Bronzérem a Fehérvár ralin

Abszolút ötödik, és kategória harmadik helyet zsebelt be a Tim Gábor-Timár Tamás ralipáros a TAXI4 Székesfehérvár Ralin. Farkas Kálmán csapatvezetőt kérdem a verseny után.

Először is gratulálok a hétvégi teljesítményhez. Gondoltad volna, hogy a fiúk úgy  jönnek fel, mint a talajvíz a verseny végére a Ford Fiesta R2T-vel? 

– Nem gondoltam tudtam. Itt ez igen szép eredmény lett a végére. Sajnos az új autó adta kényszerű belakási folyamatba elvesztett másodperceket nehezen lehet utolérni!

Az autó jó volt, semmi technikai gondunk nem akadt. Talán csak annyi, hogy sosem tudtuk mennyi benzin van a tankba. Ez pedig néha plusz cipelt sok súly többletet is jelentett. Jó magam számolom ki mindig a kellő mennyiségű üzemanyagot, így nem jellemző, hogy agyig tankolva, 60 literrel indulunk a gyorsra. Még annyit, hogy teljesen máshogy viselkedik kaszniba, motorerő elosztásban, váltásokba a Ford, mint az Opel. Szerintem még a vártnál is hamarabb ráéreztek a fiúk a jármű adta karakterisztikára.

Ez a verseny egy napos volt szűk hetven kilométer versenytávval. Ha két napos lett volna esetleg abszolutat is nyerhettek volna a fiaid? – Erre azt mondanám: Abszolút meglett volna az abszolút! De ez már csak így múlt el. Nem is értem, hogy miért nem fért bele még 2 gyors, vagy egy legalább 20-25 km-rel. Jósolni nem érdemes, de sejtem, hogy feljebb léptünk volna a helyekkel, ha az első nincs meg, minimum másodikig. Hiszen akkora hátrányunk volt Andrásékkal szemben, hogy 30 mp ledolgozhatatlan, viszont kategóriánk első helye csak 2.7 mp-re volt tőlünk!  A gyorsulásunkkal számolva nem is kétséges lett volna az esélyünk. De ne legyünk elégedetlenek, gyönyörű eredmény ez, hiszen, ha belekalkuláljuk, hogy indulni sem tudtunk volna, akkor bizony vagy tizedik helyre csúsztunk volna vissza a bajnokságba.

Az utolsó két gyorsot kategóriájukban, ha csak tizedmásodpercekkel, de is nyerték. Ennyire sikerült belakni a Fordot?  – Igen, ezen a rallyn mindenki hozzátett egy kicsit, így tudhattunk nagyot kár menteni. Azért ehhez nyilván kell tehetség is, hiszen hamar megszokni nehéz egy más viselkedésű autót!

Összességében miként értékeled a Székesfehérvár ralit? – Egyrészt roppant sajnálom, hogy nem lett kész az Opel, mert irtó neki való pálya lett volna. Gyúrtunk is rá, mert a tavalyi kiesésért revansot akartunk venni a várostól. Másrészt a csapat minden tagja jól vizsgázott gyors, precíz munkát végzett, kármentésből ötösre vizsgáztak. És tudod mi a meglepő az egészbe? Senki nem siránkozott, hanem következő megoldandó feladatot látta szeme előtt. Csinálta, agyalt, hogy minden jó legyen ott és időben! Pont itt pedig rövid távolságot tűztek ki, nem is értem. Mi sem fizettünk kevesebbet most a nevezésért, ugye? De ez már csak elmúlt, úgyhogy nézünk a jövőbe.

 

Legközelebb hol és milyen autóval láthatjuk a fiaidat versenyezni? – Veszprém, ízig vérig! Hűha, ez még korai megmondani. Két hónapja nem jött meg egy alkatrész az Opelhez. Remélem, három alatt megjön. Illetve csak két hete van. mert ugye más munka is van az Adammal, murva lévén! Még azt sem tudom, átszereljük, vagy nem, mert ha nem lesz kész, bérelni kell, és azt kell átszerelni. Mivel ez az egy verseny maradt murvás ez évben igen kár lenne ezt feleslegesen belőni murvára. Úgy érzem csuszás lesz ez is! Még képlékeny, hogy mi is lesz!

 – Hajósi Miklós –