A poznańi üzem bővítése több, mint két évet igényelt, és most már majdnem befejeződtek az új Caddy teljesmértékű gyártásának előkészületei. Az átalakítás során elvégzett változások között szerepelt egy logisztikai csarnok felépítése, a karosszéria műhely kibővítése és a gyár helyének átalakítása.
Dietmar Mnich, a Volkswagen Poznań igazgató tanácsának elnöke és a poznańi gyár igazgatója: „A tőkebefektetés mintegy 90%-át arra fordítottuk, hogy előkészítsük a gyárat a legújabb típusok, különösen az új Caddy gyártására. A gyártási folyamatok első tesztelésére szolgáló néhány gépkocsi jelenleg “halad át” az új létesítményeken. A teljes gyártás megindításást szeptemberre tervezzük, majd fokozatosan növeljük a mennyiséget, és végül 2021-ben érjük el a teljes kapacitást.”
Az üzemi terület összevonása
A bővítési folyamat első szakasza az üzemi telephely két részének összevonása volt, mert ezeket korábban egy kisebb közút választotta el. A helyi közösséggel folytatott előremutató párbeszédnek köszönhetően 2019 januárjában lehetőség nyílt az út gyár területére történő integrálására, és így az üzem mindkét részét egy helyszínre sikerült összevonni.
Új logisztikai csarnok
A következő lépés az új logisztikai csarnok felépítése volt. Ez 46 000 négyzetméternyi raktárterületet biztosít a Caddy és a T6.1 gyártásához szükséges alkatrészek – motorok, lökhárítók, oldalsó ablakok, ajtó burkolat panelek, válaszfalak és üzemanyagtartályok – számára. Azzal, hogy a csarnok közvetlenül a gyártóüzem mellett helyezkedik el, a jövőben napi 260 tehergépkocsi fuvart lehet megspórolni Poznań és a Swarzędz-i telephely között.
A karosszéria műhely bővítése – további 14 000 négyzetméternyi terület és 450 új robot
Az elmúlt két év legnagyobb pénzügyi és szervezeti kihívása a karosszéria műhely kibővítése volt. A 14 000 négyzetméter területű és 200 000 köbméternyi tároló kapacitással rendelkező csarnokon túl a Volkswagen Poznań mindenekelőtt a korszerű technológiába fektetett be: az új Caddy karosszéria műhelyében 450 új, többfunkciós robotot használnak. Ezek lehetővé teszik a nagy szilárdságú, melegen formázott fémlemezek pontos megmunkálását és hegesztését. Ugyanakkor a karosszéria műhely automatizáltsági szintje az eredeti 43%-ról 80%-ra nő.
Új szakképesítések a gyártásban
A gyártási folyamatok automatizálása átfogó szervezeti változásokat is magával hoz. „A műszaki fejlődéssel együtt az alkalmazottak számára megjelenik a követelmény, hogy új szakképesítéseket sajátítsanak el. Az új Caddy karosszériájának elkészítése sokkal kevesebb kézi munkát igényel, ugyanakkor az üzem és a gépek irányításával kapcsolatos igények közel háromszorosára növekednek. Az elmúlt két évben így több, mint 1 800 alkalommal került sor képzésre a poznańi üzemben, amelynek célja a csapat átképzése és továbbképzése volt az új feladatainak elvégzéséhez ”- mondta Jolanta Musielak, az igazgató tanácsnak az emberi erőforrásokért és az igazgatásért felelős tagja.