A Bahreini Nagydíj első három helyezettje, Vettel, Räikkönen és Grosjean a tavalyi versenyen is együtt állhatott fel a dobogóra. Alonso, akinek autóján a futam elején elromlott a DRS-rendszer, nem szólhatott bele a küzdelembe.
Az edzést megnyerő Rosberg nem számított igazi favoritnak, ami a harmadik körben be is igazolódott: Vettel, miután keményen megküzdött Alonsoval leelőzte a Mercedes versenyzőjét és az élre állt. Az ötödik és hatodik körben Alonso és DiResta is elment Rosberg mellet. Ekkor azonban kiderült, hogy a spanyol versenyző hátsó szárnya a DRS deaktiválása után sem záródik vissza. Két boxlátogatás után nyilvánvalóvá vált a Ferrari számára, hogy Alonso ezt a futamot DRS nélkül fogja teljesíteni.
Az első kerékcserékre a 9. körben került sor. Ekkor már arra is fényt derült, hogy DiResta és Räikkönen csak kétszer fognak kiállni a futam alatt, szemben a 3 kiállásos taktikával, amit a legtöbben alkalmaztak. A Ferrari esélyeit eközben az sem javította túlzottan, hogy Massának is problémái akadtak: jobb hátsó gumijáról levált a futófelület, de szerencsére simán be tudott jutni a boxba.
Räikkönen a 14. körben cserélt először, és ezután rögtön meglehetősen jó tempót tudott autózni. A 29. körben az állás a következőképpen alakult: Vettel, DiResta, Räikkönen, Webber, Button, Perez, Rosberg. Vettel előnye a verseny ezen szakaszában már előrevetítette, hogy győzelmét csak technikai hiba vehetné el.
A futam legizgalmasabb perceit kétségtelenül a McLaren két pilótája, Button és Perez szolgáltatta, akik folyamatosan egymás sarkában voltak, és többször is előzték egymást. A harmincadik körben össze is értek, de megúszták sérülés nélkül.
Grosjean eközben folyamatosan jött egyre feljebb, és a 34. körben a két McLarenest is megelőzte. A Lotus másik pilótája, Räikkönen pedig DiRestát tudta legyűrni, így a finn már a második helyen volt, mikor bejött utolsó kerékcseréjére. A bokszkiállások után viszont ismét a második helyen találta magát, amit reálisan nézve már nem veszélyeztetett senki. A kérdés inkább az volt, DiResta meg tudja-e őrizni az előkelő harmadik helyet.
Hamarosan kiderült, a Force India nem ma ér fel a dobogóra: Grosjean hatalmas tempót diktálva érte utol DiRestát és simán le is előzte. Hamilton is előkerült a vége felé, és óriási csatában, az utolsó körben végül meg tudta előzni Webbert, így feljött az ötödik helyre. Alonso is nagyot vívott a végén a szárnyaszegett Ferrarival, de Perezzel nem bírt. Sőt a mexikói inkább előre menekült és Webbert is leelőzte.
Vettel elsősége nem volt veszélyben az egész futam alatt, de az ismét bebizonyosodott, hogy a Pirelli gumik nagy taktikai harcot tesznek lehetővé, és ebben a taktikában az egyik legjobb alany a gumikkal finoman bánó Lotus, Räikkönen kezei alatt.
Helyezés | Név | Csapat | Körök száma | Időeredmény |
1 | S. Vettel | Red Bull | 57 | 1:36:00.498 |
2 | K. Räikkönen | Lotus | 57 | +0:09.111 |
3 | R. Grosjean | Lotus | 57 | +0:19.507 |
4 | P. di Resta | Force India | 57 | +0:21.727 |
5 | L. Hamilton | Mercedes | 57 | +0:35.230 |
6 | S. Perez | McLaren | 57 | +0:35.998 |
7 | M. Webber | Red Bull | 57 | +0:37.244 |
8 | F. Alonso | Ferrari | 57 | +0:37.574 |
9 | N. Rosberg | Mercedes | 57 | +0:41.126 |
10 | J. Button | McLaren | 57 | +0:46.631 |
11 | P. Maldonado | Williams | 57 | +1:06.450 |
12 | N. Hülkenberg | Sauber | 57 | +1:12.933 |
13 | A. Sutil | Force India | 57 | +1:16.719 |
14 | V. Bottas | Williams | 57 | +1:21.511 |
15 | F. Massa | Ferrari | 57 | +1:26.364 |
16 | D. Ricciardo | Toro Rosso | 56 | +1 Kör |
17 | C. Pic | Caterham | 56 | +1 Kör |
18 | E. Gutierrez | Sauber | 56 | +1 Kör |
19 | J. Bianchi | Marussia | 56 | +1 Kör |
20 | M. Chilton | Marussia | 56 | +1 Kör |
21 | G. van der Garde | Caterham | 55 | +2 Kör |