Interjú Barcsa Zolival a KZ Invest Kupa – Autós Salakshow előtt.
Március 15.-én rajthoz állsz az Autós Salakshow-n, Debrecenben a Gázvezeték úti Salak Arénában. Mielőtt erről kérdeznélek, mesélnél az autóversenyzői pályafutásodról? – 2000-ben és 2001-ben indultam először két nádudvari sprintversenyen. Akkor még jogosítvány nélkül, gyerek kategóriában. Sikerült mind a kettőt megnyernem!
Majd következett egy pár év szünet, aztán már jogosítvánnyal, 2006-tól a környékbeli amatőr versenyeken indultam, indulok, több kevesebb sikerrel! Van egy pár kupám és oklevelem, többnyire jól sikerültek a versenyek, dobogó közeli, kategória eleje és abszolút közepén végeztem. Sokszor többet ért az, amit a pálya széléről visszakaptam, hogy a közönségnek tetszik, amit csinálok. Rendszeresen ellátogatok Drift versenyekre is! Versenyek ahol indultam: Debrecen-Salak, Nagyerdő-Gázvezeték utca, Nagybani piac területe, Kaba-Rakodó, és a tó területe, Kunmadaras-Reptér, Berekfürdő, Berettyóújfalu, és persze az itthoni Nádudvar Kupák. Ezekre a versenyekre sikerült többször is eljutni! Gyerekkoromban rendszeresen eljártunk nézni a versenyeket. Soha sem felejtem el példaképemet, Nagy Imre ÁCI-t, és persze a Többieket: Béke Attilát, Sipos Zolit, Manzák Sanyit, Simon Károlyt, Támcsu Zolit, Csoki Csabit és még sorolhatnám, akiket Nagy Róbert BIGGY barátommal csodáltunk előtte is. Odavoltam a sportág iránt, de ott kezdődött minden. Kedvenc Márkám a BMW! Előtte egy 1200-as kereklámpás Zsiguli volt, később egy kocka Lada! De már itt is gondolkoztam a váltáson.
Mit lehet tudni a jelenlegi versenyautódról? – 2012-ben sikerült egy E36 325i BMW-t vennem, ami kisebb, nagyobb átalakításon ment keresztül: másik váltó, difi (hegesztett), 4 csillapító (katona), kipufogórendszer, hidrós kézifék. A motor maradt Széria.2.5-24v! Köztudott, hogy óriási nevezői létszám szokott lenni a debreceni Gázvezeték úti Salakarénában ilyenkor. Mégis kiknek tudod ajánlani ezt a körversenyt? – Igen a salakra mindig nagy az érdeklődés! Főleg a hosszú téli szünet miatt. Sokan várják a szezonkezdést, mindenkinek ajánlom, hiszen több kategória is van, többek közt Cső nélkül is lehet csapatni! 130 indulóban szabták meg a szervezők a létszámot, ami szerintem meg is lesz. 2015-ös terveid a magyar autósportban? – Szeretnék a KZ Invest kupasorozatban menni és Madarason, valamint Driften! Ez sok mindentől függ, például az anyagi dolgoktól.
Szurkoljunk közösen Barcsa Zolinak március 15-én Debrecenben a Gázvezeték úti Salak Arénában.
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu