Az utolsó gyors mindent eldöntött

KLAUS Motorsport – 23. Veszprém Rallye, 2016. június 10-12.

Klausz Kristóf – Kecskeméti Balázs, Peugeot 208 R2

 

Az írásbeli és szóbeli érettségi vizsgák között kiruccant egy kicsit a versenypályára Klausz Kristóf. Az ifjú rallys a Magyar Országos Rally Bajnokság 4. fordulóján, a 23. Veszprém Rallyen vett részt, oldalán ismét Kecskeméti Balázzsal. Jó hangulatból így most sem volt hiány a Peugeot 208 R2-ben, de az utolsó gyors minden tervet keresztbehúzott. Pedig milyen szépen kezdődött…

Az első gyorsaságitól kezdve vezettük a versenyt, ráadásul úgy, hogy a szakaszok 80-90%-át meg is nyertük” – mesélte Klausz Kristóf. A fiatal pilótának nem volt ismeretlen terep a Veszprém Rallye, hiszen többször is versenyzett már itt, ráadásul pápai származása révén hazai pálya is volt számára ez a forduló. „Míg a mezőny többségének az első, addig nekünk inkább a második napi szakaszok tetszettek. Tempósan, nagy sebességgel lehetett rajtuk haladni, s talán ennek is köszönhető az, hogy magabiztos előnyre tudtunk szert tenni vasárnap az ellenfelekkel szemben.

Az utolsó gyorson azonban elszakadt a vízpumpa szíja a Peugeot 208 R2-ben, ami pontot tett Klauszék versenyének végére. A motorban ugyanis így nem keringett tovább, és felforrt a víz. „Igaz, hogy a veszprémi pályák közismerten autógyilkosak, de mégsem gondoljuk azt, hogy a pályák minősége miatt lépett volna fel nálunk ez a probléma. A pontos okát még nem tudjuk, mitől szakadhatott el a szíj, de akkor úgy láttuk a legjobbnak, ha kiállunk a versenyből. Nem akartunk ugyanis nagyobb kárt csinálni a motorban.

Mint tudjuk, a sportban nem használunk feltételes módot, de utólag belegondolva azért milyen jó lett volna, ha a szervezők mégis amellett döntenek, hogy nem rendezik meg az utolsó gyorsaságit… „Mikor a folytatás mellett döntöttek a rendezők, mi egy cseppet sem bántuk a dolgot. Élveztük ugyanis az egész versenyt, és különben sem azért indultunk el a Veszprém Rallyen, hogy elspóroljuk a kilométereket. Nyilván a pontszerzés is nagyon fontos lett volna, de elsődleges célunk az volt, hogy élvezzük minden percét a futamnak. Számunkra nem alakult most szerencsésen ez a folytatás, de ez a technikai sport, csak akkor dőlhetsz hátra, ha már átgurultál a céldobogón is” – összegezte a navigátor, Kecskeméti Balázs.