEXTGen fesztiválján ünneplik világpremierjüket.

A hajtáslánc, a futómű-technológia és az aerodinamika mérnökien precíz együttműködését a BMW Group dél-franciaországi tesztpályáján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában, a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és sok más versenypályán hangolták tökéletesre a fejlesztők. A munkában a BMW M8 GTE versenyautóval szerzett tapasztalatok is fontos szerepet kaptak. Az erőforrás, a váltó és a futómű-technológia teljesítmény-központú egységével az új BMW M8 Coupé 3,3, az új BMW M8 Cabrio pedig 3,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új BMW M8 Competition Coupé mindezt 3,2, míg az új BMW M8 Competition Cabrio 3,3 szekundum alatt letudja.

 

Rendkívüli rendszerreakciók, kielégíthetetlen fordulatszám-éhség és hosszan tartó teljesítmény-leadás: V8-as benzinmotor hamisítatlan BMW M teljesítménykarakterisztikával

A magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as erőforrás a borotvaéles rendszerreakciók, a kielégíthetetlen fordulatszám-éhség és a kivételesen széles fordulatszám-tartományban fennálló, hosszan tartó teljesítmény-leadás magával ragadó harmóniáját testesíti meg. A 4.4 liter hengerűrtartalmú, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó motorban két darab optimalizált hatékonyságú turbófeltöltő – a „V” alakban elrendezett hengersorok közé építve –, egy közvetett töltőlevegő-hűtő, valamint egy 350 bar maximális nyomáson dolgozó közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer található. A kipufogócsonkokat szintén a hengersorok közé építették be a tervezők.

Az új BMW M8 Coupé és az új BMW M8 Cabrio modellpárosában az erőforrás percenkénti 1 800 és 5 600 főtengely-fordulat között állítja elő 750 Nm csúcs forgatónyomatékát, amely percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál jelentkező és egészen a percenkénti 7 200 főtengely-fordulatnál tiltó leszabályozásig kitartó, 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítménnyel párosul. A Competition csúcsmodellek percenkénti 5 800 főtengely-fordulatig fenntartják az erőforrás csúcs forgatónyomatékát, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál pedig 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény leadására képesek. A bajor prémiumgyártó által tömegtermelésben kínált eddigi legerősebb V8-as benzinmotort a végtelenül merev kapcsolódás érdekében speciális megoldások rögzítik a vázszerkezethez, amely minden korábbinál élénkebb gázreakciót és még gyorsabb gyújtást, az utastérben pedig intenzívebb motorhangot garantál.

A hajtáslánc üzemi hőmérsékletének optimalizálásáról minden pillanatban kifinomult hűtési rendszer gondoskodik, legyen szó akár hétköznapi, akár versenypályás használatról. A központi hűtőmodult ezért két plusz hűtőkör egészíti ki, ráadásul a rendszer része egy kiegészítő motorolaj-hűtő és egy önálló váltóolaj-hűtő is. A versenypályás használat egyedi kihívásaival egy forradalmian új kenési szisztéma száll szembe: a mérnökök az olajteknő elejére egy kisebb olajkamrát terveztek, amely extrém igénybevétel esetén avatkozik be az olajozásba. A speciális motorolaj-ellátást így egy plusz szívóág egészíti ki, amely szükség esetén az első kamrából merít olajat az optimális működéshez. Ez utóbbi még a legextrémebb hossz- és oldalirányú gyorsulások esetén is garantálja az erőforrás tökéletes kenését.

Nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó Drivelogic-kal és BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás

Az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio hajtásláncában egy nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó dolgozik, amelynek működési elvét a bajor prémiummárka ügyfelei a vadonatúj tervezésű előválasztó karon található Drivelogic gombbal háromféle váltási karakterisztika szerint állíthatják be, hatékonyra, sportosra és rendkívül dinamikusra. A kormány mögött BMW M-specifikus váltófülek segítik a manuális sebességváltást.

Az új BMW M8 csúcsmodellek lélegzetelállító menetteljesítményének felépítésében a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás is kulcsfontosságú szerepet játszik. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű központilag vezérelt együttműködése minden vezetési szituációban garantálja, hogy a motorból érkező erő veszteségek nélkül jut az aszfaltra, a központi operációs rendszer „Beállítások” menüpontjában pedig a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek arra is lehetőségük van, hogy az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD meghajtást 4WD Sport üzemmódra váltsák, amely az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték nagyobb arányát a hátsó tengelyre továbbítja. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) kikapcsolásával a 2WD üzemmód is elérhetővé válik. Ilyenkor a technológia kizárólag a hátsó kerekeket hajtja, a legtapasztaltabb pilóták színtiszta vezetési élményét pedig semmiféle menetstabilizáló rendszer nem befolyásolja.

 

BMW M-specifikus futómű-technológia extrém feszes hangolással

Az új BMW M8 csúcsmodellek a BMW M GmbH által fémjelzett vezetési élmény abszolút esszenciáját testesítik meg, amelyek még a legextrémebb vezetési szituációkban is verhetetlen iránystabilitást, a legerősebb oldalirányú gyorsulások esetén is lineáris keresztirányú terhelés-felépülést és határon autózás közben is semleges kormányviselkedést garantálnak. A típus-specifikus futómű-technológia alkatrészeit és finomhangolásukat intenzív versenypályás tempóknál tökéletesítették a mérnökök. Az új kvartett futómű-technológiája ugyanakkor a fejedelmi luxusautóra vágyó ügyfelek kényelmi elvárásainak is maradéktalanul megfelel, nem csupán a hétköznapokban, de a hosszabbra nyúló utazások alkalmával egyaránt.

A nagyteljesítményű sportautók kivételesen dinamikus vezethetősége érdekében a hátsó tengelyen számos speciális alkatrész dolgozik. Az új BMW M8 csúcsmodellek letaglózó agilitását BMW M-specifikus, kovácsolt felfüggesztések, a rugóstagok és a lengéscsillapítók precíz rendszerreakcióit pedig a minden korábbinál feszesebb stabilizátorok fokozzák. Az újdonságok versenyautós irányíthatóságát a frontrészen alkalmazott merevítő megoldások emelik új dimenzióba: a motortérben egy tűzfalhoz rögzített toronymerevítő és egy vadonatúj fejlesztésű, integrált oldalcsatlakozásokkal kiegészített, rendkívül merev szerkezeterősítő panel is található. A hátsó tengelyen acél X-merevítő és alumíniumból készült támasztótag felel a minden korábbinál feszesebb vázkapcsolatért.

Az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio széleskörű alapfelszereltségének a BMW M-specifikus adaptív futómű is része, amely elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és BMW M Servotronic funkcióval felszerelt, elektromechanikus szervokormánnyal dolgozik. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) tökéletesen együttműködik a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással és az aktív M differenciálművel, sőt mi több, M Dinamikus Módot (MDM – M Dynamic Mode) is kínál. Utóbbi nagyobb szabadságot enged a kerekek megcsúszásának és a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve kivételesen sportos, erőcsúsztatásokkal végigfűzött kanyarodásokat is lehetővé tesz. Az alapfelszereltség 19” méretű, ikerküllő-dizájnú BMW M könnyűfém keréktárcsákat és nagyteljesítményű gumiabroncsokat tartogat, elöl 275/40 R19, hátul pedig 285/40 R19 méretben.

Integrált fékrendszer konfigurálható pedál-visszajelzésekkel

Az alapfelszereltségként kínált BMW M fékrendszer alternatívájaként az új BMW M8 csúcsmodellek alá BMW M karbon-kerámia fékrendszer is megrendelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként. Mindkét változat a BMW M-specifikus integrált fékrendszer csúcstechnológiás elvei mentén működik, amelyeknek köszönhetően a fékek reagálási sebessége, erőssége és vezérlőfunkciói is személyre szabhatók. Az optimális lassuláshoz szükséges féknyomást egy elektromos egység állítja elő, amely intenzívebb működést, optimalizált pedál-visszajelzéseket, a menetstabilizáló rendszerekkel pedig jelentősen gyorsabb és pontosabb együttműködést garantál.

A BMW M modellek számára kifejlesztett, új fékrendszer kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál: a COMFORT üzemmód a komfortos vezetési élmény működési elvét részesíti előnyben, SPORT üzemmódban pedig a fékpedál már a legenyhébb érintésre is végtelenül közvetlen, azonnali fékhatással reagál.

Összetéveszthetetlen formanyelv a dinamizmus és az exkluzivitás jegyében

Az új BMW M8 csúcsmodellek exkluzivitását a nagyteljesítményű sportautók típus-specifikus, funkcionális szempontok szerint megtervezett kiegészítői fokozzák. Az újdonságok dinamikus kiállását és exkluzív atmoszféráját nagyméretű első légbeömlők, ikerlamellákkal szerelt BMW M hűtőrács, az első kerekek mögött BMW M légkivezető nyílásokkal kiegészített, erőtől duzzadó kerékjárati ívek, hátsó légterelő szárny, kontraszt-árnyalatú diffúzorral ellátott hátsó lökhárító és aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó-házak teremtik meg. Az opcionális extrafelszereltség részeként M Carbon külső felszereltségi csomag is megrendelhető.

Az új BMW M8 Coupé jellegzetes stílusjegyei közé tartozik a szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tető duplahullám-kontúrja, amely a klasszikus versenyautók emlékét idézi. Az új BMW M8 Cabrio utasait eközben prémium minőségű szövetből készült, feszes vászontető védi az időjárási viszontagságoktól. A többrétegű tető egyetlen gombnyomással nyitható és zárható, mindössze 15 másodperc alatt, akár utazás közben is.

 

Utastér: hamisítatlan BMW M élmény luxus hangulatban

A nagyteljesítményű sportautó-kvartett utasterében a BMW M-specifikus kialakítás és a progresszív luxus magával ragadó harmóniája kel életre. Az új BMW M8 Coupé, BMW M8 Competition Coupé, BMW M8 Cabrio és BMW M8 Competition Cabrio alapfelszereltségének a típus-specifikus bőrkárpitozás, a BMW Display Key okoskulcs, a BMW M-specifikus tartalommal dolgozó BMW Head-Up kijelző, a Driving Assistant csomag, a parkolóasszisztens (Parking Assistant) és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés (navigációs rendszerrel és BMW Intelligens Személyi Asszisztenssel) is része. Az újdonságok kényelmét és biztonságát az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, további vezetést támogató tételek fokozhatják.

A középkonzolon található új „Setup” gombbal a bajor prémiumgyártó ügyfelei az erőforrás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját a saját preferenciáik, illetve az adott vezetési szituáció követelményei szerint hangolhatják át. Mindezt az erőforrás kiválasztott orgánumával, a nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó karakterisztikájával, a menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) érzékenységével és az automatikus motorleállítás és –indítás működésével (Auto Start Stop) együtt a kormányon található M1 és M2 memóriagombokra konfigurálhatják rá, így a jármű teljes kívánt beállítása egyetlen gombnyomással aktiválható.

Szintén újításként debütál a középkonzolon az „M Mode” gomb, amelyen keresztül a bajor prémiummárka ügyfelei a vezetést támogató rendszereket, illetve a digitális műszerfal és a BMW Head-Up kijelző tartalmát szabhatják személyre.  Az „M Mode” gombbal a ROAD és a SPORT vezetési üzemmódok válnak aktiválhatóvá, a Competition modellek kiváltságaként elérhető TRACK üzemmód pedig a versenypályás használat követelményei szerint hangolja át a nagyteljesítményű sportautókat. Az opciók változtatásával a kijelzőkön megjelenített tartalmak és információk is változnak, a vezetést támogató rendszerek menetbiztonsági közbeavatkozásai pedig – úgy mint az aktív fékezés vagy az aktív kormányzás – minimálisra csökkennek, vagy teljesen megszűnnek.

 

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.