Az új PEUGEOT 308

Letisztult stílus, innovatív vezetőhely, rekord alacsony értékű CO2-emisszió és a vezetés eddig nem tapasztalt élménye

A PEUGEOT tervezői és mérnökei egy merész 5 ajtós modellt hoztak a világra, melynek fő jellemzői : intuíció, korszerűség, letisztult design és elegancia.
Az új, moduláris EMP2 (Efficient Modular Platform 2) platformnak köszönhetően az új Peugeot 308 kompakt méretekkel (4,25 m) és csökkentett súllyal (-140 kg) rendelkezik. Vezetése egészen új élményt nyújt, CO2-kibocsátása rekordot dönt (82 g/km, 31 l/100 km).
A letisztult stílusú utastér és a Peugeot i-Cockpit elnevezésű innovatív vezetőhely a vezetés eddig nem tapasztalt élményét nyújtja.
A rendkívül nagyratörő műszaki tervezés eredményeként megszületett kimagasló minőség célja, hogy a legjobbak közé helyezze ezt a Peugeot modellt, amely tükrözi a modellek exkluzivitásának növelését szolgáló márkatörekvéseket.

Lejtőshátú modellek uralma a piacon

Az új PEUGEOT 308 a C-szegmens stratégiájához csatlakozik, amely az Európában értékesített autók 1/3-át jelenti. Az európai piac dinamikus piac, erős versengéssel, ahol továbbra is a lejtőshátú a leggyakoribb karosszéria típus (43%) a szegmensben, messze megelőzve a SUV/CUV (26%) és az egyterűek (16%) kategóriáját.
A lejtőshátú tulajdonosai elsősorban a gyerek nélküli párok, akik ragaszkodnak ehhez a karosszéria típushoz és fontos számukra a technológia és a környezetvédelem. Szeretnek utazgatni, örömet szerezni maguknak és a minőséget keresik.

Az új ügyfelek meghódítása érdekében az új PEUGEOT 308 koncepciója hatásos és egyedi alternatívát kínál, 4 kulcsszóra építve : hatékonyság, design, vezetési élmény és minőség.

Hatékony koncepció

Kompakt és könnyű 5 ajtós, az ügyfelek elvárásaival összhangban

Az új PEUGEOT 308 hatékonyságának alapjai a súlycsökkenés érdekében tett komoly lépések.
Az autó kompakt és könnyű. A rendkívül tágas utastér és a csomagtartó a célcsoport igényeihez igazodik.

A mindössze 4,25 m hosszú új PEUGEOT 308 a legkompaktabb 5 ajtós a kategóriájában. Nemcsak kompakt, de alacsony is: 1,46 m magas, szélessége pedig 1,80 m. A túlnyúlások elöl és hátul is megrövidültek, mégpedig az új EMP2 platformnak köszönhetően, amely lehetővé teszi, hogy a kerekek a négy sarokba kerüljenek. A kompakt karosszéria dinamikus megjelenéssel és tágas belső térrel párosul.

A Peugeot 308 470 literes (VDA szabvány szerint 420 dm3) csomagtartója – beleszámítva a 35 literes szőnyeg alatti tárolóhelyet – kategóriájának legnagyobbja. Az alacsony csomagtérküszöb és a széles csomagtérajtó nagyban megkönnyíti a bepakolást a tágas, szögletes formákkal kialakított csomagtartóba.

140 kg-os súlycsökkentés + innovatív lehetőségek = döbbenetes formaterv

A 140 kg-os súlycsökkenésnek köszönhetően az új PEUGEOT 308 a szegmens legkönnyebb autója. Egy ekkora eredmény eléréséhez a tervezők az új EMP2 platformra támaszkodtak. Ez utóbbinak köszönhetően 70 kg-t sikerült lefaragni:
• 27 kg-ot az új, innovatív acél, kompozit és alumínium felhasználásának köszönhetően,
• 10 kg-ot az innovatív hegesztésnek köszönhetően,
• 33 kg-ot a tökéletesített felépítésnek köszönhetően.

Az összesen 140 kg-os súlycsökkentéshez további 70 kg-t sikerült lefaragni a platform által. Minden egyes alkatrész tömegét optimalizálták, a minőség megtartásával. Ennél fogva az első sárvédők és a motorháztető alumíniumból készültek. Ez a technológia általában a prémium kategóriás járművekre jellemző.

A magas szakítószilárdságú acél és egyéb új anyagok használata, akárcsak az alkatrészek újradefiniálása jelentős súlycsökkentést eredményezett. A világon először, a csomagtérajtó a termoplasztiknak nevezett kompozit anyagból készült. Ennek a könnyű és szilárd anyagnak köszönhetően 3 kg-mal csökkent a csomagtérajtó súlya.

Tökéletes aerodinamika a fogyasztás csökkentése érdekében

Az új PEUGEOT 308 magas szintű aerodinamikával rendelkezik : Cx értéke 0,28, Scx értéke pedig 0,62 m², mellyel a kategória lejtőshátú modelljei között a legjobb eredményt éri el ezen a téren. A légbeömlő nyílások és az EMP2 platform karosszéria alatti védőlemeze is hozzájárul ehhez az eredményhez csakúgy, mint a légáram figyelembevétele a formatervben. Az áramvonalas forma és a súlycsökkentés kulcsfontosságú szerepet játszik az ökológiai lábnyom csökkentésében.

Nagy teljesítményű motor, korszerű technológia és a CO2-kibocsátás soha nem látott lecsökkentése

Az új PEUGEOT 308 modellt a legújabb generációs benzin- és dízelmotorokkal látták el : 3 hengeres benzinmotor, THP (2013. év motorja), e-Hdi változat. Benzines motorok esetében a teljesítmény 82 és 155 lóerő között mozog, egyes változatoknál akár 114 g/km CO2-kibocsátással. Dízelmotor esetében a teljesítmény 92-115 lóerő, a CO2-kibocsátás pedig 93 g/km-nél kezdődik.

Ezek a hatékony motorizációk a Michelin által egy kizárólagos együttműködés keretein belül speciálisan kifejlesztett extra alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal társíthatók. Az újgenerációs gumikkal a CO2-emisszió átlagosan 3 g-mal csökkenthető kilométerenként, ezen kívül a féktáv csökkentéséhez is hozzájárulnak vizes úton, miközben ugyanolyan tartósak, mint a standard gumik. A modellek több mint egyharmadát ilyen típusú gumikkal szerelik fel.

2014 tavaszától új technológiákat kínál az új PEUGEOT 308, mint például a 3 hengeres turbó benzines változat (1,2 e-THP), valamint az ún. BlueHDi verzió, kategóriájának legjobb eredményeivel fogyasztás, illetve CO2-kibocsátás terén (82 g/km, 3,1 l/100 km) és új generációs 6 fokozatú automata váltóval.

A BlueHDi elnevezéssel az Euro 6-os dízelmotorokat jelöli a márka. A BlueHDi technológia, mely kizárólag a Selective Catalytic Reduction (SCR) funkcióval és a részecskeszűrővel (FAP) ellátott verziókhoz kapcsolódik, akár 90 %-kal is csökkenteni képes a nitrogén-oxidok kibocsátását, és jelentős mértékben a CO2-emissziót is, valamint 99,9%-ban kiszűri a szennyező részecskéket.

Tiszta, elegáns design

Egyedi külső design

« Az új PEUGEOT 308 letisztult, high-tech stílusú designja erőt és minőséget sugároz. »
Gilles Vidal, a Peugeot formatervezési igazgatója

Az orr-rész közepén található nagyméretű, króm keretes hűtőrács fokozza az új PEUGEOT 308 eleganciáját. A fénydiódás fényszóró alapfelszerelés a magasabb felszereltségű modellekben, ami világújdonságnak számít a kategóriában. A díszes fényszórók fokozzák az autó egyediségét. A finom vonalú, kifejező és nagy műgonddal készült fényszórók egy nagymacska tekintetét idézik, szuggesztívek, korszerűek.
Az orr alsó részén a széles légbeömlő nyílást az ívelt formájú krómozott elembe beépített ködfényszórók és az irányjelzők keretezik. Mindez rendkívül karakteressé teszi az autó elejét, fokozza dinamikusságát és robusztusságát.

Az 1. és 2. felszereltségi szintű modelleknél a lökhárító stílusa különböző : halogén lámpák fokozzák az autó vonzerejét. A motorháztetőtől indulnak ki azok a vonalak, melyek az új PEUGEOT 308 karakterét formálják. A kavicsformájú külső visszapillantó tükörbe épített fénydiódás irányjelzők letisztultság és minőség összhangját teremtik meg.

Az autó profilját az oldalablakok vonala határozza meg, tágas utasteret sejtetve. A krómkeretes ablakok (magasabb felszereltségi szintekhez kötött) a luxuskategóriájú autók világát idézi. A kerék pozíciójához igazított, hátsó karosszériaelem háromszöge az új PEUGEOT 308 robusztusságát erősíti.

Hátulról az autó piramist formál, mely stabilitást kelt. Az ívelt formájú hátsó szélvédő, mely az egész karosszériát körbeölelő vonal folytatását képezi, az elegáns SR1 koncepció autót idézi. Egy másik hosszanti vonal is meghatározó a karosszéria formáját tekintve, mely a sziluett alsó részét szélesíti ki, kiemelve a csomagtérküszöb alacsonyságát.
A hátsó lámpák az autó dinamikus, high-tech stílusát erősítik. A márka viszatérő motívuma, a fénydiódás lámpákból kirajzolódó Peugeot „oroszlánkarom” itt is megjelenik. A LED-es lámpák a szériafelszereltséghez tartoznak, ami egyedülálló ebben a kategóriában.

Letisztult, high-tech stílusú belső tér

« A kategóriájában teljesen egyedülálló, letisztult vonalú belső térben kialakított innovatív vezetőhely, a Peugeot i-cockpit az ösztönös mozdulatokra épít és intenzív vezetési élményt sugall. »
Vincent Devos, a modell termékfelelőse

Az új PEUGEOT 308 egészen különleges helyet kínál a vezetőnek, mely külön elnevezést is kapott: Peugeot i-Cockpit. Az innovatív vezetőhely négy elemből áll: a kompakt, kisméretű kormányból, a vezetés élvezetének fokozására, a magasra helyezett kijelzőből, melynek köszönhetően a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról, ha a műszerekre tekint, a magas középkonzolból, ami azt az érzést kelti benne, hogy ura a helyzetnek és egy nagy, 9,7 colos érintőképernyőből, mely a gondtalan vezetést szolgálja.

A PEUGEOT i-Cockpit designja egyszerre letisztult és modern.
A középkonzol és a műszerfal a prémium kategóriás autók világát idézi. Panorámaszerűen tárulnak a vezető elé az információk a folytonos, lendületes és átgondolt vonalakkal megrajzolt műszerfalon. A teljes egészében puha borítású műszerfal dinamikus egységet képez.

A finom, minőségi anyagok felhasználásával készült műszerfalról szinte teljesen eltűntek a gombok, ami rendkívüli letisztultságot kelt. A finoman megformált szellőzőnyílásokkal körülvett nagy, 9,7 colos érintőképernyőt (2. felszereltségi szinttől széria) egy kiváló minőségű selyemfényű króm elembe építették. Letisztultság és csúcstechnológia – a két kulcsszó még az olyan apró részletekben is jelen van, mint a hangerőszabályozó, melyet fehér fénygyűrű övez. A CD-lejátszó egy vékony, hosszú, krómozott csík mögött rejlik. Selyemfényű krómkeretek díszítik a középkonzolt és az ajtókat. Ezek a finom, minőségi részletek tökéletesen illeszkednek az autó stílusához és magasra pozícionálják az autót.

Az utastérben kiváló minőségű szöveteket, anyagokat használtak fel. A 2. felszereltségi szinttől már bőr borítja a kormányt, amelynek stílusosságát a selyemfényű króm és lakkozott fekete betétek fokozzák. Az ülések Alcantarából, illetve opcióban Nappa bőrből és szövetből álló vegyes borítást kaptak. Az új PEUGEOT 308 utasai az utazás élménye mellett esztétikai élvezetben is részesülhetnek.

A tökéletesen beillesztett, magasra helyezett kijelzők elnyúlnak egészen az érintőképernyőig. A vezető pozícióját a magasított középkonzol (a felsőbb kategóriák jellegzetessége) és a vezető irányába befordított kijelzők is erősítik.
A kijelzőket olyan nagy műgonddal tervezték meg, akár egy precíziós műszert. A mutatók összehangolt mozgása könnyíti a kisméretű kormány két oldalán megjelenő információk leolvasását. Ez az elrendezés lehetővé teszi, hogy a vezető a műszerfal felső részére koncentráljon, anélkül, hogy le kellene vennie a szemét az útról. A finoman kidolgozott, piros mutatók mintha csak egy óraműves munkái volnának. A legfelső felszereltségi szinteken a mutatók krómozottak, akárcsak a sebességmérő és a fordulatszámmérő.

A vezetés különleges élményét nyújtó PEUGEOT i-Cockpit
Különleges, de természetes érzés

« Az ügyfelek által olyannyira kedvelt 3008, a 208, a 2008 után a vezetőhely a márka valóságos védjegyévé vált. Az új PEUGEOT 308 PEUGEOT i-Cockpit-ja erre az újabb bizonyíték. »
Xavier PEUGEOT, a PEUGEOT termékigazgatója

A PEUGEOT i-Cockpit-ot arra tervezték, hogy ösztönös mozdulatokra építő, intenzív élményt nyújtson. Az újszerű vezetőhelyben ülve a vezető könnyen kézbe veszi a PEUGEOT 308 irányítását.
A kisméretű (351 mm x 329 mm) kormánynak köszönhetően az autó könnyen irányítható, vezetése valódi örömforrás. A rendkívül precíz elektromos szervokormány pedig a manőverezéshez nyújt nagy segítséget, különösen a városi közlekedésben

A nagy, 9,7 colos érintőképernyőről irányítható számos berendezés : a légkondicionáló, a vezetést segítő rendszerek, a multimédiás eszközök, a navigáció, a telefon, a PEUGEOT Connect Apps. A rendelkezésre álló hét gyorsgomb nagyban segíti az érintőképernyő kezelését. Az információk két oldalra kerültek, könnyen elérhetőek.

A PEUGEOT i-Cockpit a PEUGEOT 308 ütőkártyája, melynek köszönhetően a PEUGEOT 308 erős alternatívát jelent a szegmensben.

A PEUGEOT szakértelme a menetdinamika terén

« Az új moduláris EMP2 platform fokozza a vezetés élvezetét. A súlycsökkentéssel kiegészítve jelentősen hozzájárul az új PEUGEOT 308 kitűnő dinamikájához és irányíthatóságához. »
Laurent Declerck, az új PEUGEOT 308 projektfelelőse

Az új PEUGEOT 308 vezetése okozta élmény mögött a PEUGEOT úttartás terén szerzett nagy múltra visszavezethető szakértelme és az új EMP2 platform kiváló minősége rejlik.

Az új PEUGEOT 308 elődjéhez képest alacsonyabb autó, így súlypontja is lejjebb került 2 cm-rel. Az új platform új, könnyebb futóművel (Mac Pherson első futómű és csatolt lengőkaros hátsó futómű) párosul. A tökéletesített futóműnek köszönhetően a fordulókör is rövidebb 30 cm-rel, ami példaértékű kezelhetőséget kölcsönöz az autónak. Az innovatív hátsó lengéscsillapító nagyobb kényelmet biztosít az utasoknak, az autónak pedig még jobb menetdinamikát.

Az innovatív koncepció, a súlycsökkentés, a rövidebb túlnyúlások, az alacsonyabb súlypont, az elektromos szervokormány, a kisméretű kormány, a kiváló teljesítményű gumiabroncsok és fékek, kiegészítve a PEUGEOT úttartás terén szerzett szakértelmével – mindez együtt egyedülálló ötvözetét nyújtja fürgeségnek, kényelemnek és elsőrangú útfekvésnek.

Vezetéstámogató technológiák a gondtalan vezetés szolgálatában

Az új PEUGEOT 308 számos berendezéssel rendelkezik a kényelmes és biztonságos vezetés szolgálatában. Az opcionális Driver Assistance csomag három funkciót foglal magában:

• Aktív sebességrögzítő: széleskörű funkcióval rendelkező sebességhatároló/sebességrögzítő.
• Ütközésveszélyre figyelmeztető jelzés : hang és vizuális jelzés figyelmezteti a vezetőt, hogy az ütközés elkerülése érdekében fékeznie kell.
• Automatikus vészfék: várható ütközés esetén bekapcsol az automatikus vészfék az ütközés elkerülése, illetve a következmények enyhítése céljából.

A nagyobb kényelem és biztonság érdekében az új PEUGEOT 308 számos kiegészítő berendezést kínál szériában vagy opcióban: holttér-figyelő rendszer, elektromos kézifék, tolatókamera (a színes képernyő közreműködésével), kulcs nélküli autónyitás és indítás, parkolást segítő rendszer (2014 tavaszától), stb.

Széleskörű, modern csatlakozási lehetőségek

Az új PEUGEOT 308 olyan különleges szolgáltatást is elérhetővé tesz, mint a PEUGEOT Connect Apps, valamint bevezeti a Coyote elnevezésű új alkalmazást. A szolgáltatás által, amelynek több mint 2 millió használója van Európában, a vezető figyelmeztetést kap, ha aktuálisan veszélyes zónába érkezik.

Az új PEUGEOT 308 széleskörű csatlakozási lehetőségeket kínál. Jelenleg egy speciális alkalmazás kifejlesztése van folyamatban (2014 tavaszától lesz elérhető), melynek segítségével a vezető okostelefonján keresztül megszerezhet számos információt az autójáról – az autójától (hely, fogyasztás, kilométeróra állása, stb.). Az adatok révén számos praktikus szolgáltatás válhat elérhetővé: a vezető navigálása az autója felé, szervizre figyelmeztetés, stb.
Ezen információk megtekinthetők lesznek a ‘MY PEUGEOT’ ügyféloldalon.

A ‘Scan my PEUGEOT’ nevű okostelefonra kifejlesztett alkalmazás előfeltétele, hogy az új PEUGEOT 308 digitális kijelzőkkel rendelkezzen, a rendszer ugyanis képfelismerés alapján működik.

A minőség által vezérelt koncepció

Nagyra törő minőség

Az új PEUGEOT 308 tükrözi a modellek exkluzivitásának növelését szolgáló márkatörekvéseket. A rendkívül nagyra törő műszaki tervezés mellett elsősorban a minőség szempontja a meghatározó, s ez minden szinten kifejeződik: design, anyagválasztás, alkatrészek, akusztika és tartósság.

Az új PEUGEOT 308 számos minőségi teszten sikeresen szerepel : 2,5 millió km-es tesztvezetésen esett át a modellbevezetés előtt, 2500 órát töltött el tesztpadokon vibrációs és egyéb biztonsági teszteknek alávetve, érintőképernyőjének 4,3 milliószori érintésére reagált hibátlanul.

Franciaországi gyártás

Az új Peugeot 308 modellek Sochaux-ban készülnek majd. A teljes hajtáslánc szintén Franciaországban, a Trémery és Douvrin üzemekből kerül majd ki.

Az új Peugeot 308 világpremierje 2013. szeptember 10-én lesz a Frankfurti Autószalonon, és 2013. szeptember 10-től kezdik forgalmazni Franciaországban.
A nemzetközi karrierre törekvő új PEUGEOT 308 modelleket Kínában is gyártják majd.

Az új PEUGEOT 308 részletes bemutatása

Kompakt méretek

A 4,25 m hosszú új PEUGEOT 308 saját kategóriájában a legkompaktabb lejtőshátú modell. Magassága 1,46 m, szélessége 1,80 m. Az új EMP2 (Efficient Modular Platform 2) platformnak köszönhetően, melynek következtében a kerekek a « négy sarokra » kerültek, csökkentek a túlnyúlások : elöl 863 mm-rel, hátul 770 mm-rel. A tengelytáv meghosszabbítása (2,62 m) mellet a nyomtáv is szélesebb lett, elöl 1559 mm, hátul 1553mm. A méretek lefaragásával az autó dinamikusabbá vált, és utastere sem veszített tágasságából.

Tágas utastér

Elöl a könyökszélesség 1440 mm, hátul pedig 1412 mm. Az utastér magassága 895 mm elöl és
874 mm hátul. Az utasok rendelkezésére álló tárolóhely az utastérben 24 liter, ebbe beletartozik a 12 literes klimatizált kesztyűtartó és az első, 3,7 literes ajtózsebbe rejtett tároló, amelybe egy másfél literes palack is belefér.

A 470 literes csomagtartó (melyből 35 liter a szőnyeg alatti tároló) a legnagyobb csomagtér a szegmensben. VDA-norma szerint ez 420 dm3-nek felel meg, ebből 22 dm3 a padló alatt. Az alacsony, 691 mm magasan lévő csomagtérküszöb és a széles (1068 mm) csomagtérajtó nagyban megkönnyíti a bepakolást, ezt csak tovább fokozza a szögletes kialakítás. A 35 literes padló alatti tárolórekesz révén maximálisan kihasználható a rendelkezésre álló tér. A belső teret teljes mértékben (a 2. üléssorig) kihasználva a tárolásra rendelkezésre álló tér nagysága 1309 liter.

Az új EMP2 platform által eredményezett súlycsökkenés

A 140 kg-os súlyfelesleg lefaragásához az új PEUGEOT 308 tervezői az új EMP2 (Efficient Modular Plateform 2) platformra támaszkodtak, mely 70 kg-nyi súlycsökkentést eredményezett, méghozzá a következő módon :

• 27 kg súlyveszteség az olyan innovatív anyagok felhasználásának köszönhetően, mint a kompozit és az aluminium. 76%-ban magas szakítószilárdságú acél alkotja a platformot. A pótkereket elrejtő padló teljes egészében újrahasznosított anyagokból készült, és alumíniumot használtak számos alkatrészhez (pl. a kézifék kar).
• további 10 kg-tól szabadult meg az autó a karosszéria-gyártási eljárásoknak köszönhetően : 12 méternyi lézerhegesztés, melegen préselés, változó vastagságú hengerlés és hidroformázás alkalmazása.
• 33 kg-ot nyertek az átgondolt formatervnek köszönhetően. A karosszéria és a motor közötti alkatrészeket, illetve a futóművet tökéletesítették, leegyszerűsítették. Az üzemanyag-tartály könnyebb lett (ami a kevesebb fogyasztással függ össze).

Kiegészítő súlycsökkentés a további 140 kg lefaragására

A 140 kg-os súlycsökkentés elérése érdekében további 70 kg-ot sikerült nyerni a speciális platformnak köszönhetően. Minden egyes alkatrész súlyát optimalizálták, megtartva a jó minőséget. Az ajtók megerősítéséhez magas szakítószilárdságú acélt használtak fel, mely által 15 kg-ot sikerült lefaragni. Az első és hátsó ülések vázát is átalakították, mely 14 kg-tól szabadította meg az autót.
További 9 kg távozott egy innovatív hangszigetelő anyag felhasználásának köszönhetően, mely könnyebb, de semmi esetre sem látja kárát az akusztikai komfort. A világon egyedülálló módon a csomagtérajtó újrahasznosított anyagból, az ún. termoplasztikból készült. Ez az egyszerre könnyű és szilárd anyag 3 kg-mal csökkenti a csomagtérajtó súlyát. Az alkatrészekből lefaragott grammokon és kilógrammokon kívül az autó kis méretei további 12 kg-nyi súlyveszteséget eredményeznek.

Újratervezett, könnyebb futómű

Az új PEUGEOT 308 vezetése okozta élmény mögött a PEUGEOT úttartás terén szerzett nagy múltra visszavezethető szakértelme és az új EMP2 platform kiváló minősége rejlik. A benyújtott
116 szabadalom közül több a futóműre vonatkozik.

Az új platform új futóművel jár együtt (Mac Pherson első futómű és csatolt lengőkaros hátsó futómű), amelynek súlya a következőknek köszönhetően csökkent : alumínium (motortartó, féknyereg, stb.) és az Alu Cobapress eljárással készült kovácsolt acél felhasználása (az első futóművön alsó lengőkar), illetve más, új technológiák alkalmazása: nagyon magas szakítószilárdságú acéllemez (hátsó kereszttartó). Megfolyatást alkalmaztak a 15” és 16”-os keréktárcsák súlyának csökkentésére, redukálva az acéllemezek vastagságát a keréktárcsákon.
Mindemellett a menetstabilizáló rendszer (ESP) is megújul, maximálisan kihasználva a jármű nagyméretű féktárcsáit (első hűtött tárcsák mérete 304 x 28 mm is lehet). Az ESP részét képezi a lejtőn való elindulást segítő funkció.

Magas szintű technológiával készült motorizációk a legjobb CO2-kibocsátási értékekkel

Az új PEUGEOT 308 új generációs benzin- és dízelmotorokat kínál: 3 hengeres benzinmotor, THP blokk, e-HDI változat.
• 1.2 l VTi 60 kW – 82 LE (EB2) 114 g/km CO2 – 5 fokozatú manuális sebességváltóval
• 1.6 l THP 92 kW – 125 LE (EP6CDTD) 129* g/km CO2 – 6 fokozatú manuális sebességváltóval
• 1.6 l THP 115 kW – 155 LE (EP6CDT) 129* g/km CO2 – 6 fokozatú manuális sebességváltóval
• 1.6 l HDi 68 kW – 92 LE (DV6D) 93* g/km CO2 – 5 fokozatú manuális sebességváltóval
• 1.6 l e-HDI 85 kW – 115 LE (DV6C) 95* g/km CO2 – 6 fokozatú manuális sebességváltóval

* : változattól függően speciális, extra alacsony gördülési ellenállással rendelkező gumabroncsokkal

A CO2-kibocsátás alacsony szintje minden változatra érvényes, beleértve a legnagyobb számban piacra bocsátott verziókat is. A manuális sebességváltóval társuló kiváló teljesítményű motorizációk hűen tükrözik a PEUGEOT márka szellemiségét.

EB2
DV6
EP6CDT

Ezen motorizációk hatékonysága tovább fokozható az alacsony gördülési ellenállású gumikkal. Emellett a 15”, 16” és 17”-os méretben rendelkezésre állnak nagyon alacsony gördülési ellenállású Michelin vagy Goodyear gumiabroncsok. A dinamikusabb verziókhoz külön 18”-os Michelin Pilot Sport 3 gumiabroncsot fejlesztettek ki.

Az új PEUGEOT 308-hoz 2014-től új technológiák állnak majd rendelkezésre, mint például a
3 hengeres turbós-benzin motor (1.2 e-THP), BlueHDi technológia rekordértékű fogyasztással és CO2-kibocsátással (82 g/km de CO2, 3,1 l / 100 km) és új generációs 6 fokozatú automata sebességváltók.

• 1.2 l e-THP 81 kW – 110 LE – 5 fokozatú manuális sebességváltóval – Euro 6
• 1.2 l e-THP 96 kW – 130 LE – 6 fokozatú manuális sebességváltóval – Euro 6
• 1.2 l e-THP 96 kW – 130 LE – 6 fokozatú manuális sebességváltóval – Euro 6
• 1.6 l BlueHDi 88 kW – 120 LE – 6 fokozatú manuális sebességváltóval – Euro 6
• 2.0 l BlueHDi 110 kW – 150 LE – 6 fokozatú manuális sebességváltóval – Euro 6
• 2.0 l BlueHDi 110 kW – 150 LE – 6 fokozatú automata sebességváltóval – Euro 6

Az új generációs 6 fokozatú automata sebességváltók (Aisin AT6 III és
AM6 III) a gyors sebességváltásnak és a csökkentett fogyasztásnak köszönhetően magas szintű vezetési élményt garantálnak. A manuális sebességváltóhoz képest 10 g/km-el kevesebb CO2-ot bocsát ki kilométerenként az automata váltóval működő jármű.

Új 3 hengeres turbó motor

Az új PEUGEOT 308 lesz az első 3 hengeres turbófeltöltött benzinmotorral felszerelt autó a PEUGEOT kínálatában. Teljesítmény tekintetében kétféle motor közül lehet választani: 1,2 e-THP 110 LE és 1,2 e-THP 130 LE. A magas nyomatéknak köszönhetően, mindkettő rendkívül dinamikus vezetést garantál.

Ez a 200 baros, nagynyomású befecskendezővel ellátott motor felülmúlja az Euro6-os előírásokat is. Az égetés tökéletesítését szolgálja az üzemanyag porlasztása lézerfúrással készült 6 lyukú injektorok segítségével. Az utóbbiak a gyertyák közvetlen közelében helyezkednek el az égéstérben, ami a kompaktságon túl szintén fokozza a teljesítményt.

A motor nagy teljesítménye sajátos motorhűtést igényel. Ennek érdekében egy vezérelhető termosztát gondoskodik a hőmérséklet gyors növeléséről, és beállításáról. A hibridnek nevezett hengerköpenyek mindegyike alumíniumborítású. A lehűtés után a blokk és a köpeny közötti tökéletes csatlakozás kiváló hőátadást eredményez.

Az 1,2 e-THP motor 12 kg-mal könnyebb, mint a teljesítményben vele egyszintű 4 hengeres szívómotor, noha turbóval rendelkezik, és a 45%-kal nagyobb nyomaték kitűnő dinamikát biztosít. Az üzemanyag-fogyasztás változattól függően 15-20%-kal kevesebb.

BlueHDi – újabb technológiai előrelépés a szennyezés csökkentő rendszerek terén

BlueHDi a leghatékonyabb szennyezés csökkentő rendszer a piacon az olyan szennyező anyagok kibocsátása terén, mint például a nitrogén-oxid és a szennyező részecskék.
A környezetvédelem terén vezető szerepet elért PEUGEOT 2013 végétől teljes modellválasztékára kiterjeszti – ismét elsőként – a BlueHDi-technológiát.
A BlueHDi-technológia egyedülálló módon egyesíti magában az oxidációs katalizátort, az SCR-t (Selective Catalytic Reduction) és a részecskeszűrőt (FAP). A részecskeszűrő fölé helyezett SCR beépítésével 90%-ban csökkenthető a nitrogén-oxid, és 99,9%-ban a szennyező részecskék emissziója, miközben kevesebb a kibocsátott CO2 is és a fogyasztás is (akár 4%-kal az Euro 5 dízelmotorokhoz képest).
A BlueHDi-technológia hatékonyságának köszönhetően tökéletesen megfelel az Euro 6-os normának, amely 2014 szeptemberétől minden új autóra alkalmazandó.

A beépített részecskeszűrő és az SCR hatékonyságán túl a BlueHDi számos meghatározó előnnyel jár:
• Az SCR-technológia hozzájárul a motor optimalizálásához a fogyasztás és a teljesítmény tekintetében, szemben azon szennyezést csökkentő és NOx-mentesítő rendszerekkel, amelyek büntetéssel sújtják a túlzott üzemanyag fogyasztást és CO2-emissziót.
• A részecskeszűrő fölé beépített SCR lehetővé teszi a kibocsátott anyagok gyorsabb kezelését a motor beindításakor.

A dízelmotor a következő szennyezőanyagokat juttatja a levegőbe az üzemanyag elégetésével:
• szénhidrogén (HC)
• szén-monoxid (CO)
• nitrogén-oxid (NOx)
• szennyező részecskék

A BlueHDi szennyezést csökkentő rendszernek köszönhetően a szennyező anyagok a következő
3 fázisban távolíthatók el:
• Első fázis: a katalítikus oxidáció során az el nem égett szénhidrogének és a szénmonoxid átalakul vízzé (H2O) és szén-dioxiddá (CO2).
• Második fázis: az SCR (Selective Catalytic Reduction) rendszer AdBlue (karbamid oldat) hozzáadásával a nitrogén-oxidot vízzé és nitrogénné alakítja át, ami a levegő legfőbb alkotóeleme (78%).
• Harmadik fázis: a részecskeszűrő 99%-ban kiszűri a nagy mennyiségben lévő szennyező anyagokat.

Eredeti berlin tiszta, elegáns designnal

A tervezők jelentősen kihasználták az új EMP2 platform előnyeit, amely a műszaki berendezéseket összesűrítve nagyobb kifejezési teret enged a stílusnak. A padló tökéletesítésének, a motor és a motorháztető alacsonyabb pozíciójának, valamint a kerekek előrébb kerülésének eredménye egy kompakt, alacsony lejtőshátú modell rövidebb túlnyúlásokkal.

A motorháztető a kiindulópontja számos vízszintes és precízen megrajzolt vonalnak, amely alapvetően meghatározza az új PEUGEOT 308 karakterét. Az első és hátsó lámpákat összekötő vállvonal meghosszabbítja a motorháztető vonalát, lendületes, áramló mozgással ölelve körül a karosszériát. A motorháztető és a szélvédő oldalsó vonala együttesen tiszta és teljes felületet alkot, mely tökéletes jelképe a tervezők egyszerű, minőséget hangsúlyozó vonalakra való törekvésének.
A legömbölyített kerékjáratok nem kapnak nagy hangsúlyt, ehelyett inkább a karosszériával egy vonalba helyezett kerekekre irányul a figyelem, melyek teljes mértékben kitöltik a nekik szánt helyet.
Az autó profilját a hátsó lámpától elindított karakteres vonal határozza meg, mely elnyúlik egészen az első ajtóig. Ezek a vonalak képezik a karosszéria úgymond vázát, melyek a sárvédőkön játszó fényben még inkább kidomborodnak.
Az alsó vonal vizuálisan kisebbnek tünteti fel az autót, míg a kerekek pozíciójához igazított hátsó karosszériaelem háromszöge az új PEUGEOT 308 robusztusságát emeli ki.

A hátsó részt meghatározó vonalak, amelyek a hátsó lámpától a kerék felé, illetve a szélvédő felé indulnak, a formatervezők aprólékos munkáját tanúsítják, különösen a fény-árnyék játék terén, amely az új PEUGEOT 308 egyedi stílusához járul hozzá.

A fénydiódás fényszórók technológiája

Az új PEUGEOT 308 fénydiódás fényszórói nemcsak kényelmet, de biztonságot is garantálnak, lévén, hogy kitűnő látási viszonyokat teremtenek az éjszakai vezetéshez. Minden első fényszóró
31 fénydiódát tartalmaz (10 LED a tompított fényszóróhoz, 4 mikro LED 2 egységben a menetfényhez, 13 LED a stílus elemeként).

A homogén fények csökkentik a szem fáradtságát és a világítás a nappali fényhez közelinek tűnik. A fényszórók határozott és azonnali világítást biztosítanak, ami különösképpen az alagutakba való behajtáskor hasznos. A LED-es fényszórók 50%-kal kevesebb energiát fogyasztanak, mint a halogén lámpák, ezáltal pedig hozzájárulnak a CO2-kibocsátásának csökkentéséhez.

A PEUGEOT i-Cockpit: különleges és mégis természetes vezetési élmény

Az új PEUGEOT 308 innovatív vezetési helyet kínál, mely a PEUGEOT i-Cockpit elnevezést kapta. Négy elemből áll: a kompakt, kisméretű kormányból, a vezetés élvezetének fokozására, a magasra helyezett kijelzőből, melynek köszönhetően a vezetőnek nem kell levennie a szemét az útról, ha a műszerekre tekint, a magabiztos vezetést nyújtó magas középkonzolból és egy nagy, 9,7 colos érintőképernyőből, mely a gondtalan vezetést szolgálja.

Az egyszerű és ösztönökre alapozó ergonómia érdekében, ez utóbbin összpontosul számos funkció. Ennek következménye a letisztult műszerfal, megszabadulva az összes szokásos kezelőgombtól, a csúcsminőségű, magas szintű technológiával felszerelt autók világába helyezi az új PEUGEOT 308-at.

AZ érintőképernyőről a következő eszközök és funkciók irányíthatóak:
• Légkondicionáló (egyzónás és automatikus kétzónás)
• Vezetéstámogató eszközök (Driver Assistance Csomag, parkolást segítő rendszer és tolatókamera)
• Multimédia eszközök (rádió, 6,9 Gb-os Jukebox opciósan felszerelt navigációval, interaktív felhasználói útmutató, USB/Ipod-csatlakozás, streaming audio, stb.)
• Navigáció (44 országos Európa-térkép, főutak sebességhatárai, madártávlati kereszteződés-nézet, kereszteződés előnézet, veszélyes zónák jelzése, PEUGEOT-hálózat megjelenítése, környezetvédelmi szempontból ajánlott útvonal, stb.)
• Telefon (Bluetooth-kihangosító, a telefonkönyvhöz való hozzáférés, kettős hívás irányítása, stb.)
• PEUGEOT Connect Apps (számos szolgáltatáshoz nyújt hozzáférést, köztük a Coyote-hoz is)
• Konfiguráció (a jármű beállításainak kezelése)

Hét gyors funkciógomb könnyíti az érintőképernyő kezelését. A két oldalra sűrített információk könnyen elérhetőek.

Vezetéstámogató technológiák a gondtalan vezetés szolgálatában

Az új PEUGEOT 308 vezetéstámogató technológiákkal biztosítja a vezetés kényelmét és biztonságát.
Az opcionálisan elérhető Driver Assistance Pack három funkcióval rendelkezik, mely az autó elejében elhelyezett radar segítségével működik:
• Aktív sebességrögzítő, amely több funkciót magában foglaló sebességrögzítő és sebességhatárolót takar. A rendszer egy kiegészítő, sebesség- és távolságrögzítő funkciót kínál, amely az előttünk haladó járműtől való távolságot határozza meg. A berendezés számításba veszi a vezető sebességre és az autók közötti távolságra vonatkozó utasítását. Amint a radar egy járművet észlel, a motorfék és a gázpedál együttesen és automatikusan megtart egy adott távolságot. Amint szabaddá válik az út, a sebességrögzítő visszatér az eredeti utasításhoz. Amennyiben a motorfék által végrehajtott sebességcsökkenés nem elegendő a megadott távolság megtartására, a rendszer figyelmeztetést küld és vezetőre bízza a sebesség csökkentését. Ez a funkció 40 km/h fölött működik.

• Ütközés veszélyére figyelmeztető jelzés : amennyiben a radar úgy érzékeli, hogy az előttünk haladó jármű túl közel van, hang és vizuális jelzés figyelmezteti a vezetőt, hogy az ütközés elkerülése érdekében fékeznie kell.
• Automatikus vészfék: amennyiben a radar az előttünk haladó járművel való ütközés kockázatát érzékeli, a rendszer automatikus fékezéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy elkerülhető legyen az ütközés. A berendezés 20 km/h sebesség felett lép működésbe.

A felső felszereltségi szinteken elérhető a holttér-figyelő berendezés is. A visszapillantó tükörbe épített fénydióda figyelmezteti a vezetőt a holttérben megjelenő autóra, vagy motorra.

A vezetés kényelme és biztonsága érdekében az új PEUGEOT 308 szériában vagy opcióban rendelkezik új generációs elektromos kézifékkel. Emellett rendelhető tolatókamera is az autóhoz, mely a színes képernyőn jeleníti meg az információkat és rendelkezésre áll a kulcs nélküli nyitás és indítás lehetősége. A parkoló automata rendszer 2014 tavaszától lesz elérhető.

Számos különleges szolgáltatás

Az új PEUGEOT 308 számos új generációs, a mobilinternet technológiájára épülő szolgáltatást kínál a fedélzeti kapcsolattartásra, melyek összefoglaló elnevezése a PEUGEOT Connect Apps. Az ergonomikus érintőképernyőnek köszönhetően a kifejlesztett alkalmazások könnyen elérhetőek, használatuk az ösztönökre épít, így a vezetőnek akár oda sem kell néznie. Ez utóbbi segítségével a vezető számos aktuális és praktikus információhoz juthat, amelyek megkönnyítik a vezetést : a közelben rendelkezésre álló parkolóhelyek,a legközelebbi benzinkút üzemanyag árai, közlekedési, időjárási és turisztikai információk, telefonkönyv, stb.

Az új PEUGEOT 308 PEUGEOT Connect Apps rendszere egy új alkalmazással, a Coyote-tal bővül. Ez az Európában 2 millió személy által használt szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a vezető értesüljön az esetlegesen veszélyt jelentő területekről, illetve aktuális eseményekről.

A Coyote egyes országokban, mint például Németországban, Ausztriában, Svájcban és Törökországban nem elérhető (törvényi szabályozás szerint).

A PEUGEOT Connect Apps ügyfelei hozzárférhetnek az Apps Store-hoz, ahol az összes rendelkezésre álló szolgáltatás megtalálható.

Ez a 17 európai országban kínált opcionális szolgáltatás havi előfizetéssel érhető el. A 3G-s Plug&Play pendrive, amely aktiválja a PEUGEOT Connect Apps szolgáltatásait az új PEUGEOT 308 kesztyűtartójában elrejtett USB-kimenethez csatlakoztatható.

Nagyra törekvő minőség

Az új PEUGEOT 308 tükrözi a modellek exkluzivitásának növelését szolgáló márkatörekvéseket. Az alábbi kulcsszavak jól kifejezik ezt a legapróbb részletekben is megmutatkozó kiváló minőségre való törekvést.

Kiegészítők nagy választékban

Az új PEUGEOT 308 a kiegészítők széles, mintegy 90 darabból álló választékát kínálja leendő tulajdonosának, melyek mindegyike tökéletesen igazodik az autó stílusához.

A PEUGEOT kiterjesztette a Ligne S elnevezésű tuningcsomagot az új PEUGEOT 308 modelljeire is, mellyel az autó még sportosabbá tehető.
A márka formatervezői által kidolgozott tuningcsomag stílusa könnyen felismerhető, alapvető jellegzetessége a vörös szegélyekkel kiegészíthető csillogó fekete karosszériaelemek megjelenése. Számos speciális alkatrészből áll : első, alsó spoiler és diffúzor, tükörházak külső és belső visszapillantó tükrökhöz, 16 colos és 17 colos keréktárcsák, szőnyegkészlet, vörös küszöb S logóval.
Kétféle matrica (Damier és Bande) egészíti ki a tuningcsomagot, melyekkel az új PEUGEOT 308 dinamikus jellege fokozható.

Számos külső és belső kiegészítő áll rendelkezésre, mely az autó védelmét szolgálja (szélvédő takaró, kiegészítő szőnyeg, stb.). A megvilágított küszöbvédő kékes fénnyel világítja meg az ajtót, ugyanakkor védi a sérülésektől.
A zárt rakodóhelyeket egészíti ki a kalaptartó alatti, kisméretű tárgyak számára ideális tárolóhely.
A szállításra és vontatásra szolgáló kiegészítők növelik az új PEUGEOT 308 sokoldalúságát.
A „Wifi On Board” pedig vezeték nélküli internet használatra nyújt lehetőséget az autóban utazók (maximum 4 utas) számára.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*