Bocsi Attila, magyar formatervező álma teljesült!

peugeot208_t16_bp_amts_2014_199Peugeot 208 Pikes Peak az AMTS kiállításon, az ANK Magyarok a világ járműgyártásában standján

 A miskolci származású formatervező, Bocsi Attila több mint tíz éve már a Peugeot design központjában tervezi a szebbnél szebb oroszlános modelleket. A limuzinok tervezése mellett viszont van egy szenvedélye: az autósport. Tehetségére a Peugeot Sport vezetősége is felfigyelt, így számos projektben megcsillogtatta már tudását. Nevéhez fűződik a 208 R5 rali autó, és a Peugeot márka csúcsmodellje, a 208 T16 Pikes Peak fenevad, amit most a magyar közönség is testközelből láthat.

Március 21-én nyitja meg kapuit hazánk legnagyobb évkezdő autós-motoros rendezvénye, az Autó, Motor és Tuning Show. A kiállítás D pavilonjában, az Autós Nagykoalíció Magyarok a világ járműgyártásában témakörben rendezett standján kiállítják a tavaly világrekordot felállító Peugeot 208 T16 Pikes Peak versenyautót.

Az autózás történelmének egyik kimagasló teljesítményét nyújtó Peugeot 208 T16 Pikes Peak modellt személyesen a tervező, Bocsi Attila fogja bemutatni, aki erre az eseményre, Magyarországra látogat. „Nagy álmom teljesül, hiszen személyesen mutathatom meg a magyar közönségnek az eddigi csúcsmunkámat.”

A bemutató időpontja: 2014. március 21. 13h30 – D pavilon

 peugeot208_t16_bp_amts_2014_33Peugeot 208 Pikes Peak

875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedót készítsen.

Huszonöt évvel azután, hogy Ari Vatanen a Peugeot 405 T 16-tal győzelmet aratott a legendás amerikai versenyen, 2013-ban a 208 T16 Pikes Peak, a 208 legújabb versenyváltozata (3,2 literes biturbó V6, 875 LE 875 kg-ra, 1’’8 alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára…) kormányánál Sébastien Loeb 8’ 13’’ 878 alatt zúzta porrá a 20 km-es hegyi felfutás rekordját. Rendkívüli emberi és műszaki teljesítmény ez, amely remekül illusztrálja a márka vonzódását a tökéletességhez.

A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…

Bocsi Attila, a versenyautó magyar formatervezője, erről így nyilatkozott:

„A lelke mélyén minden tervezőt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnökök és tervezők álmaiban mindig ott van.”

Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás «Unlimited» kategóriáét, és azonnal felragyog a tervezők szeme: «Ez valóban remek lehetőség arra, hogy szabadon engedjük a fantáziánkat» – erősíti meg Jean-Christophe Pallier, aki a 208 T16 projektfelelőse a Peugeot Sportnál.

A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állította a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. «Ilyen magasságban felfelé haladva százméterenként 1 százalékkal csökken a motor teljesítménye» – avat be a részletekbe Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. Ez az érték sok mindent elárul erről a rendkívüli versenyről, amely 2865 méteren indul, és 4301 méteren fejeződik be! A motorok egy része már a majd háromezer méteres rajt magasságában eleve 30%-kal kisebb teljesítményt ad le. Be kellett hát vetni minden technikai eszközt, hogy ez a veszteség ne okozzon hátrányt.

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak március 21-23. között megtekinthető az Autó Motor és Tuning Show-n D pavilon, Magyarok a világ járműgyártásában standján.

 

 

 

A Peugeot 208 T16 Pikes Peak kiállításában közreműködtek:

Autós Nagykoalíció

Tuning Show

Peugeot Hungária

Autós Nagykoalíció Peugeot márkakereskedői tagok

Total Hungária

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MOTOR

Típus V6 biturbo
Lökettérfogat 3,2 l
Szelepek   száma 24
Beépítés középen, a   hátsó tengely előtt
Hengerek   száma 6, 60°-os   V-elrendezés
Teljesítmény 875 LE
Nyomaték 900 Nm
Max   fordulatszám 7800/perc
Csúcssebesség 240 km/óra
Gyorsulás

0-ról 100 km/órára

1,8 sec
0-ról 200   km/órára 4,8 sec
0-ról 240   km/órára 7 sec

ERŐÁTVITEL

Meghajtás Négykerékhajtás
Sebességváltó Hosszanti,   hatfokozatú szekvenciális, a kormányról működtethető

KAROSSZÉRIA

A szerkezete   és anyagai Acél térváz
Karosszéria Szénszálas

FUTÓMŰ / FÉKEK / KORMÁNYMŰ

Felfüggesztés 4 ponton   csatolt, kettős háromszög lengőkarok
Rugózás Torziós   rudak
Lengéscsillapítók Gáztöltésű
Stabilizátor Elöl és   hátul
Kormányzás Közvetlen,   hidraulikus rásegítéssel
Fékek Kettős   hidraulikus fékkör, alumínium monoblokk féknyergek
Tárcsák Szénszálas,   hűtött elöl-hátul
  Elsők: 380   mm / Hátsók: 355 mm
Kerekek 18×13 /   Speciális, magnéziumból készült, a Forma–1-ből átvett megoldás
Gumik Michelin   31/71/18

MÉRETEK

Hosszúság 4500 mm
Szélesség 2000 mm
Első   túlnyúlás 1690 mm
Hátsó   túlnyúlás 1690 mm
Tengelytáv 2695 mm
Szárny 2000 mm
Üzemanyagtartály   térfogata 40 l
Tömege 875 kg

Műszaki adatok – 208 T16 Pikes Peak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*