Az Unilever nyilvánosságra hozta a legfrissebb pálmaolaj beszerzéssel kapcsolatos jelentését. Az összefoglaló szerint a vállalat európai élelmiszer-portfóliójában felhasznált pálmaolaj 100 százalékát nyomon követhető, igazoltan fenntartható forrásból szerzi be 2014 végére. Az elmúlt időszakban az Unilever közel 1800 pálmaolaj-sajtoló üzem működését tette átláthatóvá, ami a világ összes pálmaolaj-sajtoló üzemének nagyjából kétharmadát teszi ki. Ezzel a vállalat teljes pálmaolaj beszerzésének mintegy 58 százaléka származik már nyomon követhető forrásból.
Az Unilever a világ egyik legnagyobb pálmaolaj felvásárlójaként elkötelezett amellett, hogy az általa felhasznált pálmaolajat 100 százalékban nyomon követhető, igazoltan fenntartható forrásból szerzi be 2020-ra. Ezzel a célkitűzéssel a vállalat a teljes pálmaolaj-ipar átalakulását és az olajpálma termesztéssel összefüggő erdőirtás megszüntetését segíti elő. Az Unilever a most nyilvánosságra hozott jelentés szerint 1800 pálmaolaj sajtoló üzem működését tette átláthatóvá, ami a világ összes pálmaolaj sajtoló üzemének mintegy kétharmadát teszi ki.
„A 2014-es év igazi mérföldkő azon célkitűzésünkben, hogy a teljes pálmaolaj-ipar működését átláthatóbbá tegyük. Bár komoly eredményeket értünk el, még mindig óriási feladatok állnak előttünk. Azzal, hogy erőfeszítéseinket és eredményeket ilyen részletességben nyilvánosságra hozzuk, nem titkolt célunk, hogy követendő példát mutassunk az teljes pálmaolaj-ipar számára. Nem lehetünk ugyanis üzletileg sikeresek egy olyan világban, ahol a természeti erőforrások kimerülőben vannak. Fogyasztóink igényeit nem csak ma, hanem a következő évtizedekben is ki kell tudnunk szolgálni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy alapanyagainkat 100 százalékban fenntartható forrásból szerezzük be” – mondta Pier Luigi Sigismondi, az Unilever beszerzési igazgatója.
Az Unilever elkötelezett amellett, hogy beszerzési gyakorlataival a mezőgazdaságból élő emberek megélhetését is segítse. Azzal, hogy a vállalat közvetlenül a kistermelőkkel is együttműködik, a pálmaolaj-beszerzés teljes nyomonkövethetőségét segíti elő.
„A 2014-es év igazi mérföldkő azon célkitűzésünkben, hogy a teljes pálmaolaj-ipar működését átláthatóbbá tegyük. Bár komoly eredményeket értünk el, még mindig óriási feladatok állnak előttünk. Azzal, hogy erőfeszítéseinket és eredményeket ilyen részletességben nyilvánosságra hozzuk, nem titkolt célunk, hogy követendő példát mutassunk az teljes pálmaolaj-ipar számára. Nem lehetünk ugyanis üzletileg sikeresek egy olyan világban, ahol a természeti erőforrások kimerülőben vannak. Fogyasztóink igényeit nem csak ma, hanem a következő évtizedekben is ki kell tudnunk szolgálni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy alapanyagainkat 100 százalékban fenntartható forrásból szerezzük be” – mondta Pier Luigi Sigismondi, az Unilever beszerzési igazgatója.
Az Unilever elkötelezett amellett, hogy beszerzési gyakorlataival a mezőgazdaságból élő emberek megélhetését is segítse. Azzal, hogy a vállalat közvetlenül a kistermelőkkel is együttműködik, a pálmaolaj-beszerzés teljes nyomonkövethetőségét segíti elő.
A termelés teljes átalakítása a cél
Az Unilever célkitűzése, hogy a fenntartható működés a teljes pálmaolaj-ipar esetében megvalósuljon 2020-ra. A vállalat meggyőződése, hogy ennek érdekében minden érintettnek – a versenyszférának, kormányzatoknak és a civil szervezeteknek – együtt kell működnie, mivel így érhető el egyensúly a gazdasági, társadalmi és környezetvédelmi célok között. Az Unilever saját erőfeszítései mellett más iparági szereplőkkel és civil szervezetekkel is együttműködik, annak érdekében, hogy úgy találjon megoldást az erőirtás megszüntetésére és a termőföld védelmére, hogy közben a mezőgazdaságból élők életére is pozitív hatással legyen.