A Golf a legsikeresebb európai autó, melyből eddig több mint 35 millió darabot értékesítettek. A bestseller történetének új fejezete 2019. október 24-én kezdődik, a nyolcadik generációs, digitalizált, összekapcsolt és intuitív Golf világpremierjével. A Golf még soha nem volt ilyen előremutató. Az egyidejűleg bevezetett hibrid változatokkal elektromossá teszi a kompakt osztályt. Digitális belső tere az intuitív működés új dimenzióját teszi elérhetővé. Az asszisztens rendszerekkel támogatott vezetés akár 210 km / h sebességig is lehetséges. Ez az első Volkswagen, amely a Car2X-en keresztül képes a forgalmi helyzetek adatainak intelligens feldolgozásra, vagyis előre tud figyelmeztetni a veszélyekre. Világpremierjére Wolfsburgban került sor, ahol a Golf pályája elindult, és ahol az utóbbi 45 évben gyártották és fejlesztették. Az új Golf decemberben lesz elérhető a piacon.
„Hét generációja során a Golf több mint 35 millió vásárlóra volt rendkívüli hatással. Az egész autóipar egy új, ismét meghatározónak bizonyuló Golfra vár ”- mondta Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatóságának elnöke. Technológiai szempontból a Golf 45 évvel ezelőtti debütálása óta a mostani változat hozta a legnagyobb előrelépést. Ralf Brandstätter, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója ezzel kapcsolatban elmondta: „Ez az autó teljesen új, de természetesen a Golf mindig Golf marad, hiszen a mögötte álló koncepció is időtálló. Ez az autó évtizedek óta meghatározza márkánkat, és a Golf következetesen mindenki számára elérhetővé tette az új technológiákat.”
Tény, hogy az új Golf sok ember számára elérhetővé teszi a fenntartható mobilitást. Ráadásul ezzel a Golffal a Volkswagen a digitalizált és önkifejező működés felé tesz lépést. Klaus Bischoff, a Volkswagen vezető formatervezője: „Egy olyan világban, ahol a dolgok egyre inkább kiteljesednek, az új Golf lehetővé teszi vezetőjének, hogy intuitív módon működtesse a járművet.” Gyakorlatilag az összes kijelző és vezérlőegység digitális: az új műszerek és az online információs és szórakoztató rendszerek érintőgombokkal és érintős panelekkel ellátott kijelzőkön kapcsolódnak egymáshoz. Opcionálisan elérhető egy szélvédőre vetítő head-up kijelző is, hogy tovább bővítse a rendelkezésre álló információk körét.
Öt hibrid hajtás az új Golfhoz
Az új Golffal a Volkswagen hibrid offenzívát indít. A márka első modelljeként a nyolcadik Golf nem kevesebb, mint öt hibrid hajtású változatban kapható. Bemutatója a 48V-os technológia premierje is egyben: a szíjas generátor-önindító, a 48V-os lítium-ion akkumulátor és a legújabb generációs hatékony TSI-motorok új mild-hibrid hajtást alkotnak az eTSI-ben. Ez kézzelfogható előnyökkel jár: a fogyasztás akár 10%-kal csökkent (a WLTP alapján), és futása közben a jármű rendkívül mozgékony és kényelmes vezetési élményt ad. A Volkswagen három teljesítménnyel kínálja az eTSI Golfot: 81 kW / 110 LE, 96 kW / 130 LE és 110 kW / 150 LE.
A bestseller nyolcadik generációja két plug-in hibrid hajtású változatban is kapható lesz. Az új efficiency változat 150 kW / 204 PS teljesítményt ad le, míg a nagyon sportos GTE 180 kW / 245 LE teljesítményt nyújt. Mindkét változatban a plug-in hibrid hajtású Golf egy új, 13 kWh-os lítium-ion akkumulátorral kerül bevezetésre, amely nagyobb, mintegy 60 kilométeres elektromos üzemű hatótávolságot tesz lehetővé, és ideiglenesen a Golfot nulla kibocsátású járművé teszi.
Hatékony benzin- és dízelmotorok – akár 17%-os megtakarítás a fogyasztásban
Az új Golf hajtáslánc változatai között szerepel benzin (TSI), dízel (TDI) és földgáz hajtás (TGI), két négyhengeres benzinmotor, 66 kW / 90 LE és 81 kW / 110 LE teljesítménnyel, két négyhengeres dízelmotor 85 kW / 115 LE és 110 kW / 150 LE teljesítménnyel, és TGI 96 kW / 130 LE teljesítménnyel. Az új TSI változatok különösen alacsony fogyasztási értékekkel és károsanyag kibocsátással bírnak, köszönhetően az olyan elemeknek, mint az innovatív TSI Miller belső égési folyamat. A TDI hajtásláncokban az újdonság az, hogy a Volkswagen twin-dosing technológiát (két SCR-katalizátort) alkalmaz a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás jelentős, akár 80%-os csökkentésére; emellett a TDI fogyasztása akár 17%-kal is csökkent az előzőhöz képest.
Állandó kapcsolatban – Car2X rendszer mint széria felszereltség
A rendszereket nemcsak egymással kapcsolták össze, hanem az online csatlakozási egységnek (OCU) köszönhetően a Golfon kívüli világhoz is kapcsolódnak. A széria OCU integrált eSIM linkeket tartalmaz a „We Connect” és a „We Connect Plus” online funkciókhoz és szolgáltatásokhoz. Az új Golf az első Volkswagen, amely alaphelyzetben is kapcsolódik a környezetéhez a Car2X rendszeren keresztül, mely a vezetőnek a kijelzőn megjeleníti a közlekedési infrastruktúra jeleit és más, 800 méter távolságon belül lévő járművektől származó információkat. A Golf ezeket a figyelmeztetéseket meg is osztja más Car2X modellekkel. A helymeghatározás intelligenciája valósággá válik, és ez a közlekedés biztonsága új szakaszának kezdetét jelenti.
1Az új Golf – A jármű még nincs kereskedelmi forgalomban.