A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményű, soros hathengeres benzinmotor csúcstechnológiás futómű-hangolással és BMW xDrive intelligens összkerékhajtással csempész kivételes menetteljesítményt az új BMW 3-as sorozat modellpalettájára.
Az újdonság 2019 novemberében a limuzin és Touring karosszériaváltozatban egyaránt elérhető BMW M340i First Edition különkiadással ünnepli piaci premierjét, külön-külön egy 340 darabban készülő limitált szériaként.
A portfólió trónján álló második csúcsmodell bemutatkozásával az új BMW 3-as sorozat minden eddiginél sportosabb fokozatba kapcsol: 2019 novemberében az új BMW M340i xDrive limuzin mellé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,0 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 160 – 168 gramm / km) az új BMW M340i xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,2 – 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 163 – 172 gramm / km) is megérkezik. Az újdonság hajtáslánc- és futómű-technológiáját a BMW M GmbH zárt versenypályákon edződött tervezőmérnökei fejlesztették ki, amelyhez jellegzetes karosszériajegyek, exkluzív alapfelszereltség és a vezetés élményének intenzitását fokozó műszerfal-elrendezés társul. 2019 novemberében a limuzin és a Touring karosszériaváltozat egyaránt a BMW M340i First Edition különkiadás piaci premierjével indul, külön-külön egy 340 darabban készülő limitált szériaként, rendkívül izgalmas kiegészítőkkel és felszereltségi tételekkel felvértezve.
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring egy modellben testesti meg a bajor prémiumgyártó azon legendás, sportosan vezethető esszenciáját, amely immár több mint negyven éve emeli riválisai fölé a BMW 3-as sorozatot. A lebilincselően agilis kezelhetőséget ígérő, első 3-as BMW 1975-ben debütált a nagyközönség előtt, a Touring karosszériaváltozat pedig – amely elsőként a BMW 3-as sorozat második generációjával gurult színpadra – a BMW ikonikus vezethetőségét iránymutató sokoldalúsággal párosította. Az erőteljes motorok (főként soros hathengeres felépítéssel), a folyamatosan finomhangolt futómű-technológiák és a 3-as BMW-ben bemutatott intelligens összkerékhajtás kombinációi azóta is rendhagyó vezetési élmény képében öltenek testet.
A legújabb nemzedék érkezésével párhuzamosan a BMW M divízió minden korábbinál átfogóbban fejlesztette tovább a 3-as BMW-t: a 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, a BMW M sport differenciálmű, a változó áttételű sport kormányművel szerelt BMW M sport futómű, a BMW M sport fékrendszer, illetve a jármű körüli légáramlatot optimalizáló BMW M karosszéria-kiegészítők tökéletes összhangja a maximális menetteljesítményt szolgálja. Az új BMW M340i xDrive limuzin 4,4 másodperc alatt, az új BMW M340i xDrive Touring pedig 4,5 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, amely mindkét karosszériaváltozat esetében 0,5 másodperccel gyorsabb az előző nemzedék csúcsmodelljeinél.
Kivételes erőtöbblet: soros hathengeres benzinmotor BMW M TwinPower Turbo technológiával és 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítménnyel
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring számára kifejlesztett soros hathengeres benzinmotor azonnali teljesítmény-leadásával és kivételesen nagy fordulatszám-éhségével emelkedik ki a nagyteljesítményű benzinmotorok mezőnyéből. Mindehhez ráadásul a bajor prémiumgyártó erőforrásainak legendásan sima járáskultúrája és a teljesítménykategóriában mindeddig ismeretlen mértékű belső hatékonyság társul. A 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás forgattyúházát és hengerfejét alumíniumból készítették el a mérnökök, a motor belső hatékonyságát pedig kovácsolt acélból készült főtengely és súlycsökkentett dugattyúk fokozzák. A súrlódási veszteségeket a hengerfuratok hónolása és ívelt acélbevonata hivatott csökkenteni.
A soros hathengeres erőforrás maximális teljesítménye 275 kW / 374 lóerő, amely 35 kW / 48 lóerő növekedés az elődmodell motorjának maximális teljesítményéhez képest. Mindehhez 500 Nm csúcs forgatónyomaték társul, amely 50 newtonméternyi fejlődés. A BMW M TwinPower Turbo technológia kettős megfúvású (TwinScroll) alapelv szerint működő turbófeltöltéssel, szívóoldali közvetett töltőlevegő-hűtővel, a legkorszerűbb magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel, VALVETRONIC változó szelepvezérléssel, valamint a szívó és a kipufogóoldalon dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítással dolgozik. A turbófeltöltő és az acél öntvényből készült kipufogócsonk egybeépítése kompakt méretű kialakítást eredményezett, amelynek köszönhetően intenzív gázadáskor minden korábbinál gyorsabban és már egészen alacsony fordulatszámtól is felépül a töltőnyomás, mialatt a turbólyuk mintegy 25 százalékkal csökkent. A technológiai újításnak köszönhetően a turbófeltöltő nem csupán intenzívebb rendszerreakciót, de magasabb fordulatszám-tartományig kitartó töltőnyomást is garantál, az elektromosan vezérelt megkerülőszelep kifinomult működése pedig nagymértékben hozzájárul az újdonság kiváló emissziós értékeihez. Az üzemanyagot magas pontosságú üzemanyag-befecskendező rendszer juttatja az égéstérbe, a 200 bar helyett immáron 350 bar maximális befecskendezési nyomással, amely optimálisabb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményez.
BMW M Technik Package optimalizált hűtőrendszerrel az új BMW M340i xDrive limuzin opcionális extrafelszereltségének részeként
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring kivételesen hatékony hűtőrendszere nem csupán a hétköznapi használat során, de a legextrémebb vezetési szituációk közepette is mindvégig gondoskodik a motor, a váltó és a fékrendszer optimális üzemi hőmérsékletének fenntartásáról. A rendszer egy magas hőmérsékletű és egy alacsony hőmérsékletű hűtőkörből, valamint egy közvetett töltőlevegő-hűtőből áll. A hűtőszelep lehetővé teszi a forgattyúház hűtésének ideiglenes lekapcsolását, ezzel is optimalizálva a motor bemelegedését. Az új BMW M340i xDrive limuzinhoz ráadásul az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW M Technik Package is megrendelhető, amely extrém körülmények közepette – például rendkívül magas külső hőmérséklet esetén – további két külső hűtőradiátorral segít fenntartani a hajtáslánc-technológiák optimális hőmérsékletét.
BMW M sport kipufogórendszer már az alapfelszereltség részeként
A soros hathengeres benzinmotor bámulatos teljesítményéhez már az alapfelszereltség részeként BMW M sport kipufogórendszer szolgáltatja a méltó orgánumot. A rendszerben dolgozó szelepeknek köszönhetően a kipufogó versenyautósan sportos hangzásra is képes, amint a bajor prémiumgyártó ügyfele aktiválja a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) elérhető SPORT vagy SPORT+ vezetési üzemmódot. A teljesítmény felépülésével párhuzamosan erősödő hangorkán nem csupán az új BMW M340i xDrive limuzin, de az új BMW M340i xDrive Touring utasainak is vérpezsdítő élményt garantál. A dupla ikervégződésű sport kipufogórendszerben két benzinüzemű részecskeszűrő található, amelyekkel a két BMW M modell az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány környezetvédelmi előírásainak is maradéktalanul megfelel.
Nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó, BMW xDrive intelligens összkerékhajtás és BMW M sport differenciálmű már az alapfelszereltség részeként
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring soros hathengeres benzinmotorja már az alapfelszereltség részeként a nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó legkorszerűbb változatán keresztül továbbítja a kerekek felé teljesítményét és forgatónyomatékát. A technológia még tovább optimalizált hidraulikus vezérlőrendszerrel, a fokozatváltások között minden korábbinál kisebb fordulatszám-különbségekkel, hatékonyan csillapított forgási egyenetlenségek mentén és extrém dinamikus fokozatváltásokkal dolgozik. A mérnökök az automataváltó fokozatainak kiosztását a soros hathengeres benzinmotor karakterisztikájához hangolták, amellyel nem csupán sportosabb teljesítmény-leadást, de nagyobb menetkomfortot és magasabb belső hatékonyságot értek el. A technológiát manuálisan is vezérelhetik a bajor prémiumgyártó ügyfelei, akár az előválasztó kar manuális üzemmódba kapcsolásával, akár a kormány mögötti váltófülekkel. A legdinamikusabb kigyorsításokat a Launch Control elnevezésű rajtprogram segíti.
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring intelligens összkerékhajtási rendszere az osztóműben dolgozó, elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval 0 és 100 százalék közötti arányban képes változtatni a motorból érkező erő első és a hátsó tengely közötti elosztásán. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtás szorosan együttműködik a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) és mérnöki pontossággal, a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési szituációkra – a tapadás, az agilitás és a tökéletes vezethetőség maximalizálása mentén, a legmostohább időjárási körülmények közepette és még a legkedvezőtlenebb útviszonyokon is. A rendszert a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fejlesztették ki és hangolták be a tervezők, hogy az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Tournig párosa a vérbeli BMW M modellek vezetési élményét idézze – kiváltképp a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható SPORT és SPORT+ vezetési üzemmódokban. Azáltal, hogy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a motorból érkező erő nagyobb részét a hátsó tengelyre továbbítja, sportosabb agilitás és jelentősen magasabb kanyarsebesség érhető el.
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW M sport differenciálmű is része. A hátsó tengelyen dolgozó technológia elektronikusan vezérelt, 0 és 100 százalék közötti arányban változó záró funkciója mindkét modellt érezhetően jobb tapadáshoz, kanyarstabilitáshoz és agilitáshoz segíti. Kanyarodás közben egy elektromos motorral hajtott differenciálzár egyenlíti ki az ívbelső és az ívkülső kerekek eltérő forgási sebességét, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele azonnali tapadással és extrém menetdinamikával gyorsíthasson ki a kanyarból. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) által vezérelt technológia azonban nem csupán az épített utakon átélhető kiváló tapadást segíti, de egyenetlen útfelületen az eltérő oldali kerekek megcsúszását és kipörgését is szabályozza. A BMW M sport differenciálmű a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással együttműködve gondoskodik róla, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele még laza felületű, építetlen utakon is maximális agilitás és a lehető legnagyobb menetdinamika mentén élje át a vezetés élményét.
BMW M sport futómű és változó áttételű sport kormánymű
Az új BMW 3-as sorozathoz kifejlesztett futómű-technológiában minden adott az extrém sportos vezethetőséghez. A kettős keresztlengőkaros első- és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés minimalizált saját tömegű és maximalizált feszességű alkatrészei nem csupán a kanyarodás dinamikáját, de a kormányzás pontosságát is fokozzák – ahogyan a széles nyomtávok és az optimális kerékdőlés-beállítások is. Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport futómű 10 milliméterrel csökkenti a modellpáros hasmagasságát, miközben BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókkal dolgozik. Az új 3-as BMW-ben debütáló, rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítók haladás közben mindvégig figyelik az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolják át karakterisztikájukat, így kivételesen lágy és pontos lengéscsillapítással képesek kiegyenlíteni az útfelület egyenetlenségeit és a lendületes kanyarvételek közben fellépő karosszéria-kilengéseket. A végeredmény összehasonlíthatatlanul pontos, sportos irányíthatóság. A technológia ráadásul a visszalengés feszességét is képes mindkét tengelyen állítani, a rugóút változásával párhuzamosan.
A bajor prémiumgyártó ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó adaptív M futóművet is megrendelhetik az újdonságok alá. A nem kívánt karosszéria-kilengések megelőzése érdekében a technológia lengéscsillapítói adaptívan alkalmazkodnak a folyamatosan változó útfelület adottságaihoz és a vezetési stílus sajátosságaihoz, a lengéscsillapítás és a visszalengés feszessége így egymástól függetlenül fokozza az élményt. Mindez kivételesen precíz rugó- és lengéscsillapító-reakciókat garantál, amely az útfelületről csupán a legfontosabb információkat továbbítja a vezető felé. A lengéscsillapítás karakterisztikáját a bajor prémiumgyártó ügyfele a vezetési élménykapcsolón keresztül (Driving Experience Control) szabhatja személyre: a SPORT és SPORT+ üzemmód a dinamikus vezethetőség szempontjai szerint optimalizálja a futómű tulajdonságait, amellyel a COMFORT és ECO PRO üzemmódok kényelemre hangolt beállítása alkot látványos kontrasztot.
A BMW M sport futóműhöz és az adaptív M futóműhöz egyaránt változó áttételű sport kormánymű társul, amelynek sebességfüggő Servotronic funkciója minden vezetési szituációban az autó sebességéhez igazítja a kormányszervo rásegítésének mértékét és a kormányzás szögét. A technológia így egyszerre ígér végtelenül pontos egyenesfutást, a szűk parkolóhelyek között pedig játszi könnyedségű manőverezhetőséget. A változó áttételű sport kormánymű az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring kanyarodási agilitását is jelentős mértékben fokozza.
BMW M sport fékrendszer és eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelt BMW M könnyűfém keréktárcsák
A két újdonság széleskörű alapfelszereltségébe tartozó BMW M sport fékrendszer kimagasló erejű lassulást garantál, extrém sportos beállításai mentén rövid pedálúttal és határozott nyomásponttal. A BMW M sport fékrendszer hidraulikus vezérléséhez rendkívül direkt fékpedál-működés társul, amely már a pedál legenyhébb érintésére is működésbe hozza az első tengely végeire erősített, 348 milliméter átmérőjű féktárcsákat szorító négydugattyús- és a hátsó tengely végein dolgozó, 345 milliméter átmérőjű féktárcsákat szorító egydugattyús nyergeket. A kékre fényezett elemek büszkén viselik a BMW M divízió logóját.
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségként 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve. Az első tengelyen 225/45 R18, míg a hátsó kerekeken 255/40 R18 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az opcionális extrafelszereltségek palettáján eközben háromféle küllődizájnú, 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa és egy 19” méretű BMW Individual könnyűfém felnigarnitúra is megtalálható, ugyancsak eltérő méretű gumiabroncsokkal. A versenyautósan dinamikus vezethetőség érdekében a 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákhoz nagyteljesítményű gumiabroncsok is megrendelhetők.
BMW M-specifikus stílusjegyek optimalizált aerodinamikai tulajdonságokkal és csúcskategóriás alapfelszereltség
Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring számos egyedi, BMW M-specifikus stílusjeggyel nyomatékosítja kivételes menetteljesítményt ígérő adottságait. A tervezők az első lökhárítót, a küszöbtoldatokat és a hátsó lökhárítót egyaránt úgy alakították ki, hogy az optimális mennyiségű hűtőlevegőt juttasson a hajtáslánchoz. Az egyedülálló stílusjegyek között a hálómintázatú BMW hűtőrács és a trapéz alakú kipufogóvégek is megtalálhatók. Az új BMW M340i xDrive limuzin ráadásul a karosszéria színére fényezett BMW M hátsó légterelő szárnyat is visel. Az exkluzív megjelenésről mindeközben a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételei, valamint a külső visszapillantó-házak, az első lökhárító-betétek, a típusjelölések, a kipufogóvégek, illetve a BMW hűtőrács hálómintázatának és keretének Cerium Grey metál árnyalata gondoskodik.
A gazdag alapfelszereltség tételei és a BMW M-specifikus kiegészítők az utastérben is a sportos vezetési élményre helyezik a hangsúlyt. Az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségének a kék kontrasztvarrással öltött, Sensatec és Alcantara kettős bevonatú, BMW M-specifikus sportülések, a multifunkciós gombokkal és kormány mögötti váltófülekkel szerelt BMW M bőrözött sportkormány, az antracit árnyalatú BMW Individual tetőkárpit, a BMW M pedálsor, a BMW M-specifikus szőnyegek, valamint a gyöngyházhatású krómmal bevont, alumíniumból készült utastéri dekorbetétek is részei. Az „M340i” típusjelzés nem csupán a digitális műszerfalon, de a küszöbléceken is visszaköszön.
Rendhagyó hajtáslánc- és futómű-technológiája, illetve típus-specifikus karosszéria-kiegészítői és utastéri felszereltsége mellett az új BMW M340i xDrive limuzin és az új BMW M340i xDrive Touring alapfelszereltségébe a háromzónás automata légkondicionáló (amellyel a vezető, az első utas és a hátsó üléssorban ülő utasok is külön kezelőfelületen állíthatják be az utastér kívánt hőmérsékletét és a szellőztetés intenzitását), a hangulatvilágítás, a kibővített tárolócsomag és az automatikusan elsötétülő középső visszapillantó is beletartozik. A nagyteljesítményű BMW modellek örökségeként ráadásul az első és hátsó szenzorokkal dolgozó parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), a navigációs rendszerrel és 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel szerelt BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, illetve a valós idejű forgalmi információkkal (RTTI – Real Time Traffic Information), távolról vezérelhető szolgáltatásokkal (Remote Services), Concierge Services szolgáltatásokkal és Apple CarPlay-előkészítéssel kínált Connected Package Plus csomag is az alapfelszereltség része.
Rajt a pole pozícióból: a BMW M340i First Edition
Az új BMW M340i xDrive Touring idén novemberi piaci debütálásával párhuzamosan a két csúcsmodell exkluzív különkiadása is világpremierjét ünnepli. A BMW M340i First Edition néven érkező limitált széria limuzin és Touring karosszériaváltozatban is elérhetővé válik, számos előre meghatározott piacon: többek között Olaszországban, Spanyolországban, Svájcban, Hollandiában, Skandináviában, Belgiumban, Ausztriában, Új-Zélandon, Japánban, Dél-Koerában, a Közel-Keleten, Kanadában, Mexikóban és Brazíliában. A mindkét karosszériaváltozatban 340 példányban elkészülő limitált széria páratlanul egyedi kiegészítőkkel és felszereltségi tételekkel érkezik meg az utakra.
A különkiadás sportosságát és exkluzivitását Frozen Dark Grey metál árnyalatú BMW Individual karosszériafényezés, a BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag kibővített tételei és 19” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják. Az utastérben exkluzív, Fjord Blue és Silverstone kéttónusú BMW Individual Merino bőrkárpitozás, bőrborítású BMW Individual műszerfal és BMW M biztonsági övek fokozzák az élményt. Az ajtók mögött magasfényű alumíniumból készült BMW Individual dekorbetétek ragyognak, a hamisítatlan exkluzivitást pedig „M340i First Edition 1/340” feliratú plakett garantálja.
Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European DrivingCycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – WorldwideHarmonizedLightVehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek, előzetes értékek.
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „LeitfadenüberKraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den StromverbrauchneuerPersonenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guidelineforfuelconsumption, CO2 emissions and electricpowerconsumption of newpassengercars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, HellmuthHirthStr. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)
Műszaki adatok
Az új BMW 3-as limuzin
M340i xDrive
2.
BMW M340i xDrive limuzin
Karosszéria
Ajtók száma / üléshelyek 4 / 5
Hosszúság / szélesség / magasság (üresen) mm 4713 / 1827 / 1440
Tengelytávolság mm 2851
Nyomtáv elöl / hátul mm 1583 / 1567
Szabadmagasság mm 130
Fordulókör-átmérő m 12,0
Üzemanyagtartály térfogata kb. liter 59
Motorolaj 1) liter 6,5
Saját tömegüresen (DIN/EU) kg 1670 / 1745
Terhelhetőség (DIN) kg 575
Megengedett legnagyobb össztömeg kg 2245
Megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl / hátul kg 1115 / 1230
Vontatható tömeg, fékezett (12%) / fék nélküli kg 1800 / 750
Megengedett tetőterhelés / megeng. függ. vonóhorog-terhelés
kg 75 / 75
Csomagtér térfogata liter 480
Légellenállás Cd x A 0,26 x 2,22
Erőforrás
Építési mód / hengerszám / szelepszám hengerenként soros / 6 / 4
Motortechnika BMW M TwinPower Turbo technológia: kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés, VALVETRONIC változó szelepvezérlés, dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás
Összlökettérfogat ccm 2998
Löket / furat mm 94,6 / 82,0
Sűrítési arány :1 10,2
Üzemanyag RON 95 – 98
Max. teljesítmény kW / lóerő 275 / 374
fordulatszámnál min-1 5500 – 6500
Csúcs forgatónyomaték Nm 500
fordulatszámnál min-1 1850 – 5000
Elektromos rendszer
Akkumulátor / beépítés Ah / – 80 / csomagtér
Menetdinamika és biztonság
Első kerékfelfüggesztés Első kerékfelfüggesztés könnyűszerkezetes alumínium és acél kettőséből készült kettős keresztlengőkarra támaszkodó rugóstaggal, BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és hidraulikus csillapítású toronycsapággyal
Hátsó kerékfelfüggesztés Hátsó kerékfelfüggesztés ötkaros, könnyűszerkezetes alumínium és acél kettőséből készült lengőkarral és BMW M elasztokinematikai hangolással
Fékek elöl Belső szellőzésű féktárcsák négydugattyús féknyergekkel
Fékek hátul Belső szellőzésű féktárcsák egydugattyús úszónyergekkel
Menetstabilizáló rendszerek Az alapfelszereltség részeként Dinamikus Menetstabilizáló Rendszer (DSC) Blokkolásgátlóval (ABS) és Dinamikus Vonóerő-szabályzással (DTC – Dynamic Traction Control), Kanyarodás közbeni fékerő-szabályzás (CBC – Cornering Brake Control), Fékrásegítő (DBC – Dynamic Brake Control), Performance Control teljesítményvezérlő funkció, a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Dry Braking function), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant), BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, amely szorosan együttműködik a Dinamikus Menetstabilizáló Rendszerrel (DSC), BMW M sport differenciálmű. Az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív M futómű.
Biztonsági felszereltség Az alapfelszereltség részeként vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, első és hátsó fejlégzsákok, hárompontos automata biztonsági övek az első üléssorban visszahúzás-gátlóval, erőhatárolóval és övfeszítővel, ütközésérzékelő első fejtámlák, ütközésérzékelő szenzorok, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer
BMW M340i xDrive limuzin
Kormányberendezés Elektromechanikus sport szervokormány (EPS) változó áttételű Servotronic funkcióval
Kormánymű összáttétele :1 13,6
Gumiabroncsok elöl / hátul 225 / 45 R18 95Y XL
255 / 40 R18 99Y XL
Keréktárcsák elöl / hátul 7,5J x 18 könnyűfém
8,5J x 18 könnyűfém
Sebességváltó
Sebességváltó típusa Nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Fokozatok áttételei I :1 5,250
II :1 3,360
IIII :1 2,172
IV :1 1,720
V :1 1,316
VI :1 1,000
VII :1 0,822
VIII :1 0,640
R :1 3,712
Végáttétel :1 2,813
Menetteljesítmény
Tömeg / teljesítmény arány kg / kW 6,1
Literteljesítmény kW / liter 91,7
Gyorsulás álló helyzetből
100 km/órás sebességre mp 4,4
Végsebesség km / óra 250
BMW EfficientDynamics
BMW EfficientDynamics műszaki megoldások az alapfelszereltség részeként Fékezésienergia-visszanyerő rendszer (Brake Energy Regeneration) energia-visszatáplálási kijelzővel, elektromechanikus szervokormány (EPS), automatikus motorleállítás és –indítás (Auto Start Stop function), manuális sebességváltási üzemmódban az ideális sebességváltás kijelzése, ECO PRO vezetési üzemmód vitorlázó funkcióval és előrelátó vezetési segédlettel (Proactive Driving Assistant), BMW EfficientLightweight intelligens könnyűszerkezetes járműépítési stratégia, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok, aktív légcsatornák, igény szerinti szabályzású segédberendezések, speciális motorolaj-ellátás, hatékonyság-optimalizált összkerékhajtás, optimalizált melegedésű differenciálmű, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok
Üzemanyag-fogyasztás (EU-ciklus)
Városban liter / 100 km 9,2 – 9,6
Városon kívül liter / 100 km 5,8 – 6,1
Átlagos liter / 100 km 7,0 – 7,4
Károsanyag-kibocsátás g / km 160 – 168
Emissziós besorolás Euro 6d-TEMP
A műszaki adatok az ACEA-piacokra, a forgalomba helyezéshez szükséges értékek (tömegadatok) pedig részben kizárólag Németországra érvényesek.
1) Olajcsere-mennyiség
Az új BMW 3-as Touring
M340i xDrive
BMW M340i xDrive Touring
Karosszéria
Ajtók száma / üléshelyek 5 / 5
Hosszúság / szélesség / magasság (üresen) mm 4713 / 1827 / 1440
Tengelytávolság mm 2851
Nyomtáv elöl / hátul mm 1583 / 1567
Szabadmagasság mm 130
Fordulókör-átmérő m 12,0
Üzemanyagtartály térfogata kb. liter 59
Motorolaj 1) liter 6,5
Saját tömegüresen (DIN/EU) kg 1770 / 1845
Terhelhetőség (DIN) kg 595
Megengedett legnagyobb össztömeg kg 2365
Megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl / hátul kg 1095 / 1345
Vontatható tömeg, fékezett (12%) / fék nélküli kg 1800 / 750
Megengedett tetőterhelés / megeng. függ. vonóhorog-terhelés
kg 75 / 75
Csomagtér térfogata liter 500 – 1510
Légellenállás Cd x A 0,29 x 2,22
Erőforrás
Építési mód / hengerszám / szelepszám hengerenként soros / 6 / 4
Motortechnika BMW M TwinPower Turbo technológia: kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés, VALVETRONIC változó szelepvezérlés, dupla-VANOS változó vezérműtengely-állítás
Összlökettérfogat ccm 2998
Löket / furat mm 94,6 / 82,0
Sűrítési arány :1 10,2
Üzemanyag RON 95 – 98
Max. teljesítmény kW / lóerő 275 / 374
fordulatszámnál min-1 5500 – 6500
Csúcs forgatónyomaték Nm 500
fordulatszámnál min-1 1850 – 5000
Elektromos rendszer
Akkumulátor / beépítés Ah / – 90 / csomagtér
Menetdinamika és biztonság
Első kerékfelfüggesztés Első kerékfelfüggesztés könnyűszerkezetes alumínium és acél kettőséből készült kettős keresztlengőkarra támaszkodó rugóstaggal, BMW M-specifikus elasztokinematikai hangolással és hidraulikus csillapítású toronycsapággyal
Hátsó kerékfelfüggesztés Hátsó kerékfelfüggesztés ötkaros, könnyűszerkezetes alumínium és acél kettőséből készült lengőkarral és BMW M elasztokinematikai hangolással
Fékek elöl Belső szellőzésű féktárcsák négydugattyús féknyergekkel
Fékek hátul Belső szellőzésű féktárcsák egydugattyús úszónyergekkel
Menetstabilizáló rendszerek Az alapfelszereltség részeként Dinamikus Menetstabilizáló Rendszer (DSC) Blokkolásgátlóval (ABS) és Dinamikus Vonóerő-szabályzással (DTC – Dynamic Traction Control), Kanyarodás közbeni fékerő-szabályzás (CBC – Cornering Brake Control), Fékrásegítő (DBC – Dynamic Brake Control), Performance Control teljesítményvezérlő funkció, a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Dry Braking function), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant), BMW xDrive intelligens összkerékhajtás, amely szorosan együttműködik a Dinamikus Menetstabilizáló Rendszerrel (DSC), BMW M sport differenciálmű. Az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív M futómű.
Biztonsági felszereltség Az alapfelszereltség részeként vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, első és hátsó fejlégzsákok, hárompontos automata biztonsági övek az első üléssorban visszahúzás-gátlóval, erőhatárolóval és övfeszítővel, ütközésérzékelő első fejtámlák, ütközésérzékelő szenzorok, gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer
BMW M340i xDrive Touring
Kormányberendezés Elektromechanikus sport szervokormány (EPS) változó áttételű Servotronic funkcióval
Kormánymű összáttétele :1 13,6
Gumiabroncsok elöl / hátul 225 / 45 R18 95Y XL
255 / 40 R18 99Y XL
Keréktárcsák elöl / hátul 7,5J x 18 könnyűfém
8,5J x 18 könnyűfém
Sebességváltó
Sebességváltó típusa Nyolcfokozatú Steptronic automataváltó
Fokozatok áttételei I :1 5,250
II :1 3,360
IIII :1 2,172
IV :1 1,720
V :1 1,316
VI :1 1,000
VII :1 0,822
VIII :1 0,640
R :1 3,712
Végáttétel :1 2,813
Menetteljesítmény
Tömeg / teljesítmény arány kg / kW 6,4
Literteljesítmény kW / liter 91,7
Gyorsulás álló helyzetből
100 km/órás sebességre mp 4,5
Végsebesség km / óra 250
BMW EfficientDynamics
BMW EfficientDynamics műszaki megoldások az alapfelszereltség részeként Fékezésienergia-visszanyerő rendszer (Brake Energy Regeneration) energia-visszatáplálási kijelzővel, elektromechanikus szervokormány (EPS), automatikus motorleállítás és –indítás (Auto Start Stop function), manuális sebességváltási üzemmódban az ideális sebességváltás kijelzése, ECO PRO vezetési üzemmód vitorlázó funkcióval és előrelátó vezetési segédlettel (Proactive Driving Assistant), BMW EfficientLightweight intelligens könnyűszerkezetes járműépítési stratégia, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok, aktív légcsatornák, igény szerinti szabályzású segédberendezések, speciális motorolaj-ellátás, hatékonyság-optimalizált összkerékhajtás, optimalizált melegedésű differenciálmű, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok
Üzemanyag-fogyasztás (EU-ciklus)
Városban liter / 100 km 9,2 – 9,7
Városon kívül liter / 100 km 5,9 – 6,3
Átlagos liter / 100 km 7,2 – 7,6
Károsanyag-kibocsátás g / km 163 – 172
Emissziós besorolás Euro 6d-TEMP
A műszaki adatok az ACEA-piacokra, a forgalomba helyezéshez szükséges értékek (tömegadatok) pedig részben kizárólag Németországra érvényesek.
1) Olajcsere-mennyiség