Két héttel Silvestone után és egy héttel a Magyar Nagydíj előtt kerül megrendezésre a Német Nagydíj a hétvégén, ezúttal Hockenheimben. Miután egy sor ország áll sorban Forma-1-es futam rendezési jogért, ezért Németország két helyszínén – Hockenheimben és a Nürburgringen – felváltva rendezhet futamot. Idén Hockenheimen a sor, amelyet szokás szerint a magyar futam követ majd alig egy hét múlva. Az ikonikus brit pályát követően ismét egy olyan ország Forma-1-es pályájára érkezik meg a mezőny, ahonnan a cirkusz számottevő résztvevője származik.
A csapatok nagyon készülnek a Német és a Magyar Nagydíjra, hiszen utána hosszabb szünet következik és jobb sikerekkel a hátuk mögött elmenni nyaralni, mint eredménytelenül. A csapatok többségének, így az elmúlt években kétszer is győzedelmeskedő Alonsónak és a Ferrarinak rossz hír, hogy ezúttal is a Mercedes pilótái lesznek a hétvégi futam favoritjai. Lewis Hamilton 2008-ban nyert Hockenheimben, s a két héttel ezelőtti hazai futamgyőzelmét is begyűjtötte a brit pilóta. Nico Rosbergnek nem sikerült fényesen a futam Silverstone-ban, a technika ördöge ezúttal rajta fogott ki. A finn származású pilóta anyukája révén félig német is, így bízik abban, hogy ezúttal a hazai futamgyőzelem az ő neve mellé kerül fel. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója, elmondta, a csapat biztos abban, hogy nem ismétlődik meg a sebességváltó meghibásodás Rosberg autójában, így a frissen nősült Rosberg szárnyalhat a hétvégén.
A Pirelli a lágy és szuperlágy abroncsokat viszi el a hétvégére, bár ez korántsem volt triviális. Az olasz abroncsgyártónak problémát jelentett az, hogy ezen a pályán utoljára két éve rendeztek futamot, amikor még más abroncsokkal mentek az autók. Nem túl kedvező számukra az, hogy a német futamot váltott helyszíneken rendezik meg, hiszen az egy évvel korábbi adatok így hiányoznak. E kétfajta abroncsot egyébként az elmúlt négy versenyhelyszínből hármon – Monaco, Kanada és Ausztria – vetették már be.
A Német Nagydíj előtti fő beszédtéma a FRIC rendszer használata avagy éppen nem használata. Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója levelet küldött a csapatoknak arról, hogy FRIC rendszert (az első és hátsó felfüggesztés hidraulikus összekötése a fenéklemez vízszintben tartásához) lehet büntetni fogják a Német Nagydíjtól kezdve. Az FIA hajlott rá, hogy 2015-ig eltolja a tiltási határidőt, amennyiben ebbe minden csapat beleegyezett volna. Ez azonban nem így lesz, a McLaren és a Red Bull ugyanis bejelentette, hogy a hétvégén már nem fogja használni a FRIC-et, így bármilyen eredmény is születik majd, óvást nyújthatnak be. Ez a világbajnokságban vezető Mercedest érinti leginkább, amely még nem döntött a FRIC sorsáról.
Németországban több csapat is otthon van, hiszen a mezőnyben sok a német érdekeltségű csapat vagy éppen német származású pilóta. Mivel már csak egy németországi futamot rendeznek egy évben, s Nico Rosberg és a Mercedes sikere várható, tömött lelátók várhatók a hétvégére. Sebastian Vettel is kedvenc még, mégha idén nem is hozza formáját. „Mindig élvezem a Hockenheimring atmoszféráját. Mikor reggel megérkezel a pályára, már tele van rajongókkal és mikor az autóban ülsz, sok német zászlót lehet látni a lelátókon. A nézők bokszlátogatásakor is sokan jönnek. Ezek azok az apró dolgok, amiket élvezek Hockenheimben. Sok bíztatást kapunk. Az edzések alatt tudjuk, hogy a rajongók azért látogattak ki, hogy támogassanak, melléd álljanak, bármiről is legyen szó. Persze annyit szeretnénk visszaadni a szurkolóknak, amennyit csak lehetséges, de néha ez nem rajtad múlik. A hétvégén most is támadni fogunk és beleadunk mindent.” – szögezte le Vettel.
A verseny és a pálya
A 67-körös Német Nagydíj július 20.-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,574 km, a teljes versenytáv 306,458 km. A pályarekordot Kimi Räikkönen tartja 2004-ből, ideje 1 perc 13,780 másodperc. A hockenheimi pályán 17 – vegyesen gyors és lassú – kanyar található.
2010 után 2012-ben is Fernando Alonso (Ferrari) állhatott fel a dobogó legtetejére Hockenheimben. A spanyol pilóta ideje:1:31:05.862 volt. A második helyezett Jenson Button (McLaren) lett, míg a bronzérmes helyen az akkor még a Lotus színeiben versenyző Kimi Raikkönen ért célba.
(Forrás: Amber PR)