Lavanttal Rallye 2016.04.08-09. Juhász Csaba – Juhász István
Juhász Média Kft – Honda Civic TypeR
Interjú Juhász Csaba autóversenyzővel az ausztriai verseny után.
Kedves Csaba!
Juhász István navigálásával vettél részt a Lavanttal Rally-n, ami a Mitropa Rally Cup második futama 2016-ban.
A Mitropa Rally Cup bajnokságban a 3-as kategóriában lévők közül harmadikot lettetek.
Pénteken négy gyors vár rátok két különböző szakaszon. Az utolsó a Vorderlimberg az már estébe nyúlt. Három perccel tovább tartott a negyedik gyors számotokra mint a második. Ennyire felhordásos volt már, vagy belecsúsztatok az éjszakába? Mennyire szereted az éjszakai gyorsokat?
– Sajnos a harmadik gyorsasági előtt a kormány szervó csöve eldurrant, így vissza kellett mennünk a szerviz parkba, mert nem tudtuk folytatni a versenyt. Másnap szuper rallyztunk, így a nem teljesített 3. és 4. gyorsaságin megállapított időt kaptunk büntetéssel. Ezért jócskán vissza estünk az eredmény listán.
Szombatra nyolc gyors maradt számotokra és a Hondának is. A Lavanttalon emlékeim szerint igen magasan is vannak gyorsok, némelyik murvás is. És mivel még a tavasz elején járunk akár hó is lehet fent. Miként tudtatok slickkel menni ilyen útviszonyok mellett, és hogyan is választottatok gumit?
– Vágott super soft gumikkal mentünk, ami jó választás volt. A murvás részek nagyon csúsztak, de az aszfalton jó volt a tapadás.
A szombati HAMMER – PREBL elnevezésű pályán kétszer-kétszer mentetek végig és a második felfutáskor már sokkal jobb időt mentetek. Miként is sikerült jobb időt menni?
– Úgy hogy a szombati első körben megint eldurrant egy szervó cső, de ezúttal a gyorsasági szakaszon. Úgy hogy örültünk, hogy elvergődtünk a szerviz parkig. Több mint másfél percet veszítettünk ezen a szakaszon. Így még hátrébb csúsztunk abszolútban.
A Schönweg pálya a második egyben utolsó gyors ami (POWERSTAGE) is volt egyben két perccel később értetek célba a mint ugyanott az előző körben. Ennyire megváltozott a talaj vagy esetleg eleredt az eső?
– Az eső is elkapott minket, de ez még nem volt annyira nagy baj. Itt újra eldurrant egy szervó cső, hogy melyik azt nem tudom. Kb 15 kilómétert jöttünk kormány szervó nélkül, nem voltam túl vidám, mert két autó előzött meg minket a pályán. Sajnos ők a Mitropa értékelésben is beelőztek, ezzel vissza csúsztunk a 12. helyre.
Volt két gyors ahol majd 30 kilométer egy szakasz. Itt az utolérés veszélye fent foroghat. Volt-e itt vagy máshol utolérésetek, és ha igen hogy tudtad kikerülni a másik versenyautót?
– Nem volt ilyen gondom, most csak minket értek utol a szervó hibája miatt. Mi figyeltünk és udvariasan félre húzódtunk.
Legközelebb, hol és milyen autóval láthatnak titeket a szurkolóitok és a partnereitek?
– Miskolc Rallye-n indulunk a Hondával. Addig járok gyúrni, hátha megint eldurran egy szervó cső!
– Hajósi Miklós – www.hajoka.hu