Bohózat után krimi?

A botrányos utóéletű Belga Nagydíjat követően egy visszatérő helyszínre látogat el a Forma-1-es mezőny a hétvégén. Hollandia 1985-ig része volt a Forma-1-es Világbajnokságnak. Most visszatér felújítva és bár már tavaly versenyt lehetett volna rendezni rajta, de a pandémia miatt mégsem tartottak Hollandiában futamot. Mindenképpen teltházas versenyt szerettek volna a hollandok idén, de ehelyett kénytelenek a kétharmados lelátókkal beérni szeptember elején.

Sok holland szurkoló látogatott el a közeli Spa-Francorchamps-ba az elmúlt hétvégén, de a hűvös ardenneki klíma és a nagyon esős, kedvezőtlen időjárás miatt vasárnap igazi Forma-1-es versenynek nem lehettek szemtanúi. Igaz, betétversenyek futottak a hétvégén, de a fő attrakció elmaradt.

Max Verstappen és népszerűsége okán jogosultsága van egy Forma-1-es Holland Nagydíjnak a versenynaptárban, ez nem kérdés. A koronavírus járvány előtti években is több versenyhelyszínen külön szektorokat töltöttek meg a narancssárgaruhás holland Verstappen-rajongók. Lehetett rájuk számítani idén is, hiszen azokon a futamokon, ahol jelen lehettek nézők, ők ott voltak, elég nagy számban.

Az időjárás teljesen tönkretette a Belga Forma-1-es Nagydíjat, s sajnos sokkal kedvezőbb időjárás jelen állás szerint nem várható a tengerparti holland pályán sem. Hűvös időt, szelet és csapadékot is jósolnak a hétvégére.

A pilóták igencsak kritikus hangon nyilatkoztak az elmúlt hétvége eseményeiről. Sokak szerint nem szabadott volna akár két körre is kimenni és sokaknak nem tetszett, hogy két kör után fél pontokat adtak, ami olyan volt, mintha az időmérős teljesítményt „jutalmazták” volna. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a Liberty bizonyára levonja a szükséges konzekvenciákat az esetből és legközelebb már lesz tervük ilyen körülményekre.

Egy biztos, a tavalyi igencsak veszteséges év után nem szeretne a Liberty akár egy futamról is lemondani, különösen ott, ahol nézők is jelen lehetnek, s nagyobb jogdíjat kérhet el. A hétvégén nyilvánosságra hozta a szezon második felének módosított versenynaptárát, amelyben 22 futam szerepel az eredetileg tervezett 23-mal szemben. Egy verseny helyszíne még kérdéses novemberben, az Ausztrál Nagydíj helyére beugró futamé.

A helyzet továbbra is ugyanaz. Vagyis, Lewis Hamilton még mindig a 100. futamgyőzelmére hajt, Max Verstappen pedig most is azon lesz, hogy visszavegye az egyéni ponttábla első helyét. Hazai pályáján még nagyobb érdem lenne. Ha az időjárás engedi, ádáz csata várható az éllovasok között. Nagy dicsőség lenne a világbajnokságba visszatérő Holland Nagydíj első győztes trófeájának megszerzése.

A verseny és a pálya

1952-ben rendeztek először Holland Nagydíjat, de a zandvoorti pályát Silverstone-hoz hasonlóan korábban, már 1948-ban megnyitották a háború után az autósportok iránt felélénkült európai lelkesedés nyomán.

A nyomvonal eredetileg Zandvoort homokos dűnei között elterülő állandó versenypálya és néhány közút mixéből tevődött össze. A Holland Autóklub később felkért egy Le Mans-i győztes pilótát, Sammy Davist, hogy segítsen megalkotni egy 4,2 km hosszú versenypályát.

1985-ig több-kevesebb kihagyással rendeztek itt Forma-1-es futamokat, összesen 30-at. 2020-ban tért volna vissza Hollandiába a Forma-1, de ahelyett idén lesz ismét Forma-1-es autóktól hangos a holland tengerpart.

A 72-körös Holland Nagydíj szeptember 5.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,259 km, a teljes versenytáv 306,648 km.

Forrás: Amber PR

Facebook.com/amberprkft