Jó úton haladnak, ez nem vitás. Lángi Attila és Veres Gábor kihasználta múlt hétvégén az alkalmat, hogy a BMW Z4 M Coupe-ba épített új futóműnek minden apró titkát megtapasztalják. A tréning sikeresnek tekinthető, ráadásul a Dynamic Rally Team duója az L/2 kategória 3. helyének is örülhetett a LiveWire Mátra RS-n.
Lángi Attila: Lehetett volna jobb is ez a versenyhétvége, de azért nem panaszkodom. A tesztelés reményében vágtunk neki a Mátra RS-n, s úgy érzem, végre megtaláltuk a jó irányt, amin haladva folyamatosan fejlődhetünk, gyorsulhatunk.
Körről körre állítgattunk a Z4 új futóművén, a saját illetve az eredeti gyári beállításokat is kipróbáltuk. Beigazolódott az az új trend, hogy puha futóművel lehet igazán gyorsan menni. A 4. szakaszra beállítottunk mindent, amit csak a határaink engedtek. Habár a futam vége felé egyre felhordásosabb lett az aszfalt, a kocsi mégis itt viselkedett a legjobban: áthelyezte a súlypontjait, jó rövid féktávokat lehetett vele venni, stb. Utóbbi például, a petőfibányai lassító-tarolás elég megdöbbentő volt, de most már el kell hinnünk, hogy igenis, mi ilyet is tudunk ezzel a BMW-vel. Természetesen ezt még lehet majd tovább puhítani, a megoldás pedig a műhely polcán van: egy puhább rugót kell majd beszerelni.
Borzasztóan jó versenyünk volt, eredményesen és kitűnő hangulatban zártuk. Habár először autóztam a mátrakeresztesi pályán, azonnal elnyerte a tetszésemet. A szakasz többféle részből állt: szűk, technikás és nagyon tempós, dobálós egységeket váltogatták egymást. A jó hangulatot pedig a nézők is megalapozták – úgy néz ki, Pécs után a Mátrában van a második legnagyobb rallyrajongó társadalom, akik tényleg élvezik, hogy kimehetnek a versenyre, és teljes erőbedobással szurkolnak is nekünk. Fantasztikus volt ilyen körülmények között versenyezni!
Abszolút elégedett vagyok az L2 kategóriában elért 3. helyünkkel, hiszen ennél többre nagyon most nem lettünk volna képesek – Horváth Balázs és Rafi barátom, Rafael Tamás is nagyon ügyesen versenyzett a hétvégén. Az állítgatások és a puhítás után lesz még egy tesztünk, amit a Baranya Kupa fog megtestesíteni. Úgy hallottam, ott is igen erős rallye2-es mezőny várható, de a célunk Komlón is csak az lesz, hogy minél több kilométert gyűjtsünk és tisztességgel felkészüljünk a Kassa Rallyra.
Veres Gábor: Attilával szemben én már többször is versenyeztem ezen a mátrakeresztesi szakaszon, sok újdonságot ezért most sem tartogatott számomra. Szép emlékeim is kötődnek ide, hiszen korábban például Bedő Imrével itt nyertünk már abszolút értékelést is az egyik sprintfutamon. Most hétvégén rettenetesen meleg volt, de ez sem tántorított el minket attól a célunktól, hogy jól érezzük magunkat és minél többet teszteljük az autót. Attila és a szervizcsapat folyamatosan állítgatta a BMW futóművét, aminek meg is lett az eredménye, hiszen minden gyorsaságin tudtunk javítani az időeredményünkön. Ennek ellenére mi is érezzük, hogy szükségünk lesz még egy nagyobb tréningre, ahol tényleg mindenféle módban ki tudjuk majd próbálni a kocsit. A Baranya Kupa is tökéletes alkalom lesz arra, hogy felkészülve érjünk oda a Kassa Rally rajtjába. Addig viszont, a folyamatos fejlődés mellett, szeretnénk majd kiszolgáló a kilátogató közönséget is egy-egy drift mozdulattal – de természetesen csak akkor, amikor belefér.