Az új MINI John Cooper Works GP

A motorsport-génekkel átitatott négykerekű ritkaság harmadik generációja új menetdinamikai mérceként érkezik meg a prémium kisautók szegmensébe: az új MINI John Cooper Works GP (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 167 gramm / km) a brit prémiumgyártó sorozatgyártásban kínált eddigi leggyorsabb modelljeként ünnepli világpremierjét.

P90376699-mini-john-cooper-works-gp-11-19-2250px

A motorháztető alatt egy 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményre képes, négyhengeres benzinmotor dolgozik, amely a háromajtós MINI műszaki alapjaira épített, kétüléses élsportolót 5,2 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az új MINI John Cooper Works GP a november 22. és december 1. között nyitva álló Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon gurul ki először a nagyközönség elé, majd ezt követően a MINI oxfordi gyárából egy 3 000 darabban legyártott limitált szériaként érkezik meg az utakra. A brit prémiumgyártó legnagyobb motorsport-rajongói 2020 márciusában vehetik át az újdonság első példányait.

A kirobbanó teljesítményű menetdinamika a márka által kisautóba valaha épített legerősebb motorban gyökerezik, amelyhez a méltó futómű-technológiát a MINI John Cooper Works évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva finomhangoltak a mérnökök, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szerint megtervezett karosszériát pedig nem csupán aerodinamikalilag optimalizálták, de végtelenül merevvé is tették. Az új MINI John Cooper Works GP páratlanul sportos menetteljesítménnyel és felülmúlhatatlan agilitással kecsegtet, amely a klasszikus Mini hatvan évvel ezelőtti bemutatkozása óta elválaszthatatlanul egybeforrt a tervezőmérnökként legendává érett John Cooper nevével. Az erőteljes motor és az agilis vezethetőség kettőse nem csupán az utakon, de a zárt versenypályákon is sikert sikerre halmozott: a brit prémiumgyártó négykerekűi a Brit Túraautó-bajnokság futamain, a Monte Carlo Ralin, a MINI Challenge verenysorozatban és a Dakar Ralin is aranyéremig jutottak.

Az új MINI John Cooper Works GP exkluzív karakterét a vezetés extrém élményét szem előtt tartva alkották meg a tervezők. Kirobbanó teljesítményű erőforrásával és versenyautós menetdinamikájával az újdonság büszkén pózol a MINI és a MINI John Cooper Works modellpaletta trónján. Az élsportoló 55 kilowattal / 75 lóerővel licitál rá a MINI John Cooper Works modell maximális teljesítményére, amellyel sokkalta kimagaslóbb pozíciót tölt be a brit prémiumgyártó portfólióján, mint a 2 000 példányban legyártott két korábbi generáció képviselői. A MINI John Cooper Works GP felszereltségi csomaggal felvértezett MINI Cooper S 2006-ban, majd a MINI John Cooper Works GP 2013-ban ünnepelte világpremierjét, 160 kW / 218 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotorral, típus-specifikus futómű-technológiával, valamint exkluzív stílusjegyekkel és felszereltségi tételekkel. A MINI John Cooper Works GP harmadik, új generációja új szintre emeli a kisautókban átélhető vezetési élményt: a sorozatgyártás előtti tesztfázisban az élsportoló kevesebb, mint nyolc perc alatt ért körbe a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, amely több mint fél perccel jobb idő, mint közvetlen elődmodelljéé.

Az új MINI John Cooper Works GP főbb jellemzői

  • Soros négyhengeres, 2.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotor MINI TwinPower Turbo technológiával, 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménnyel és 450 Nm csúcs forgatónyomatékkal.
  • A MINI John Cooper Works modellhez képest 55 kilowattal / 75 lóerővel nagyobb maximális teljesítmény.
  • Gyorsulás álló helyzetből 100 km/órás sebességre 5,2 másodperc alatt.
  • Az új MINI John Cooper Works GP végsebességét nem szabályozza le a vezérlőelektronika, így 265 km/óra.
  • Típus-specifikus kenési- és hűtőrendszer a maximális teljesítmény elérése érdekében.
  • Típus-specifikus sport kipufogórendszer az érzelmekben gazdag, legmélyebb orgánum érdekében.
  • Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó az első tengelyen integrált mechanikus differenciálzárral.
  • Motorsport-kialakítású és -hangolású futómű-technológia, amely a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel csökkenti az élsportoló hasmagasságát.
  • Kivételesen nagy teljesítményű sport fékrendszer.
  • Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések.
  • Típus-specifikus első és hátsó koptatók.
  • Duplaszárnyas hátsó légterelő szárny.
  • Szénszál-erősítésű műanyagból készült, erőteljes kerékjárat-szélesítések.
  • Versenyautós utastér két üléssel és típus-specifikus műszerfallal.

A vérpezsdítő teljesítmény forrása: a MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó, négyhengeres benzinmotor

Az új MINI John Cooper Works GP négyhengeres szívét a minél nagyobb maximális teljesítmény leadása érdekében tervezték meg a mérnökök, a MINI John Cooper Works modelleket fejlesztő mérnökök több évtizedes motorsport-tapasztalatára támaszkodva. A 2.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás a legkorszerűbb MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozik, a jelentős mértékben megnövelt teljesítmény pedig a MINI John Cooper Works modell erőforrásához képes alkalmazott megannyi apró módosítás eredménye. Ilyen többek között a megerősített főtengely, a típus-specifikus dugattyúk és hajtókarok, valamint az optimalizált hűtésű torziós rezgéscsillapító.

A négyhengeres motor extrém teljesítményéhez mindezeken felül egy vadonatúj fejlesztésű turbófeltöltő is hozzájárul, amelyet a tervezők a kipufogócsonkba integráltak és a rendszerreakció optimalizálása érdekében légtelenítő szeleppel láttak el. Az új MINI John Cooper Works GP erőforrásának sűrítési aránya a turbófeltöltő nagyobb töltési nyomásával párhuzamosan 10,2-ről 9,5-re csökkent. A szívócső ugyancsak új: a nagyobb légbevezető nyílás és a vastagabb csőátmérő minden korábbinál intenzívebb levegő-ellátást biztosít.

A közvetlen üzemanyag-befecskendezés legújabb generációja azonnali teljesítmény-leadást garantál. A vadonatúj tervezésű, többcsatornás befecskendezők és a szelepek közötti központi elrendezés nagyobb befecskendezési nyomást eredményez, amelynek következtében az üzemanyag 350 bar maximális befecskendezési nyomással érkezik meg az égéstérbe. A végtelenül finom porlasztási technika mérnökien precíz üzemanyag-adagolást tesz lehetővé, amely nem csupán tisztább égést, de hatékonyabb belső működést is eredményez. A MINI TwinPower Turbo technológia ezen felül a BMW Group által szabadalmazott VALVETRONIC változó szelepvezérlés és a kétoldali, dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás legkorszerűbb innovációit is kamatoztatja.

Sőt mi több, az új MINI John Cooper Works GP erőforrásának optimális működését típus-specifikus kenési rendszer is segíti, hogy a benzinmotor még a legextrémebb vezetési szituációk közepette, a zárt versenypályák végtelenül dinamikus hossz- és oldalirányú gyorsulásai esetén is maximális teljesítménnyel üzemelhessen.

Azonnali teljesítmény-leadás és zabolátlan tolóerő

Az erőforrás és a MINI TwinPower Turbo technológia részletekbe menő módosításai minden korábbinál gyorsabb rendszerreakciókat hívtak életre, amelynek köszönhetően az erőforrás már a gázpedál legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással és még a legfelső fordulatszám-tartományban is bődületes tolóerővel reagál. A négyhengeres motor percenkénti 1 750 főtengely-fordulatnál adja le 450 Nm csúcs forgatónyomatékát és egészen percenkénti 4 500 főtengely-fordulatig fenntartja. A 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítmény percenkénti 5 000 és 6 250 főtengely-fordulat között mindvégig a vezető rendelkezésére áll.

A motortérben dolgozó erőforrás maximális teljesítménye és csúcs forgatónyomatéka páratlan gyorsulási manővereket garantál. Az új MINI John Cooper Works GP 5,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, haladás közben pedig a motor rugalmasságának köszönhetően még a nagyobb kategóriájú sportautókat is képes maga mögé utasítani. A zabolátlan erő áramlását a motor vezérlőelektronikája sem töri meg, még a magasabb sebességtartományban sem. Az új MINI John Cooper Works GP végsebessége így 265 km/óra.

Típus-specifikus sport kipufogórendszer az érzelmekben gazdag, legmélyebb orgánum érdekében

Az erőforrás zabolátlan teljesítmény-leadását és a legmagasabb tartományba pörgő fordulatot az új MINI John Cooper Works GP típus-specifikus fejlesztésű, érzelmekben gazdag sport kipufogórendszere szólaltatja meg. Visszafogott, nyugodt haladás esetén a rendszer lágyan sportos hangzással operál, padlógáz esetén azonban a zárt versenypályák orgánumát varázsolja az utakra. A sport kipufogórendszer hangzása nagymértékben hozzájárul a brit prémiumgyártó ügyfeleinek felejthetetlen vezetési élményéhez.

Az egycsatornás rendszer a hátsó tengely magasságában egy kifejezetten nagyméretű dobba csatlakozik, amelyből két matt felületű, rozsdamentes acélból készült, egyenként 90 milliméter átmérőjű kipufogóvég ágazik ki a hátsó lökhárító közepén. A versenyautós megoldás az új MINI John Cooper Works GP letaglózó menetteljesítményét nyomatékosítja. A sport kipufogórendszer károsanyag-kibocsátási értékének optimalizálását benzinüzemű részecskeszűrő segíti, amelynek köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány követelményeinek is maradéktalanul megfelel.

Önálló hűtőrendszer egyenesen a motorsport élvonalából

Az erőforrás kirobbanó teljesítménye nem csupán a zárt versenypályákon, de a hétköznapok útjain is vérpezsdítő menettulajdonságokat ígér, a megnövelt teljesítmény azonban extrém hőtermeléssel és mint ilyen, rendhagyó hűtési igényekkel jár. A tervezőmérnökök ezért az új MINI John Cooper Works GP motorterébe önálló hűtőrendszert fejlesztettek: az erőforrás minden vezetési szituációban optimális működését egy magas hőmérsékletű hűtőkör garantálja, amely két külső hűtővel, egy megnövelt térfogatú hűtővíz-tartállyal, típus-specifikus csövezéssel és egy nagyobb teljesítményű, elektromosan vezérelt hűtőventilátorral dolgozik.

A benzinmotor bemelegedésének optimalizálása érdekében a forgattyúház hűtése egy új, osztott hűtőszelepnek köszönhetően ideiglenesen kikapcsolható. Az automataváltó ugyancsak önálló hűtőkörrel dolgozik.

Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó integrált mechanikus differenciálzárral

A nagyteljesítményű erőforrást a mérnökök keresztben építették be az új MINI John Cooper Works GP motorterébe, kirobbanó teljesítményét és kimagasló forgatónyomatékát pedig egy motorsport élvonalából átemelt technológia továbbítja az első kerekek felé. A brit prémiumgyártó új élsportolója már az alapfelszereltség részeként egy típus-specifikus karakterisztikájú, integrált mechanikus differenciálzárral ellátott, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval szerelve gurul le a gyártósorról. A technológiát még tovább fejlesztett belső hatékonyság és szélesebb fokozatkiosztás jellemzi, az áthidaló tengelykapcsoló pedig a váltások után azonnali összezárással fokozza a motor és a váltó közötti közvetlen kapcsolatot, amely precíz rendszerreakciót és abszolút vezetési élményt ígér. A kifejezetten sportos váltási stratégiát vadonatúj váltóvezérlő rendszer garantálja, a váltás akusztikáját és a simább fokozatváltásokat pedig vadonatúj fejlesztésű rezgéscsillapítás javítja. A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót a brit prémiumgyártó ügyfele egy típus-specifikus előválasztó karról vezérelheti, a manuális sebességváltásokat pedig a kormány mögé alapfelszereltségként szerelt váltófülek teszik lehetővé.

A nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó típus-specifikus hangolása az új MINI John Cooper Works GP átfogó hajtáslánc- és futómű-technológiai innovációinak része, amelyet a tervezőmérnökök az egyedülálló menettulajdonságok érdekében, a maximális teljesítmény szempontjai szerint álmodtak meg. Utóbbi a rendkívül gyors fokozatváltásokban és a tökéletesen alkalmazkodó rendszerreakciókban is visszaköszön, a technológia ugyanis a közvetlen visszaváltásokra motorfékezéssel, a több fokozatot átugró visszakapcsolásokra pedig erőteljes teljesítmény-leadással reagál. Az automataváltó sport üzemmódjában (DS) ráadásul a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó magasabb fordulatszám-tartományig engedi pörgetni a motort, a manuálisan vezérelt fokozatváltásokat pedig a másodperc ezredrésze alatt elvégzi.

Az automataváltóban egy integrált mechanikus differenciálzár gondoskodik arról, hogy dinamikus kanyarodás közben a bal első és a jobb első kerék is a lehető legoptimálisabb tapadást érje el. A technológia szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control), így laza terepen és mostoha időjárási körülmények közepette is képes optimalizálni az új MINI John Cooper Works GP tapadását, sportos vezetési stílusban vett kanyarodás esetén pedig a menetdinamika fenntartásáért felel. Terhelés alatt a rendszer akár 31 százalékos összezárásra is képes. Záró funkciójának köszönhetően a differenciálmű a motorból érkező erőtöbbletet mindig az optimális tapadás fenntartása érdekében képes elosztani a két első kerék között: az egyik kerék kipörgése esetén a differenciálmű a teljesítményt és a forgatónyomatékot automatikusan a másik oldalra terheli át, amellyel fenntartja a menetdinamikát és megelőzi a tapadásvesztést, még az azonos oldali kerekek eltérő súrlódási értékei esetén is. A differenciálzár intenzív kanyarváltások közben és a kanyaríveket követő padlógázas kigyorsításokkor is hasonlóképpen, a motorerő célzott átterheléseivel segíti az élsportoló agilitását.

Extrém merev karosszériaváz, feszes motorbeágyazás és kerékfelfüggesztések

Az erőforrás, az automataváltó és a futómű-technológia feszes kapcsolatának, valamint a karosszériaváz extrém merevítéseinek köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP már a legkisebb kormánymozdulatokra és a legenyhébb gázpedál-érintésekre is azonnali, mérnökien precíz rendszerreakciókkal válaszol. Kivételes újítás e téren a típus-specifikus motorbeágyazás, amelyet a mérnökök kifejezetten az új MINI John Cooper Works GP modellhez fejlesztettek ki. A motor, a váltó és a karosszériaváz rendkívül feszes kapcsolata még tovább fokozza a hajtáslánc rendszerreakcióit.

A kardánalagút helyén plusz merevítések támasztják meg az ugyancsak újratervezett hátsó tengelyt, amely körül egy négyszög alakú segédváz garantálja a legmagasabb szintű oldalirányú gyorsulás szerint hangolt kerékfelfüggesztési beállításokat. Az első tengelyen toronymerevítők hivatottak optimalizálni a futómű-rögzítéseket.

Típus-specifikus futómű-hangolás és GP üzemmóddal kiegészített dinamikus menetstabilizáló rendszer

Az új MINI John Cooper Works GP típus-specifikus hangolású futómű-technológiája a brit prémiumgyártó által fémjelzett, gokartosan agilis vezetési élmény új dimenzióját váltja valóra. A kerékfelfüggesztéseket a tömegtermelést megelőző intenzív tesztelések és finomhangolások során a fejlesztőmérnökök a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján és a világ számos versenypályáján igazították az élsportoló extrém teljesítményéhez: a szimpla-ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztés és a többkaros hátsó kerékfelfüggesztés típus-specifikus változatát a strapabíró kialakítás, a sportautós kinematika és a csökkentett saját tömeg szempontjai szerint fejlesztették tovább, hogy a benzinmotor letaglózó teljesítménye vérpezsdítő vezetési élményként juthasson át az aszfaltra. Az agilitás fokozása érdekében kiszélesítették a nyomtávokat, az autó hasmagassága pedig a MINI John Cooper Works modellhez képest 10 milliméterrel lejjebb került. A típus-specifikus hangolású futómű-technológiának a speciális spirálrugók, lengéscsillapítók és stabilizátorok egyaránt részei. Az új fejlesztésű függőcsapok az első kerekek nagyobb szögű dőlését teszik lehetővé, a hátsó tengely egyedi kinematikájának köszönhetően pedig az élsportoló még a legdinamikusabban vett kanyarokban is képes továbbítani az oldalirányú gyorsulás mértékét. Az önkéntelen kormánymozdulatok közben mindkét tengelyen edzett stabilizátor-csapágyak optimalizálják a kerekek futását.

Az új MINI John Cooper Works GP futóművében apró finomítások fokozzák a modell precíz irányíthatóságát, a tartócsapágyakban például az első és a hátsó tengelyen is merevebb gumik kaptak helyet. A hátsó tengely keresztlengőkarjait a külső végeken gumi helyett fémből készült gömbfejekkel szerelték, míg a belső csatlakozási pontokon merevebb gumik dolgoznak. A motortérben húzódó toronymerevítőt közvetlenül az első tengely tartócsapágyaihoz csavarozták.

Az elektromechanikus szervokormány alap funkciói között a sebességfüggő szervo-rásegítés is megtalálható, amely alacsony sebességnél a kényelmes manőverezhetőséget, magasabb tempónál pedig a precíz irányíthatóságot hivatott fokozni. Az alapbeállítás alternatívájaként a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) GP üzemmódot is kínál, amelyet a brit prémiumgyártó ügyfelei egy billenőkapcsolóval aktiválhatnak. A technológia kitolja a fékrendszer és a motorvezérlő elektronika közbeavatkozási küszöbértékét, amely a mechanikus differenciálzárral együttműködve minden korábbinál agilisabb kormányozhatósággal ruházza fel az új MINI John Cooper Works GP modellt. A dinamikus menetstabilizáló rendszert vezérlő billenőkapcsolóval adott esetben ráadásul a DSC teljes mértékben ki is kapcsolható.

Sport fékrendszer és kovácsolt könnyűfém keréktárcsák

Az új MINI John Cooper Works GP sport fékrendszere még a legintenzívebb igénybevétel esetén is extrém lassulást garantál. Az első tengely végein dolgozó, 360 milliméter átmérőjű és 30 milliméter vastag féktárcsákat Chili Red árnyalatúra fényezett, MINI John Cooper Works logóval ellátott négydugattyús fix nyergek, a hátsó kerekek mögé szerelt tárcsákat pedig egydugattyús úszónyergek szorítják össze. A sport fékrendszert kivételesen magas fokú megbízhatóság és tökéletes adagolhatóság jellemzi.

Az új MINI John Cooper Works GP már alapfelszereltségként 18” méretű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. A 8,0J x 18” méretű felnik kevesebb, mint kilenc kilogrammot nyomnak a mérlegen és eltérő méretű, kifejezetten a brit prémiumgyártó élsportolójához kifejlesztett, nagyteljesítményű gumiabroncsokkal szerelik őket. Az exkluzív keréktárcsák GP emblémával ellátott kupakot viselnek. A 225/35 R18 méretű gumiabroncsok tökéletesen pontos kormányozhatóságot és kiváló tapadást kínálnak, sportosan vett kanyarodások közben pedig még a legextrémebb oldalirányú erőhatásokat is bírják.

Összetéveszthetetlen formanyelv és optimalizált aerodinamikai tulajdonságok

Az új MINI John Cooper Works GP egyedülálló formanyelvvel büszkélkedhet, hogy már álló helyzetben is egy kisportolt atléta benyomását keltse. Az exkluzív stílusjegyek ugyanakkor az újdonság vezethetőségére is jótékony hatással vannak, hiszen a legdinamikusabb vezetési szituációkban növelik a modell iránystabilitását és tökéletes irányíthatóságát. A részletekbe menően finomított karosszériát úgy álmodták meg a dizájnerek, hogy a lehető legkiválóbb aerodinamikai tulajdonságokkal vértezzék fel vele a modellt, a hajtáslánchoz és a fékrendszerhez pedig optimális mennyiségű hűtőlevegő érkezzen. A tetőre szerelt nagyméretű, duplaszárnyas légterelő szárny, az első lökhárító és a típus-specifikus első koptató az új MINI John Cooper Works GP körüli felhajtóerőt hivatott csökkenteni. Az aprólékos módosításoknak köszönhetően az új MINI John Cooper Works GP első és hátsó tengelyére ható felhajtóerő jelentősen kevesebb, mint a MINI John Cooper Works modell esetében.

Az első lökhárító ráadásul extrém méretű légbeömlőkkel dolgozik együtt. A tetőre szerelt légterelő szárny, amely jócskán túlnyúlik az autó oldalvonalán, nagymértékben segít optimalizálni az új MINI John Cooper Works GP menettulajdonságait. Fordított kialakításával a tetőszárny a lehető legalacsonyabb légellenállás mentén kínál maximális leszorítóerőt, amellyel az autót még a magasabb sebességtartományban is az úttestre ragasztja.

Szénszál-erősítésű műanyagból készült kerékjárat-szélesítések

Az új MINI John Cooper Works GP látványos és hamisítatlanul egyedi stílusjegyei közül az egyik leginkább szembetűnő újítás a mindegyik kerékjáraton alkalmazott extrém mértékű ívszélesítés, amelyek szélesebb nyomtávok és szélesebb keréktárcsák alkalmazását teszik lehetővé, miközben a jármű körüli légáramlatot is optimalizálják.

A kerékjárat-szélesítéseket a BMW Group házon belül, speciális tömegtermelési eljárás szerint gyártja le, olyan anyagösszetétellel, amelyet első ízben a müncheni központú vállalatcsoport alkalmazott sorozatgyártásban. Az elemek külső héja szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei és a hosszú távon fenntartható újrahasznosítás így kéz a kézben jár: a szénszál-erősítésű műanyagot a BMW i3 és a BMW i8 tömegtermelése során keletkező melléktermék újrahasznosításával állítják elő. A BMW Group a modellenként négy darab CFRP-elemet nedvespréseléses gyártási eljárással készíti el, a dupla matt fényezés egyik sarkában pedig a 3 000 példányban készülő limitált széria sorszáma is olvasható. Az új MINI John Cooper Works GP a BMW Group első olyan sorozatgyártásban kínált modellje, amelynek karosszériáján a tervezők látható formában alkalmazzák a szénszál-erősítésű műanyag matt változatát. A 0001 és 3000 közötti sorszámokat vadonatúj fejlesztésű fényezési eljárással viszik fel az első kerékjárati elemekre.

Típus-specifikus stílusjegyek az őszinte sportosság jegyében

Az új MINI John Cooper Works GP maximális teljesítményre összpontosító, őszinte karakterét számos egyedi stílusjegy nyomatékosítja. A karosszéria például kizárólag a Racing Grey metál árnyalatban rendelhető meg, miközben a tető és a külső visszapillantó-házak Melting Silver metál színben pompáznak. Az első lökhárító és a ködlámpával szerelt hátsó lökhárító egyedi formában öltött testet. A hatszögletű hűtőrács keresztmerevítőjét, az első lökhárító központi légbeömlőinek betétjét és a hátsó légterelő szárny belső felét Chili Red árnyalatúra fényezték a készítők, a látványos GP emblémát pedig – amely elöl és hátul, a tetőszárny zárólapjainak külső felén, a küszöbléceken és a küszöbtoldatok felett is látható – Rosso Red metál színben alkalmazták.

Kiváló kontrasztot alkot mindezzel az első fényszórók és a hátsó lámpák karimáin, a hűtőrácson, a kilincseken, a tanksapkán, a motorháztető légbeömlő-nyílásán és a MINI logókon visszaköszönő fekete fényezés. Az első fényszórók fekete karimája, valamint a britzászló-motívumban világító hátsó lámpák erőteljes sötétítése ugyancsak az új MINI John Cooper Works GP vérpezsdítően sportos menettulajdonságait sejteti.

Sportos utastér két üléssel és minimalizált zajszigeteléssel

Az új MINI John Cooper Works GP utasterét két üléssel és minimalizált zajszigeteléssel álmodták meg a tervezők, hogy még sportosabbá tegyék a vezetés élményét és még tovább csökkentsék az autó saját tömegét. Az élsportoló alapfelszereltségének részei az Alcantara és bőr kettősével húzott MINI John Cooper Works sportülések, ezüst színű oldalbélésekkel, vörös kontraszt-varrással és biztonsági övekkel, az integrált fejtámlák alatt pedig egyedi hímzésű GP emblémával. A műszerfal utasoldali részének dekorbetétjén az adott modell sorszáma olvasható, amelyet háromezer példányban egyenként, háromdimenziós nyomtatással állítanak elő.

A típus-specifikus MINI John Cooper Works bőrkormányt puha nappa bőrrel vonták be a készítők, amelyet vörös kontraszt-varrás egészít ki. A 12-órás jelzés és a kormány mögötti hatszögletű váltófülek háromdimenziós nyomtatással, fémből készültek. Utóbbiakon a jellegzetes GP logó mellett hatszögletű méhsejt-mintázat is kivehető. A sötét árnyalatú műszerfalat a szőnyegek vörös GP emblémái, az automataváltó előválasztó karján végigfutó dupla vörös csík és az ülések mögé erősített keresztmerevítő ellensúlyozza. Az alumíniumból készült, Chili Red árnyalatú elem célja, hogy hirtelen fékezés esetén meggátolja a csomagok elmozdulását.

Digitális műszeregység és típus-specifikus kijelzőtartalmak

Az új MINI John Cooper Works GP opcionális extrafelszereltségei között az automata légkondicionáló, a vezeték nélküli okostelefon-töltést is kínáló Connected Navigation Plus csomag és a speciális riasztó is megtalálható. A Connected Media csomag az alapfelszereltség része, a 6,5” képernyő-átmérőjű központi kijelző ráadásul típus-specifikus kijelzőtartalmakat is kínál. Az új MINI John Cooper Works GP alapfelszereltségének a kormányoszlop digitális műszeregysége is része. Az 5,0” képernyő-átmérőjű, nagyfelbontású kijelző skálázott kilométerórával és digitális számokkal is mutatja az aktuális sebességet, aktivált GP üzemmód esetén pedig pillanatnyi rendszerüzeneteket is küld. A képernyő tetején mindvégig látható a GP embléma, a motor beindítása előtt pedig GP logóval díszített, típus-specifikus animáció üdvözli a brit prémiumgyártó ügyfelét.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra, illetve kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.