Idén a Superstock 600-as kategóriában remeklő Gyutai Adrián ezen a hétvégén az idei év legfontosabb versenyén, a 2013-as gyorsasági motoros Európa-bajnokságon indult. A Tomracing Motorsport Team 22 éves versenyzője egyedül képviselte Magyarországot a kontinensviadalon, és fantasztikus teljesítményt nyújtva a pontszerző, 15. helyen fejezte be a viadalt. Adrián ugyan elégedett az elért eredménnyel, hiszen ezzel nagy álmát valósította meg, azonban nem ül a babérjain, hiszen a jövő hétvégén harcba indul az IMRC és a magyar bajnokság összetettbeli első helyéért. Miklósy Tamás, a Tomracing Motorsport Team csapatfőnöke szerint versenyzője igencsak megsüvegelendő teljesítményt nyújtott egy nagyon komoly nemzetközi mezőnyben.
A hazai gyorsasági motorversenyzés egyik legnagyobb tehetsége, Gyutai Adrián – aki 2007 után első magyar motorosként, nemzetközi bajnoki címet nyert tavaly az Alpok-Adria 125 GP-ben – idén már egy kategóriával feljebb, a Superstock 600-ban folytatta szereplését az Alpok Adria Sorozatban, valamint az IMRC és a Magyar Bajnokságban. A 22 éves paksi motoros ebben a géposztályban is szinte berobbant a legjobbak közé, hiszen egész évben mindhárom sorozatban fantasztikusan szerepelt. Az Alpok-Adria Bajnokságban – amely Közép-, és Kelet-Európa legnívósabb pontvadászata – újoncként összetettben a második helyen végzett, és ezzel kivívta a jogot, hogy egyedüli magyarként indulhasson a spanyolországi Albacete-ben a hétvégén rendezendő Európa-bajnokságon.
Adrián a technikai problémáktól sem mentes kvalifikációs tréningeken végül a délelőtti 17. pozíció után a 16. helyen végzett.
„Délelőtt a hátsó futóműben eltört egy csavar, ami miatt kiment belőle a gáz. Délután viszont a motorhűtésem ment tönkre, ám így is sikerült megszereznem a 16. rajtpozíciót. Nem mentségként említem, de amíg nekem mindössze egy gumigarnitúrám volt a kvalifikációs tréningekre, addig a spanyol, olasz és német menők hat szett abroncsot használtak el a szombati edzéseken. Néha úgy érzem magam, mint egy kis elsős a nagy nyolcadikosok között” – árulta el Gyutai Adrián.
Mindenesetre Adrián csapata – édesapja, Attila és főszerelője, Bájó – kőkemény munkával elhárította a felmerült technikai gondokat, és ez meg is látszott a reggeli warm up alatt, ahol a Tomracing Motorsport Team versenyzője a 11. helyet szerezte meg, és a TOP 10-től már csak kevesebb, mint 2 század hiányzott.
A futamon aztán Adrián jól kapta el a rajtot, ám a harmadik kanyarból kifele rossz helyet választott magának, és ennek köszönhetően visszaesett egészen a 25. helyig. Innen kellett elkezdenie a felkapaszkodást, hogy sikerüljön a nagy álma, pontszerzőként zárjon az albacete-i kontinensviadalon. Sikerült neki a páratlan bravúr, és a versenyen nagyon erős tempót diktálva tíz ellenfelét leelőzte a 22 éves motoros, és végül a pontszerző 15. helyen végzett.
„Sajnos a harmadik kanyarban elkövetett helyezkedési hibám miatt nagyon visszaestem, így mire sikerült a nálam lassabb versenyzőket leelőznöm, és felértem újra az utolsó pontszerző helyre, az előttem haladó boly már hat másodpercre volt tőlem. Pedig megközelítőleg ugyanazokra a köridőkre voltam képes, mint ők, így hibátlan versenyzéssel akár a 11. hely is elérhető lett volna. De ez az első hatszázas évem, és pontosan tudom, rengeteg tanulnivalóm van még, ha egy ilyen kemény nemzetközi mezőnyben jó eredményt szeretnék elérni. A motorom remekül ment, és a gumik is bírták a húsz körös versenyt. Remélem, ezzel a teljesítményemmel sikerült méltóképpen képviselnem Magyarországot. Nagyon köszönöm a csapatomnak azt a segítséget, amit egész évben nyújtottak. Most hazamegyünk, és máris elkezdek készülni a jövő hétvégére, ahol szeretném megszerezni a kategória magyar bajnoki címét és célba venni az IMRC összetett elsőségét” – fogalmazott Gyutai Adrián.
A Tomracing Motorsport Team csapatfőnöke szerint versenyzője most mutatott teljesítményére igenis építhetnek majd a jövőben.
„A mezőnyt és a motorjaikat látva csak titokban reménykedtem abban, hogy Adrián a 2010-es Hondájával képes lesz a pontszerző helyek valamelyikét megszerezni a nagy többségében idei versenygépekkel menő ellenfelekkel szemben. Sajnos a rutintalansága miatt a futam elején hibázott egyet, ám amit utána produkált, az igencsak megsüvegelendő teljesítmény volt. Élete első hatszázas évében fantasztikus teljesítményt nyújtott, aminek egyik legnagyobb eredménye, hogy a kontinensviadalon a legjobb tizenötben tudott végezni. Abban a mezőnyben, ahol például a többszörös vb-induló, a spanyol Moto2 bajnokságot vezető Roman Ramos lett az első. A sport iránti alázata és az ellenfelek tisztelete példa lehet mindenki számára. Csak ilyen hozzáállással fejlődhet még tovább. A tehetsége vitathatatlan, ha a kellő rutint is megszerzi hozzá, még ennél is sokkal eredményesebb esztendőt produkálhat majd nemzetközi szinten is” – jelentette ki Miklósy Tamás.
Gyutai Adrián a következő hétvégén – október 12-13. – a Slovakiaringen az utolsó magyar és IMRC bajnoki fordulóban indul. Előbbiben 27 pont az előnye a másodikkal szemben, míg utóbbiban 24 egységgel áll az első mögött a második helyen az hétvégi dupla verseny előtt.
Az Európa-bajnokság végeredménye (Supersport)
1. Roman Ramos (spanyol, Kawasaki), Stefan Kerschbaumer (osztrák, Yamaha), 3. Alberto Lopez (spanyol, Yamaha), 4. Michal Prasek (cseh, Yamaha), 5. Angel Poyatos (spanyol, Yamaha)…, 15. GYUTAI ADRIÁN (magyar, Honda).